Δεν μας έφταναν οι αγωνίες για τις πυρκαγιές του καλοκαιριού, αλλά μέσα στο θερμό καλοκαίρι μας προέκυψε και η διάθεση του ΣΥΡΙΖΑ να κάνει αντιπολίτευση και για τα εναέρια μέσα πυρόσβεσης. Και αναφέρομαι και στην ερώτηση των 43 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ – πίσω από την οποία βρίσκεται ο Χρήστος Σπίρτζης – που ζητά τα στοιχεία των συμβάσεων για τη μίσθωση των πυροσβεστικών αεροσκαφών Air Tractors, μαζί με τις τεχνικές προδιαγραφές που συνοδεύουν τις συμβάσεις και τα αναλυτικά τεχνικά χαρακτηριστικά των συγκεκριμένων αεροσκαφών, όπως τα δίνει η κατασκευάστρια εταιρεία. Και είναι ενδιαφέρον ότι η κυβέρνηση αποφάσισε να μην καθυστερήσει και απάντησε δημόσια πριν φτάσει το θέμα στη Βουλή, δημοσιοποιώντας τεχνικά χαρακτηριστικά και διευκρινίζοντας ότι τα εναέρια μέσα που μισθώθηκαν για τη φετινή πυροσβεστική περίοδο καθορίστηκαν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Πυροσβεστικού Σώματος και όχι από τις πολιτικές ηγεσίες, όπως γινόταν στο παρελθόν. Είναι ενδεικτικό δε της επιθυμίας να δώσουν στους επιχειρησιακούς παράγοντες τον πρώτο ρόλο, το ότι τα εναέρια μέσα εγκρίθηκαν στο «Επιχειρησιακό Σχέδιο Αεροπυρόσβεσης 2022» από το Συμβούλιο Επιτελικού Σχεδιασμού του ΠΣ και μετά αυτό υλοποιήθηκε από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Σε ό,τι αφορά δε τη διαφάνεια των συμβάσεων της μίσθωσης, κυβερνητικές πηγές ανέφεραν ότι μισθώθηκαν 11 Air Tractors μέσω της NSPA, της υπηρεσίας προμηθειών του ΝΑΤΟ, με τις διεθνείς διαγωνιστικές διαδικασίες που προβλέπει ο οργανισμός. Ενώ για τα υπόλοιπα τέσσερα κινήθηκαν εθνικές διαδικασίες, που πήραν κανονικά την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ