Πρωτότυπη ματιά; Δεν νομίζω πως, ούτως ή άλλως, σήμερα το ζητούμενο είναι η πρωτοτυπία, αγαθό που τροφοδοτεί με τη γοητεία του το μάρκετινγκ. Το ζητούμενο, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, είναι η ακρίβεια της ματιάς, αυτή που μπορεί να αναδείξει την ιδιοσυγκρασία ενός κειμένου εντοπίζοντας την ιδιαιτερότητα των φαινομένων του:

«… θα άξιζε τον κόπο να διερευνηθεί κάποτε σε πόσα από τα ποιήματα του Σεφέρη δεν μνημονεύονται αγάλματα, ερειπιώνες, αχηβάδες θεάτρων, αγγεία, αετώματα και ένδοξες τοποθεσίες. Νομίζω ότι τα ποιήματα που δεν έχουν έκδηλες ή κρυπτικές διαπλοκές με την αρχαιότητα είναι πολύ λίγα»- αλήθεια πόσο ενδιαφέρον θα είχε μια ανάγνωση της ποίησης του Σεφέρη απ΄ αυτήν την οπτική γωνιά; Και πόσο καλύτερα θα καταλαβαίναμε όχι μόνον την ποίησή του, αλλά και τους ίδιους μας τους εαυτούς, όλους αυτούς που μας έθρεψε η ποίησή του.