Στροφή στα εκπτωτικά καταστήματα ένδυσης, ακόμα και σε ηλεκτρονική μορφή, κάνουν οι καταναλωτές διεθνώς. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν επώνυμα είδη σε τιμές έως και 70% χαμηλότερες πυκνώνουν συνεχώς. Τελευταίο παράδειγμα, η διεθνής ιστοσελίδα eΒay η οποία λανσάρισε ηλεκτρονικό εκπτωτικό outlet τοποθετώντας στις σελίδες της προϊόντα οίκων μόδας σε χαμηλές τιμές. Ηλεκτρονικά καταστήματα και στην Ελλάδα αποκτούν, η μία μετά την άλλη, μεγάλες αλυσίδες από την αγορά ένδυσης και αξεσουάρ προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση στη ραγδαία αναπτυσσόμενη ομάδα των online αγοραστών. Βλέποντας ότι οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, και ιδίως των νέων σε ηλικία, αλλάζουν, οι έλληνες λιανέμποροι στρέφονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Εκτιμούν μάλιστα ότι λόγω της κρίσης και των νέων μέτρων η τάση θα ενισχυθεί, καθώς οι τιμές των προϊόντων online- ακόμη και εκτός προσφορών- είναι έως και 30% χαμηλότερες, ενώ οι προσφορές φτάνουν το 50%.

Κάθε φίρμα το δικό της «κατάστημα»

Αλλωστε, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές εκτιμούν τα πλεονεκτήματα των online αγορών. Σερφάροντας μπορούν να αγοράσουν ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ επώνυμων οίκων σε χαμηλότερες τιμές και χωρίς να μετακινηθούν. Στα εικονικά ράφια της eΒay, για παράδειγμα, οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν προϊόντα από προσιτές φίρμες όπως οι Κookai, Τed Βaker, Ηouse of Fraser και La Redoute, ενώ η λίστα με τις επωνυμίες αναμένεται να μεγαλώσει. Η διεθνής ιστοσελίδα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με άλλα ονόματα του διεθνούς λιανεμπορίου όπως είναι τα πολυκαταστήματα Debenhams που αναζητούν να πωλήσουν τα αποθέματά τους σε χαμηλές τιμές μέσω του eΒay Fashion Οutlet. Μάλιστα, στην ιστοσελίδα eΒay κάθε φίρμα διαθέτει το δικό της «κατάστημα», στο οποίο ο καταναλωτής ενημερώνεται άμεσα για τα ποσοστά εκπτώσεων. Στο κατάστημα της Κookai, για παράδειγμα, οι εκπτώσεις φτάνουν την εποχή αυτή στο 60%, ενώ στο κατάστημα της Littlewoods το 70%. Το eΒay δεν είναι το μόνο ηλεκτρονικό κατάστημα με επώνυμα ρούχα σε έκπτωση. Ιστοσελίδες όπως η luisaviaroma. com, η οποία μάλιστα είναι αρκετά δημοφιλής ανάμεσα στις Ελληνίδες, διαθέτει ρούχα επώνυμων οίκων σε ελκυστικές τιμές. Φόρεμα του οίκου Αzzaro διατίθεται με έκπτωση 50% στην τιμή των 1.654 ευρώ, από 3.307 ευρώ. Αλλο φόρεμα της Chloe πωλείται με έκπτωση 70%, στα 466 ευρώ από 1.553 ευρώ, ενώ φόρεμα του Υves Saint-Laurent διατίθεται με έκπτωση 60%, στην τιμή των 556 ευρώ από 1.390 ευρώ.

Και σε ελληνικές ιστοσελίδες

Η ιστοσελίδα dress-for-less.com προσφέρει «μοναδικές τάσεις από τοπ φίρμες σε έκπτωση μέχρι και 70% για όσους αγοράζουν online». Στην ιστοσελίδα αυτή οι καταναλώτριες μπορούν να αγοράσουν μπικίνι Τommy Ηilfiger με έκπτωση 33% αλλά και Τ-shirt της ίδιας φίρμας κερδίζοντας 58%. Η μόδα των ηλεκτρονικών εκπτώσεων σε επώνυμα ρούχα έχει έρθει και στην Ελλάδα. Καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν σε ελληνικές ιστοσελίδες, όπως είναι το Ρlus4u.gr, σε ελκυστικές τιμές.

Καθώς οι αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών αλλάζουν, οι έλληνες λιανέμποροι επενδύουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο

«Ναι» στις συναλλαγές μέσω Ιντερνετ λέει το 57% των καταναλωτών στην Ελλάδα


Μέχρι πρότινος οι λιανέμποροι πίστευαν ότι θα ήταν δύσκολη η πώληση ενδυμάτων μέσω του Διαδικτύου, καθώς οι καταναλωτές δεν θα είχαν τη δυνατότητα να τα δοκιμάσουν πριν τα αγοράσουν. Ωστόσο η επιτυχία σχετικών ιστοσελίδων, όπως αυτή της ΑSΟS που επικεντρώνεται στις ηλικίες 16 έως 34 ετών με ρούχα και αξεσουάρ στο στυλ διασημοτήτων, έχει δείξει ότι είναι εφικτή η πώληση ρούχων μέσω του Ιντερνετ. Οι πωλήσεις της ΑSΟS αυξήθηκαν κατά 56% τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Οι πωλήσεις μέσω Διαδικτύου στη Βρετανία έχουν αυξηθεί κατά 25%, ενώ διεθνώς τον περασμένο μήνα υπερδιπλασιάστηκαν σε σύγκριση με πέρυσι. Στην Ελλάδα, πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 57% των καταναλωτών είναι διατεθειμένο να ξεπεράσει τις ανησυχίες του περί ασφάλειας συναλλαγών και να πραγματοποιήσει τις αγορές του μέσω Διαδικτύου, στοχεύοντας με τον τρόπο αυτό σε καλύτερες ευκαιρίες.

Ανάλογες είναι οι συνήθειες των αγοραστών σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι το Ηνωμένο Βασίλειο με 83%, η Ιρλανδία με 74%, η Σουηδία με 62% και η Πορτογαλία με 51%, όπως έδειξε η ίδια έρευνα, η οποία διεξήχθη σε 11 χώρες της Ευρώπης.

Στην Ελλάδα οι online αγοραστές έχουν τετραπλασιαστεί μέσα σε δύο χρόνια και φτάνουν πλέον σε 620.000, ενώ περίπου 15% των αγορών τους αφορούν ρούχα και αξεσουάρ (η μεγαλύτερη κατηγορία είναι τα αεροπορικά, ακτοπλοϊκά εισιτήρια με 37% και ακολουθεί με 25% ο εξοπλισμός πληροφορικής).

Ηλεκτρονικά καταστήματα από αλυσίδες


Η μόδα του online shopping αναμένεται να ενισχυθεί στην Ελλάδα με το άνοιγμα ηλεκτρονικών καταστημάτων από γνωστές αλυσίδες. «Τον Ιούνιο θα αρχίσουμε τις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου», παρατηρεί ο κ. Γιώργος Γλου, επικεφαλής της αλυσίδας ανδρικών ενδυμάτων Glou και της Ρuma Ελλάδας. Μάλιστα, στο ηλεκτρονικό κατάστημα θα τοποθετηθούν όλα τα προϊόντα των αλυσίδων.

Ο όμιλος Folli Follie έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Οκτώβριο το ηλεκτρονικό του κατάστημα www. follifollie.

com και έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον online αγοραστών από πολλές χώρες. Οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τους τελευταίους εννέα μήνες αφορούσαν την Ελλάδα (14,8%), τη Βρετανία (42%), τις ΗΠΑ (13,2%), την Ισπανία (6%), τη Γαλλία (4,6%).

Μόλις την περασμένη εβδομάδα λειτούργησε το ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας γυναικείων ενδυμάτων Τσαντίλης. «Εχουμε καταγράψει ήδη πωλήσεις», παρατηρεί ο κ. Αλέξης Τσαντίλης, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας. Τα είδη που διατίθενται στην ιστοσελίδα www.

tsantilis-eshop. gr πωλούνται σε τιμές χαμηλότερες έως 30%, ενώ ρούχα της προηγούμενης σεζόν πωλούνται με έκπτωση 50%.

Νέο online πολυκατάστημα

Ενδεικτική της δυναμικής ώθησης που αναμένεται να αποκτήσει το shopping μέσω Διαδικτύου στην Ελλάδα αποτελεί και η έναρξη λειτουργίας του νέου online πολυκαταστήματος getitnow. gr την Τρίτη. Το νέο online πολυκατάστημα έχει ήδη αποκτήσει μεγάλη βάση πελατών και επισκεπτών κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του σε πιλοτικό στάδιο. Από την επόμενη εβδομάδα όμως θα προσφέρει, σύμφωνα με πληροφορίες, εκτενή γκάμα προϊόντων από πολλές κατηγορίες. Οπως υποστηρίζουν στελέχη της εταιρείας «το μείγμα παροχών προς τους πελάτες θα είναι μοναδικό για την ελληνική αγορά».