Άλλος ένας τόμος για το Λεξικό Κριαρά


Με μεγάλη χαρά και συγκίνηση πήραμε από τα χέρια του ακαταπόνητου Δάσκαλου Εμμανουήλ Κριαρά τον ΙΕ΄ τόμο του Λεξικού της Μεσαιωνικής Ελληνικής Δημώδους Γραμματείας 11 00-1669, που συντάχθηκε από ομάδα συνεργατών του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, υπό τη διεύθυνση του Ι. Ν. Καζάζη. Η εκτύπωση του νέου τόμου βρίσκει τον Εμμ.

Κριαρά να μετράει εκατό χρόνια ζωής, να έχει δώσει μ΄ αυτό το Λεξικό τον ορισμό του «εθνικού έργου» και να καμαρώνει τους συνεργάτες του, που συνεχίζουν με την ίδια αφοσίωση και γνώση. Γνωρίζοντας ότι θα προσκρούσουμε στην ταπεινοφροσύνη του Δάσκαλου, να σημειώσουμε ότι την τυπογραφική δαπάνη του τόμου ανέλαβε γενναιόδωρα ο ίδιος.

Καλή συνέχεια, κύριε Κριαρά και κύριε Καζάζη.

Οι εξακόσιοι φίλοι… που λένε «όχι στη σουπερμαρκετοποίηση»!


Πάνω από εξακόσιοι άνθρωποι του θεάτρου, των τεχνών γενικότερα, των γραμμάτων, απόφοιτοι των δραματικών σχολών των «Μορφών» και του «Εμπρός- Θέατρο Εργαστήριον», δημοσιογράφοι, θεατρόφιλοι που στο «Εμπρός» έζησαν στιγμές μαγείας υπογράφουν, λίγες ημέρες μετά την αποδημία του εκλεκτού Τάσου Μπαντή, μια επιστολή προς τον υπουργό Πολιτισμού κ. Γιώργο Βουλγαράκη ζητώντας του να μην καταλήξει άδοξα το θέατρο «Εμπρός» που ο Τάσος Μπαντής μαζί με τη Ρ άνια Οικονομίδου, τον Δημήτρη Καταλειφό, τον Γιώργο Κέντρο και τους άλλους, τους «αφανείς», των «Μορφών» μετέτρεψε- η αρχιτεκτονική δουλειά άλλων δύο εκλεκτών, του επίσης πρόωρα χαμένου Τάκη Φραγκούλη και του (και σκηνογράφου) Α ντώνη Δαγκλίδη- το εγκαταλειμμένο τυπογραφείο της εφημερίδας «Εμπρός» στου Ψυρή, με απόλυτο σεβασμό στην αρχιτεκτονική και το περιβάλλον, σε υπέροχη θεατρική και ευρύτερα πνευματική εστία. «Θέλουμε να σας παρακαλέσουμε να μεριμνήσετε ώστε το κτίριο του θεάτρου “Εμπρός” να περιέλθει στη δικαιοδοσία του υπουργείου Πολιτισμού με τρόπο ώστε να είναι αδύνατη η άλωσή του από κάθε είδους σκοτεινές προθέσεις και σκοπιμότητες μικρών ή μεγάλων συμφερόντων, στα οποία τόσο σθεναρά και αποφασιστικά ο Τάσος Μπαντής αντιτάχθηκε όλα τα χρόνια αφιερώνοντας εξ ολοκλήρου τη ζωή του στη δύσκολη υπόθεση του θεάτρου», γράφουν. Προσυπογράφω και νομίζω προσυπογράφει ο καθένας που έχει σχέση με το αντικείμενο «θέατρο»- με την αρχική σημασία της έννοιας, όχι την τρέχουσα, της «πιάτσας»… Όχι στη σουπερμαρκετοποίηση- κυριολεκτικά και μεταφορικά- του «Εμπρός»! Οι κληρονόμοι του Τάσου Μπαντή που αποποιήθηκαν την κληρονομιά του για να αποφύγουν τα χρέη που την βάραιναν, παρέδωσαν το κλειδί του κτιρίου στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου στην οποία ανήκει. Όσο για το πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το θέατρο, είναι το σημείο με το οποίο διαφωνώ στην επιστολή, η οποία προτείνει τρόπους χρήσης του. Εφόσον το αναλάβει το υπουργείο Πολιτισμού- που ΠΡΕΠΕΙ να το αναλάβει- έχει ανθρώπους που ξέρουν και θα πράξουν, ελπίζω, το σωστότερο. Όσο για τους ανθρώπους του Τάσου Μπαντή, παρέδωσαν όλο το στοκ προγραμμάτων από τις παραστάσεις του «Εμπρός» στο βιβλιοπωλείο «Πολιτεία» απ΄ όπου διατίθενται δωρεάν. Σαν μια ανάμνηση από τη δουλειά του σκηνοθέτη Τάσου. Που είμαστε πολλοί που τον θυμόμαστε.