Πρέπει να καταστεί σαφές ότι ο τουρισμός δεν αποκλείει άλλες δραστηριότητες. Τουναντίον, παίζει καταλυτικό ρόλο στην ενίσχυση και στήριξη και άλλων δραστηριοτήτων, όπως για παράδειγμα της αγροτικής παραγωγής. Ενδεικτικά είναι τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας που δείχνει πως οι ξενοδοχειακές μονάδες χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό ελληνικά προϊόντα (ποσοστό 83%). Είναι λάθος να συζητάμε για μονοκαλλιέργεια. Δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα, αφού ο τουρισμός έχει ευρύτερο αποτύπωμα στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Αρκεί να αναφέρω ότι οι ιδιωτικές επενδύσεις που πραγματοποιούν οι ξενοδόχοι για ανακαινίσεις των μονάδων τους ανέρχονται σε 1 δισ. Κάτι ανάλογο δεν απαντάται σε καμία άλλη δραστηριότητα. Γι’ αυτό είναι κρίσιμο να δοθεί έμφαση στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του τζίρου που παράγει. Πρέπει να σταματήσουμε να μετράμε τον αριθμό των επισκεπτών και να εμβαθύνουμε στην ποιοτική αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος και στις υπηρεσίες που προσφέρουμε στα εκατομμύρια ξένων που επισκέπτονται κάθε χρόνο την ελληνική επικράτεια. Πρέπει να ανοίξει η συζήτηση, με δεδομένο τρόπο για το πώς μπορούμε να εξελίξουμε τον κλάδο που προσφέρει τόσο πολλά στη χώρα. Και ειδικά στην περιφέρεια που στηρίζεται αρκετά στις τουριστικές υπηρεσίες. Μάλιστα, κάποιες νησιωτικές περιοχές εξαρτώνται αποκλειστικά από την τουριστική βιομηχανία. Στο πλαίσιο αυτό είναι κρίσιμο να συζητήσουμε για τις δημόσιες υποδομές αλλά και για την οικονομία διαμοιρασμού.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ