Οικονομία

Συντάξεις με τριπλή αύξηση

Συντάξεις με τριπλή αύξηση
Σχόλια
3 λεπτά


Τριπλή αύξηση θα πάρουν στις 17 Απριλίου οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ, ενώ με
υπουργική απόφαση καθορίζονται όλες οι προϋποθέσεις για την καταβολή, το 2003,
του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) στους χαμηλοσυνταξιούχους.






Οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ στις 17 Απριλίου θα λάβουν, εκτός από τη νέα αυξημένη
σύνταξή τους (με τη φετινή αύξηση), τα αναδρομικά των τεσσάρων μηνών (από
1/1/2003), το Δώρο Πάσχα αλλά και το νέο αυξημένο ΕΚΑΣ (Επίδομα Κοινωνικής
Αλληλεγγύης). Τονίζεται ότι στους συνταξιούχους του ΤΕΒΕ, του ΤΣΑ
(αυτοκινητιστών) και του ΤΑΕ (εμπόρων) το Δώρο Πάσχα θα καταβληθεί στις 16
Απριλίου. Σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο του ΙΚΑ, η φετινή αύξηση στις συντάξεις
θα καταβληθεί ως εξής:


* Για το τμήμα σύνταξης μέχρι 500 ευρώ η αύξηση θα είναι 4%


* Για το τμήμα σύνταξης από 500,01 ευρώ έως 1.000 ευρώ η αύξηση θα
είναι 2%.


* Για το τμήμα σύνταξης από 1000,01 ευρώ και άνω δεν χορηγείται αύξηση.


Οι αυξήσεις αυτές θα χορηγηθούν αναδρομικά από 1.1.2003 σε όσους ήταν
συνταξιούχοι την 31/12 /2002 καθώς και σε εκείνους των οποίων οι σχετικές
συνταξιοδοτικές αποφάσεις εκδόθηκαν μετά την 1.1.2003 με ημερομηνία έναρξης
της συνταξιοδότησής τους πριν από την 31/12/2002.


Επισημάνσεις της εγκυκλίου


Στη σχετική εγκύκλιο επισημαίνεται:


* Με εξαίρεση τις περιπτώσεις των διπλοσυνταξιούχων μητέρων με ανήλικα
παιδιά που δεν εργάζονται, των αναπήρων ή θυμάτων πολέμου και των
επιδοματούχων παραπληγικών, τα κατώτατα όρια δεν χορηγούνται στους λοιπούς
διπλοσυνταξιούχους.


* Οι συνταξιούχοι που δικαιούνται κατώτατο όριο σύνταξης γήρατος και οι
οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους οι άνδρες και το 60ό
οι γυναίκες, εφόσον αναλαμβάνουν εργασία ασφαλιστέα σε φορέα κύριας ασφάλισης
μισθωτών, δεν δικαιούνται το κατώτατο όριο.


* Το καθαρό ποσό σύνταξης ή το άθροισμα των καθαρών ποσών συντάξεων που
δικαιούται κάθε άμεσος ή έμμεσος συνταξιούχος από το Δημόσιο, ΝΠΔΔ ή
οποιονδήποτε φορέα κύριας ή επικουρικής ασφάλισης, δεν επιτρέπεται να
υπερβαίνει τα 2.966 ευρώ.


Αναπροσαρμογή ποσών


Εξάλλου με κοινή υπουργική απόφαση για το τρέχον έτος το ποσό του ΕΚΑΣ που θα
καταβάλλεται στους δικαιούχους του Επιδόματος Κοινωνικής Αλληλεγγύης
Συνταξιούχων (ΕΚΑΣ) – αφορά όλα τα ταμεία – καθορίστηκε στα 27,80 ευρώ έως
111,18 ευρώ κατά μήνα και χορηγείται ανάλογα με τα συνολικά ποσά εισοδήματος.
Σύμφωνα με την ίδια απόφαση αναπροσαρμόζονται τα ποσά εισοδηματικών κριτηρίων
για το έτος 2003 ως εξής:


1. Το συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδημα από συντάξεις (κύριες,
επικουρικές και βοηθήματα), μισθούς, ημερομίσθια και άλλα επιδόματα που
χορηγήθηκαν σε μισθωτό, στο ποσό των 6.340, 89 ευρώ.


2. Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα του συνταξιούχου στο
ποσό των 7.397, 72 ευρώ.


3. Το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα στο ποσό των
11.511,75 ευρώ.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Κατέρρευσε τμήμα ακατοίκητου κτηρίου στην οδό Κολοκοτρώνη – Στο σημείο η Πυροσβεστική
  2. Ουκρανία: Ο Πούτιν ανοίγει την πόρτα στους Ευρωπαίους – Συμμετοχή στις επόμενες ειρηνευτικές συνομιλίες
  3. Μαυροπάνος: «Ξέρουμε τι να περιμένουμε από την Ολλανδία – Μας δίνει δύναμη ο κόσμος»

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies