Ενα ρολόι χτυπάει. Ενα κουδούνι χτυπάει. Ενα υποκείμενο μπαίνει στον χώρο της Μπέλα Φρόιντ και μια συνέντευξη ξεκινά σε έναν καναπέ. Καθώς κάθεται κοντά στον αναλυόμενο, η σχεδιάστρια αρχίζει να ψάχνει τις απαντήσεις στα ρούχα. Για να καταλάβετε τους ανθρώπους πρέπει να καταλάβετε τα ρούχα τους. Είναι η γνώμη της Μπέλα Φρόιντ, της βρετανίδας σχεδιάστριας, η οποία έδωσε τον ευρηματικό τίτλο «Fashion Neurosis» στη σειρά podcasts που επιμελείται. Η Φρόιντ γνωρίζει και από σχεδιασμό ρούχων και από ψυχανάλυση και από ζωγραφική. Πατέρας της, ο ζωγράφος Λούσιαν Φρόιντ και προπάππους της ο ψυχαναλυτής Ζίγκμουντ Φρόιντ. Μέσα από τέτοιο οικογενειακό σύμπλεγμα το να χρησιμοποιείς την ερμηνεία των ρούχων ως καθοριστικό παράγοντα στη συγκρότηση του εαυτού είναι έως και αυτονόητο. Η απόγονος του ψυχαναλυτή προπάππου ακολουθεί τη μέθοδό του και κατά κάποιον τρόπο «ακούγοντας» τα ρούχα αντί τα λόγια των ανθρώπων, εντοπίζει τις παραδρομές του ασυνειδήτου. Τα ρούχα είναι ομιλητικά και εξωτερικεύουν αυτό που βρίσκεται μέσα μας, λέει για τα Fashion Neurosis, προσκαλώντας πρόσωπα από την τέχνη, τη μόδα, τη λογοτεχνία, το σινεμά να ξαπλώσουν στο ντιβάνι της δικής της στυλιστικής ψυχανάλυσης και να μιλήσουν για εμμονές, τραύματα της παιδικής ηλικίας, ταμπού και συναισθήματα.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.
Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε
Ή εγγραφείτε
Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ







