Τα τσιφτετέλια, οι χοροί της κοιλιάς, τα γαρίφαλα και τα σπασίματα πιάτων
έχουν ανεβάσει την τηλεθέαση των μουσικών εκπομπών του Σαββατοκύριακου


H μάχη της τηλεθέασης στη βραδινή ζώνη του Σαββατοκύριακου έχει αγριέψει. Οι
εκπομπές με άξονα το ελληνικό τραγούδι βελτίωσαν τις τηλεθεάσεις τους σε σχέση
με πέρσι. Για να διατηρηθούν όμως και να συνεχίσουν σε ένα άκρως ανταγωνιστικό
πεδίο, έχουν μετατρέψει - όπως λέγεται - τη βραδινή τηλεοπτική ψυχαγωγία σε
νυχτερινή διασκέδαση.


Όσα βλέπουμε βραδιάτικα να συμβαίνουν στα τηλεοπτικά πλατό με σκηνικά
που παραπέμπουν σε σαλόνι ή σε κουτούκι έχουν γυριστεί κάποια καθημερινή και
μάλιστα μεσημέρι. Πού τι βρίσκουν τη διάθεση οι προσκεκλημένοι των εκπομπών,
θα μπορούσε να αναρωτηθεί κάποιος.


«Όταν είσαι με ανθρώπους που γνωρίζεις, συμπαθείς κι εκτιμάς, κάποια στιγμή,
ακούγοντας και τραγούδια που σ' αρέσουν, έρχεσαι σε κέφι», εξηγεί ο Άκης
Παυλόπουλος οικοδεσπότης της εκπομπής «Το πάρτι της ζωής σου» (Alter).
Παλαιότερα οι φιλοξενούμενοι ήταν ανυποψίαστοι, αναφέρουν άνθρωποι που
μετέχουν στις εκπομπές. «Από τότε που οι εκπομπές αυτές αυξήθηκαν και ο κόσμος
βλέπει τι γίνεται, οι καλεσμένοι έχουν μπει στο πετσί του ρόλου», σημειώνει
στέλεχος της εκπομπής «Κοίτα τι έκανες». «Γνωρίζουν ότι εφόσον θα εμφανιστούν
σε μια εκπομπή όπως η δική μας ή παρόμοια, θα πρέπει να χορέψουν και να είναι
στο κλίμα».


Παρουσιαστές και συντελεστές των εκπομπών υποστηρίζουν πως το γλέντι δεν είναι
αυτοσκοπός και πως για κάθε εκπομπή υπάρχει ένα σκεπτικό, μια αφορμή. «Άλλοτε
είναι ένα αφιέρωμα στο ρεμπέτικο, στο δημοτικό τραγούδι ή σε κάποιον
καλλιτέχνη» λένε. «Τις προάλλες, για παράδειγμα, είχαμε αφιέρωμα στη
μακροβιότερη θεατρική παράσταση, στο "Σεσουάρ για δολοφόνους"», είπε μέλος της
δημοσιογραφικής ομάδας τού «Κοίτα τι έκανες».


Πώς όμως δένουν τα αφιερώματα σε τραγουδιστές, πολιτικούς, ηθοποιούς με
τον λουλουδοπόλεμο, τους χορούς της κοιλιάς και τα σπασίματα πιάτων: τίθεται
αυτομάτως η απορία. «Θα μπορούσε να γίνει κέφι και χωρίς σπασίματα πιάτων»,
τόνισε η Βίκυ Λάσκαρη, αρχισυντάκτρια της εκπομπής «Στην υγειά μας» του Σπύρου
Παπαδόπουλου. «Το σκηνικό μας όμως παραπέμπει σε καπηλειό και στα καπηλειά,
όταν ήταν στο κέφι τους οι θαμώνες έσπαγαν πιάτα. Πάντως δεν είναι
αυτοσκοπός», υποστηρίζει. «Στο αφιέρωμα στον Άκη Πάνου δεν έπεσε ούτε
χαρτοπετσέτα. Σε άλλη εκπομπή - αφιέρωμα, ο τιμώμενος λαϊκός τραγουδιστής
απόρησε γιατί δεν είχαμε πιάτα...». Άνθρωποι και από τις τρεις εκπομπές
συμφωνούν ότι «οι εκάστοτε καλεσμένοι μας θέλουμε να γίνονται μια παρέα, να
διασκεδάζουν και το κέφι να περνάει στους τηλεθεατές» και δηλώνουν
κατηγορηματικά πως δεν υποδεικνύουν στους φιλοξενούμενους τι να κάνουν.
«Κάποιοι πάντως γλεντούν πραγματικά», λέει δημοσιογράφος τού «Κοίτα τι
έκανες», ενώ η κ. Λάσκαρη εξηγεί πως «όταν στο πλατό υπάρχουν μεζέδες και
κρασί, οι προσκεκλημένοι και θα τσιμπήσουν και θα πιουν και με τα τραγούδια θα
κάνουν κέφι».


«Το χειρότερο κατά τη γνώμη μου δεν είναι τα λουλούδια και τα πιάτα,
όσο περίεργο κι αν σας ακούγεται, αλλά ότι βγήκαν στον αέρα εκπομπές δύο
καναλιών με διαφορά μερικών ημερών με τους ίδιους καλεσμένους και για το ίδιο
θέμα», επισημαίνει δημοσιογράφος της ομάδας Διγενή.


Ο λουλουδοπόλεμος έφερε τηλεθέαση



Τσιφτετέλια, χοροί της κοιλιάς και ρίψεις γαριφάλων φαίνεται πως έχουν πέραση.
Τα σκήπτρα κρατεί το «Κοίτα τι έκανες» με 9,6% τηλεθέαση στο πρώτο τρίμηνο της
νέας σεζόν (στο αντίστοιχο περσινό διάστημα είχε 10,2%), ακολουθεί το «Στην
υγειά μας» με 6,7% (5,5% πέρσι) και από κοντά είναι το «Πάρτι της ζωής σου» με
6,6% (4,9%). Παρατηρώντας τα στοιχεία της AGB Nielsen Media Research, είναι
φανερό ότι η τυπολογία των εκπομπών απέκτησε επιπλέον τηλεθεατές από εκείνους
που τις παρακολουθούσαν στο πρώτο τρίμηνο του 2004.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από