Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εδώ και χρόνια αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των πολιτών που γνωρίζουν πώς να τα χειρίζονται. Οσο αυτά διαμορφώνουν την κοινή γνώμη, αναπόφευκτα θα διαμορφώνουν με τον δικό τους τρόπο και την πολιτική συμπεριφορά: οι λογαριασμοί των πολιτικών αρχηγών διόρθωσαν ή κατέστρεψαν το προφίλ τους στις προηγούμενες εκλογές, ενώ η επικαιρότητα και οι ψηφιακές συζητήσεις που αυτή δημιούργησε διαμόρφωσαν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο την προεκλογική ατζέντα. Κανένας πολιτικός δεν είναι πια υπεράνω της ψηφιακής εικόνας του, κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει από το άγρυπνο μάτι των social media. Αυτό που μπορεί να κάνει, ωστόσο, είναι να προσαρμόσει τους κανόνες τους.

Ο εκλογικός κύκλος (και μαζί του οι πολιτικές δυνάμεις) είναι όμηρος μιας διαρκούς και ταχύτατης εναλλαγής θεμάτων, με την προσοχή των ψηφοφόρων να προσαρμόζεται στον ελάχιστο χρόνο που αφιερώνουν σε κάθε «κλικ» οι χρήστες. Οι αποφάσεις που λαμβάνονται αυτές τις μέρες, ωστόσο, δεν θα διαρκέσουν μόνο για τρεις μέρες, όσο κάνει ένα hashtag να εξαφανιστεί από το προσωπικό χρονολόγιο του κάθε λογαριασμού. Τα αποτελέσματα των εκλογών διαμορφώνουν τη μακροπρόθεσμη κατεύθυνση μιας χώρας και το μέλλον της κοινωνίας που επιλέγει την εκπροσώπησή της και την επόμενη κυβέρνηση. Και αυτή η απόφαση δεν μπορεί να είναι ούτε τόσο απλή ούτε τόσο γρήγορη όσο ένα like σε μιαν ανάρτηση.