Οικονομία

Πικρότερα τα κριτήρια…

Πικρότερα τα κριτήρια…
Σχόλια
3 λεπτά




Αυξημένο φόρο από 10% έως 15% θα πληρώσουν το 1999, για τα φετινά εισοδήματα,
οι μικρομεσαίοι έμποροι, βιοτέχνες και οι ελεύθεροι επαγγελματίες (γιατροί,
δικηγόροι, λογιστές, φοροτέχνες κ.ά.), οι οποίοι φορολογούνται με τα
αντικειμενικά κριτήρια. Αν μάλιστα για τον προσδιορισμό του ελάχιστου
εισοδήματός τους ισχύουν οι νέες αντικειμενικές αξίες, τότε η αύξηση του φόρου
θα είναι αρκετά μεγαλύτερη.







Γιώργος Δρυς: 4,2% πάνω η εμπορική αμοιβή, 2,5% πάνω η επαγγελματική αμοιβή


ΑΥΤΟ προκύπτει από τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Οικονομικών στα
κριτήρια με τα οποία θα προσδιορισθεί το ελάχιστο εισόδημα που θα δηλώσουν τον
Μάρτιο στην Εφορία αυτές οι κατηγορίες φορολογουμένων.


ΟΙ ΔΥΟ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ


Στο πλαίσιο των αλλαγών αυτών εντάσσονται οι δύο αποφάσεις που υπέγραψε χθες ο
υφυπουργός Οικονομικών κ. Γ. Δρυς, με τις οποίες αυξάνεται κατά 4,2% η ετήσια
εμπορική αμοιβή και κατά 2,5% η αντίστοιχη επαγγελματική αμοιβή που
λαμβάνονται ως κριτήρια για να προσδιορισθεί το ελάχιστο εισόδημα των εμπόρων
και των ελεύθερων επαγγελματιών για το 1998.


Το άλλο κριτήριο που υπολογίζεται για τον προσδιορισμό του ελάχιστου
εισοδήματος είναι το ύψος της μισθωτικής αξίας του ακινήτου, στο οποίο
βρίσκεται η επαγγελματική στέγη. Η μισθωτική αξία βρίσκεται από την
αντικειμενική αξία του ακινήτου (για το 1997 είχαν υπολογισθεί οι παλαιές
αντικειμενικές αξίες του 1993) επί του συντελεστή μισθωτικής αξίας, ο οποίος
πέρυσι ήταν 7,25%.


Σύμφωνα με τις πληροφορίες, μέχρι τώρα πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών
είναι να διατηρήσει για ακόμη έναν χρόνο τις ίδιες αντικειμενικές αξίες
(δηλαδή αυτές του 1993). Σε διαφορετική περίπτωση θα αυξηθεί υπέρμετρα ο
φόρος. Παράλληλα, θα αυξήσει τον συντελεστή μισθωτικής αξίας στα επίπεδα του
7,5% ή και πάνω από το ποσοστό αυτό.


ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΗΛΩΣΗ


Έτσι, όπως υπολογίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, όσοι φορολογούνται με τα
αντικειμενικά κριτήρια θα κληθούν τον ερχόμενο Μάρτιο να δηλώσουν αυξημένο
εισόδημα περίπου κατά 6%-8% και να καταβάλουν αυξημένο φόρο μέχρι και 15% σε
σχέση με φέτος. Πάντως, οι οριστικές αποφάσεις του υπουργείου για τις
αντικειμενικές αξίες και τον συντελεστή μισθωτικής αξίας αναμένεται να ληφθούν
στο αμέσως επόμενο διάστημα.


ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ


Ειδικότερα, από τις δύο αποφάσεις του κ. Δρυ προκύπτει ότι:


1 Αυξάνεται στα 2.500.000 δρχ. από 2.400.000 που ήταν το 1997 η ετήσια
εμπορική αμοιβή (ετήσια δαπάνη απασχόλησης υπαλλήλου) που θα χρησιμοποιηθεί
για να προσδιορισθεί το ελάχιστο ύψος του εισοδήματος που θα δηλώσουν οι
έμποροι του χρόνου. Όταν πρόκειται για εμπορικές επιχειρήσεις που παρέχουν
υπηρεσίες (εξαιρούνται οι υπηρεσίες εκπαίδευσης) η εμπορική αμοιβή
διαμορφώνεται στα 3.250.000 δρχ. από 3.120.000 δρχ. το 1997.


2 Αυξάνεται στα 3.300.000 δρχ. από 3.200.000 δρχ. η ετήσια
επαγγελματική αμοιβή για τον προσδιορισμό του εισοδημάτων των γιατρών.


3 Αυξάνεται στα 2.300.000 δρχ. από 2.200.000 δρχ. η επαγγελματική
αμοιβή για τον προσδιορισμό του εισοδήματος των οδοντιάτρων, δικηγόρων,
φυσικοθεραπευτών, κτηνιάτρων, οικονομολόγων, συμβούλων επιχειρήσεων, λογιστών,
φοροτεχνικών, αναλυτών, προγραμματιστών.


4 Αυξάνεται στα 3.300.000 δρχ. από 3.200.000 δρχ. η αμοιβή για τον
προσδιορισμό του ελάχιστου εισοδήματος των καλλιτεχνών και τραγουδιστών.

Επόμενο άρθρο

Google news

Ακολουθήστε tanea.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις.

Σχετικά άρθρα

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
0 /50
0 /2000

Τα Νεότερα

  1. Κορυδαλλός: Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες αποκατάστασης στο σύστημα ανίχνευσης αερίων του 1ου ΕΠΑΛ
  2. EuroLeague: Η βαθμολογία μετά τους αγώνες της Πέμπτης για την 11η αγωνιστική
  3. EuroLeague: Η Ζαλγκίρις πέρασε από το Μιλάνο με τρομακτικό Βαλαντσιούνας (83-86), άνετη νίκη για τη Βαλένθια (102-87) και ξέσπασμα της Ρεάλ (105-84)

Πιο Σχολιασμένα

Πιο Διαβασμένα

Cookies