«Είμαι από τους ηθοποιούς που μπορούν να ζήσουν και έξω από το επάγγελμά μας».

Η Μυρτώ Αλικάκη επανήλθε στα κινηματογραφικά και τηλεοπτικά δρώμενα διατηρώντας αποστάσεις
Με ρόλο στην ταινία «Κλέφτες» (τα γυρίσματα θα αρχίσουν σύντομα) του Μάκη Παπαδημητράτου- πέρυσι είχε κάνει το «Τσίου»- αλλά και με συμμετοχή σε κύκλο επεισοδίων της σειράς «Αν μ΄ αγαπάς» και σε επεισόδια της σειράς «Δεκάτη εντολή» (του Αlpha αμφότερες), η Μυρτώ Αλικάκη επανέρχεται μπροστά στις κάμερες ύστερα από τέσσερα χρόνια αποχής.

Η «Αναστασία» της Μιρέλλας Παπαοικονόμου, το 1993 από το Μega, την καθόρισε. «Μπήκα μικρή στη δουλειά και απότομα, με μια μεγάλη επιτυχία. Τα πράγματα είχαν αρχίσει να με ορίζουν και ένιωσα ότι έχανα τον έλεγχο», συμφωνεί. Καιρό τώρα εκείνη η εμφάνισή της έχει πάρει μέσα της τη θέση που της ανήκει και δεν τη «στοιχειώνει».

Ακολούθησαν ρόλοι και στην τηλεόραση («Απών», «Η αίθουσα του θρόνου», «Η ζωής μας μια βόλτα») και στον κινηματογράφο («Ρeppermint», «Βlack Οut») και στο θέατρο («Έγκλημα και τιμωρία», «Μαύρο γάλα», «Επαγγελματίας πυγμάχος»). Στο μεταξύ ήρθε ο έρωτας στο πρόσωπο του συναδέλφου της Πέτρου Λαγούτη (πρωταγωνιστεί φέτος στο θεατρικό «Γάλα») και η ευτυχία με τους δύο γιους της, τον Δημήτρη και τον Γιωργή.

Η Μυρτώ Αλικάκη έκανε πίσω επαγγελματικά για τα παιδιά της, χωρίς διάθεση να φανεί μελό. «Τα παιδιά και η εσωτερική ανάγκη να επαναπροσδιορίσω τη σχέση μου με το επάγγελμά μου, με ώθησαν να αποστασιοποιηθώ». Στην αρχή ήταν δύσκολα, αλλά η οικογένειά της «λειτούργησε ως αντίβαρο». Αν και έμεινε εκτός καλλιτεχνικών και τηλεοπτικών δρωμένων για καιρό, είχε τη σιγουριά ότι «δεν υπήρχε περίπτωση να χαθώ. Από την άλλη, είμαι από εκείνους που μπορούν να ζήσουν και χωρίς την ηθοποιία. Επιπλέον δεν με αφορά το κυνήγι της επαγγελματικής καταξίωσης».

Στο μεσοδιάστημα είχε προτάσεις για δουλειά, αλλά προείχε η οικογένειά της. «Σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, άνθρωποι καναλιών και εταιρειών παραγωγής έδειξαν κατανόηση κατά τις περιόδους εγκυμοσύνης μου». Στα τέσσερα χρόνια που μεσολάβησαν, παρατήρησε πως «τα ποιοτικά στάνταρ έπεσαν. Ο κόσμος που μπήκε στο επάγγελμα είναι πολύς και οι εταιρείες παραγωγής θέλουν με όλο και λιγότερα χρήματα το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος». Μια κατάσταση που βλέπει να επικρατεί και στο θέατρο, αλλά την εντοπίζει κυρίως στην τηλεόραση. «Βεβαίως υπάρχουν εξαιρέσεις, αλλά όλα γίνονται με την ψυχή στο στόμα».

Τα παιδιά την έκαναν να αλλάξει την ιεράρχηση των προτεραιοτήτων της. «Το σημαντικότερο είναι ότι σε βγάζουν από τον εγωιστικό κόσμο σου. Παύεις να είσαι το κέντρο του ενδιαφέροντος. Η αλλαγή αυτή λειτουργεί για μένα λυτρωτικά, δεν έχω την ίδια ανάγκη δημιουργίας διότι την αναπληρώνω με τους γιους μου».

Δεν σκέφτηκε ποτέ να αλλάξει προσανατολισμό και να στραφεί προς τη σκηνοθεσία. «Έχω ιδιοσυγκρασία ηθοποιού και όχι σκηνοθέτη. Είναι διαφορετικά. Ο σκηνοθέτης θέλει να κατευθύνει και ο ηθοποιός να κατευθύνεται. Εξακολουθώ να αισθάνομαι ηθοποιόςπρος το παρόν, part time ηθοποιός».

«Με απωθεί το κυνήγι της δημοσιότητας»


«Δεν υπάρχει συνταγή επιτυχίας στην τηλεόραση» λέει η Μυρτώ Αλικάκη. Η δική της συνταγή επιτυχίας συνίσταται στην «καλή προσωπική ζωή. Αν δεν υπάρχει εσωτερική ισορροπία δεν νιώθω καλά» λέει, δίνοντας τον ορισμό του επιτυχημένου και ευτυχισμένου ανθρώπου. «Είναι εκείνος που μπορεί να επικοινωνήσει με το περιβάλλον του». Οι λεγόμενες σόουμπιζ και το κυνήγι της δημοσιότητας ουδέποτε την απασχόλησαν, λέει, από την αρχή. «Με απωθεί όλο αυτό το πράγμα. Νιώθω σαν να έχω πετάξει σε άλλο πλανήτη».