Πρόσφατα είδα τυχαία στο Διαδίκτυο μια συγκλονιστική φωτογραφία. Με τη φθορά και τη λοιδορία που έχουν υποστεί οι λέξεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα τελευταία χρόνια, «συγκλονιστική» είναι ένας μάλλον ήπιος, αν όχι ξενέρωτος χαρακτηρισμός. Θα μπορούσε να είναι και θρησκευτικός πίνακας του Μικελάντζελο Μερίζι ντα Καραβάτζο. Η βρετανίδα ιστορικός τέχνης Ελεν Λάγκντον, στην ομώνυμη βιογραφία του που εκδόθηκε και στην πατρίδα μας (Μικρή Αρκτος, 2003), σημειώνει ότι ο μεγάλος αναγεννησιακός ζωγράφος συνήθιζε να χρησιμοποιεί ως μοντέλα του απόκληρους – κλέφτες, πόρνες, μαχαιροβγάλτες – προκειμένου να απεικονίσει τα πρόσωπα του θείου δράματος (κάτι που σκανδάλιζε το ιερατείο εκείνης της εποχής, όπως και κάθε ιερατείο κάθε εποχής). Σκαλίζοντας λίγο τα ντεσού της φωτογραφίας (από τις στιγμές που μακαρίζεις το γκουγκλάρισμα) πληροφορήθηκα ότι ο φωτογράφος, ο Γιάννης Δήμου – διόλου συμπτωματικά, θα προσέθετα – έχει σπουδάσει ιστορία τέχνης στο πανεπιστήμιο του Σικάγου, έχει πάρει μεταπτυχιακό στη ζωγραφική το 1968 και θεωρείται σήμερα στην Ελλάδα ως ένας από τους πιο καταξιωμένους φωτογράφους, επιμελητές και ιστορικούς τέχνης. Η ίδια η φωτογραφία είναι τραβηγμένη το 1976 στο Βρυσοχώρι, ένα χωριό του νομού Ιωαννίνων, όταν ο Δήμου ήταν 32 χρόνων.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ