Ο λόγος στους αναγνώστες. Ο Ν. Μακρόπουλος, Συβρισσαρίου 47,

Καισαριανή, γράφει:

«Κατά τη διαδρομή από την Πλ. Αμερικής στο Παγκράτι, μου έτυχε μέσα στο τρόλεϊ

να καθήσω δίπλα σ’ έναν αξιοπρεπέστατο ηλικιωμένο κύριο και ως συνήθως πιάσαμε

την κουβέντα σχολιάζοντας την επικαιρότητα. Μεταξύ άλλων μου εξέφρασε και ένα

πικρό παράπονό του ότι ζει με μία σύνταξη πείνας.

Βέβαια ούτε ο πρώτος ήταν ούτε ο τελευταίος. Για εμένα ήταν ο πρώτος!!!! Και

ήταν ο πρώτος γιατί τον ακούω κάθε χρόνο και αισθάνομαι περήφανος. Και ήταν ο

πρώτος που περίμενε ολόκληρος ο ελληνικός λαός ν’ ακούσει από το RCA στα

δύσκολα για τη χώρα χρόνια. Και ήταν ο πρώτος που έδινε το στίγμα του πολέμου.

Και ήταν ο πρώτος που άκουγαν οι μητέρες κάποιας εποχής και ράγιζαν οι καρδιές

τους. Ήταν ο γίγαντας της είδησης «αι ημέτεραι δυνάμεις αμύνονται του πατρίου

εδάφους».

‘Ηταν ο πρώτος εκφωνητής της τότε ΕΙΡΤ Γ. ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ. Και είναι ο πρώτος

«Περήφανος Γέρος» που θα άξιζε ενός «ευ ζην» και μιας τιμητικής διάκρισης εκ

μέρους της πολιτείας».

Ο Γ.Π., Λαύριο (τα πλήρη στοιχεία του τα έχει η εφημερίδα), γράφει:

«Στα »ΝΕΑ» της 11/10 γράψατε σχετικά με την τραγωδία του »ΣΑΜΙΝΑ EXPRESS»:

»Ερασιτεχνικό βίντεο, δείχνει το φλερτ του υποπλοιάρχου με τουρίστρια! Και το

δείχνουν τα κανάλια χωρίς να γνωρίζουν εάν το φλερτ γίνεται σε ώρα

υπηρεσίας».

Σκόπιμη η μη εξακρίβωση ενός τόσο απλού στοιχείου του ρεπορτάζ;

Εάν αποδειχθεί ότι ο εν λόγω αξιωματικός πράγματι βρισκόταν εκτός υπηρεσίας, ο

κ. Δαφέρμος θα επέμβει;

Γιατί επιτέλους κάποτε, πρέπει να πληροφορηθεί ο κόσμος ότι τα πληρώματα των

πλοίων, εργάζονται καθημερινά, εκτελώντας δύο 4ωρες βάρδιες και επιπλέον

υπερωριακά (κατάπλοι ­ απόπλοι), μετά δε το τέλος της βάρδιάς τους είναι

τελείως ελεύθεροι, όπως κάθε εργαζόμενος, μόνον που δεν μπορούν να

απομακρυνθούν από το πλοίο για ευνόητους λόγους. Αυτός ο τρόπος εργασίας

διαρκεί επί εξάμηνο ή και δωδεκάμηνο και γενικά για όσο χρονικό διάστημα

εξακολουθούν να είναι ναυτολογημένοι στο συγκεκριμένο πλοίο.

Έτσι λοιπόν, όπως κάθε εργαζόμενος, είναι ελεύθερος και επιτρεπτό μετά το

πέρας της εργασίας του να τον περιμένει στην πόρτα οιαδήποτε κυρία με

οιανδήποτε »ιδιότητα», κατά τον ίδιο τρόπο και τα πληρώματα των πλοίων έχουν

τα ίδια δικαιώματα και επιπλέον το αναμφισβήτητο ελαφρυντικό τους!! Βεβαίως

πάντα μέσα σε πολιτισμένα πλαίσια, αξιοπρέπειας, ευγένειας, διακριτικότητας

και… συναινετικών διαδικασιών.

Εκτός και αποδειχθεί έπειτα από επιστημονικές και στατιστικές έρευνες ότι με

αυτοϊκανοποιούμενα πληρώματα, επιτυγχάνεται υψηλότερος βαθμός ασφαλείας των

πλόων!!

Οπότε ορισμένα τζίνια του ρεπορτάζ της κρεβατοκάμαρας με ικανοποίηση θα

διαβάζουν στα καταστρώματα των πλοίων μαζί με το »ΝΟ SMOKING» και το »ΝΟ

FUCKING»».