ΠΡΥΤΑΝΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ

ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ: Χουλιαράδες Ιωαννίνων.

ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ: Ένα καλύτερο αύριο.

ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ: Κάθε έννοια δογματισμού στην επιστήμη, αλλά και στον χώρο

των ιδεών.

ΤΟΝ ΞΕΚΟΥΡΑΖΕΙ: Το διάβασμα.

ΒΙΒΛΙΟ ΠΟΥ ΔΙΑΒΑΖΕΙ: Τα πάντα, κατά την αποστολική ρήση «τα πάντα

γνωρίζετε το καλόν κατέχετε…».

Τρίτη συνεχής θητεία στο πηδάλιο του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Εκτιμά ότι το

μέλλον των ελληνικών ΑΕΙ-ΤΕΙ θα εξαρτηθεί από τις προτεραιότητες της κεντρικής

εξουσίας. Ο επανεκλεγείς πρύτανης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων κ. Μασσαλάς

διαβλέπει στην παγκοσμιοποίηση, και υπό την προϋπόθεση ότι το πανεπιστήμιο

διατηρεί τον ακαδημαϊκό χαρακτήρα του, την κάλυψη του «ελλείμματος γνώσεων»

και του εμπλουτισμού του διαλόγου ανάμεσα σε λαούς και πολιτισμούς.

ΕΡ.: Τρίτη συνεχής θητεία (αντιπρύτανης, πρύτανης και νεοεκλεγείς πρύτανης).

Περισσότερες οι ευθύνες;

ΑΠ.: Περισσότερες οι προσδοκίες…

ΕΡ.: Ευοίωνο το μέλλον για τα ελληνικά ΑΕΙ – ΤΕΙ;

ΑΠ.: Θα εξαρτηθεί από τις προτεραιότητες της κεντρικής εξουσίας.

ΕΡ.: Χιλιάδες Ελληνόπουλα σπουδάζουν σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Τεράστια

η διαρροή συναλλάγματος. Υπάρχει λύση;

ΑΠ.: Η ενίσχυση σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό των πανεπιστημίων αποτελεί

βασικό μέρος της λύσης του προβλήματος.

ΕΡ.: Η παγκοσμιοποίηση απειλεί τα πανεπιστήμια;

ΑΠ.: Το πανεπιστήμιο, διατηρώντας τον ακαδημαϊκό του χαρακτήρα, μπορεί να

θέτει την παγκοσμιοποίηση στην υπηρεσία της κάλυψης του «ελλείμματος γνώσεων»

και του εμπλουτισμού του διαλόγου ανάμεσα σε λαούς και πολιτισμούς.

ΕΡ.: Αναβάθμιση των ΤΕΙ; Με ποια προτεραιότητα;

ΑΠ.: Ενίσχυση της ποιότητας της παρεχόμενης από αυτά γνώσης.

ΕΡ.: Πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ο σημερινός υπουργός Παιδείας. Το

μήνυμα προς αυτόν;

ΑΠ.: Τιμή για το ίδρυμά μας. Το πάθος της νιότης του ότι η παιδεία αποτελεί

στοιχείο πολιτισμού, διαλόγου, ανάπτυξης και αυτοσεβασμού μιας χώρας να

παραμείνει συστατικό της πορείας του.

ΕΡ.: Το όνειρό σας για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων;

ΑΠ.: Να γίνει χώρος αναφοράς της κοινωνίας και πηγή αισιοδοξίας.

ΕΡ.: Θα σας ενδιέφερε να ασχοληθείτε με την πολιτική;

ΑΠ.: Του ακαδημαϊκού χώρου…

ΕΡ.: Η γνώμη σας για τους πολιτικούς;

ΑΠ.: Θα ήθελα να βλέπουν πιο μακριά στο μέλλον…

ΕΡ.: Έχετε κάνει ποτέ συμβιβασμούς;

ΑΠ.: Συνθέτω απόψεις με βάση τις ηθικές μου αρχές.

ΕΡ.: Τι σημαίνει για σας συμβιβασμός;

ΑΠ.: Προϋπόθεση συμπόρευσης.

ΕΡ.: Έχετε διαθέσιμο χρόνο;

ΑΠ.: Ο χρόνος υπάρχει γι’ αυτό που αγαπάς.

ΕΡ.: Είναι ψυχοφθόρο να είναι κανείς επικεφαλής πανεπιστημίου;

ΑΠ.: Ο ακαδημαϊκός χώρος έχει ιδιαιτερότητες και απαιτεί λεπτούς χειρισμούς…

ΕΡ.: Ποια σχολή που σήμερα λείπει θα θέλατε να ενταχθεί στο πανεπιστήμιό σας;

ΑΠ.: Των Βαλκανικών Σπουδών.

ΕΡ.: Σύνδεση πανεπιστημίου και πόλης;

ΑΠ.: Το πανεπιστήμιο έχει δημιουργήσει δομές που συμβάλλουν στην προσέγγισή

τους.

ΕΡ.: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Ήπειρος;

ΑΠ.: Ο μοχλός για αειφόρο ανάπτυξή της.

ΕΡ.: Σχέσεις πρυτανείας και φοιτητών;

ΑΠ.: Μία οικογένεια έχει τις καλές και τις δύσκολες στιγμές…

ΕΡ.: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και Αλβανία;

ΑΠ.: Το πανεπιστήμιό μας ενισχύει τη συνεργασία και αλληλοκατανόηση στα

Βαλκάνια και φυσικά και με την Αλβανία…

ΕΡ.: Υστερούν τα πανεπιστήμια της περιφέρειας έναντι αυτών της Αθήνας;

ΑΠ.: Τα πανεπιστήμια της περιφέρειας αποπνέουν φρεσκάδα και αισιοδοξία.

ΕΡ.: Επαρκούν οι πόροι για ομαλή λειτουργία του πανεπιστημίου;

ΑΠ.: Ενίσχυση της χρηματοδότησής του με σύγχρονη αξιολόγηση των δράσεών του θα

ενισχύει το ρόλο του, το κύρος του και την ελκτικότητά του.

ΕΡ.: Υπάρχει στήριξη του πανεπιστημίου από τους Ηπειρώτες;

ΑΠ.: Οι Ηπειρώτες ήταν οι πρωτοπόροι της κοινωνίας της γνώσης… και

συνεχίζουν να είναι…

ΕΡ.: Πανεπιστημιούπολη Ιωαννίνων. Τι απουσιάζει;

ΑΠ.: Το ήδη ελκυστικό περιβάλλον πρέπει να ενισχυθεί με την τόνωση της

ιστορικής και πολιτισμικής συνέχειας.

ΕΡ.: Αν δεν ήσασταν καθηγητής και πρύτανης, ποιο επάγγελμα θα σας συγκινούσε;

ΑΠ.: Αυτό που πρωτοδιάλεξα… πολιτικός μηχανικός.

ΕΡ.: Εμπιστεύεστε τους συνεργάτες σας;

ΑΠ.: Προσπαθώ να τους εμπνέω και να περιορίζω τα διλήμματα.

ΕΡ.: Τι συμβουλεύετε τους νέους;

ΑΠ.: Η γνώση τους να είναι συνυφασμένη με ένα σύστημα αξιών… και να

ονειρεύονται.

Vidcast: Face2Face