Ηρθε η ώρα να μιλήσουμε για την αριστερή και δεξιά κατεύθυνσή μας. Οχι την πολιτική, αλλά την... κατεύθυνση που έχουμε τρέχοντας στο στάδιο. Ολοι οι αγώνες και όλες οι προπονήσεις μας μέσα στο στάδιο γίνονται με αριστερόστροφη κατεύθυνση. Μη φανταστείς ότι το επέβαλαν μπολσεβίκοι, καθιερώθηκε για δύο λόγους: ο ένας είναι πως η αριστερόστροφη κίνηση διευκολύνει τους δεξιόχειρες αθλητές που αποτελούν την πλειονότητα. Ο έτερος είναι πως οι θεατές στο στάδιο μπορούν να παρατηρήσουν καλύτερα τους αθλητές που κατευθύνονται στην τελική ευθεία από αριστερά προς τα δεξιά.

Το σίγουρο είναι πως αν τρέξει κανείς άπαξ έναν αγώνα στον στίβο, είτε δεξιόστροφα είτε αριστερόστροφα, το σώμα του δεν θα καταπονηθεί. Τι συμβαίνει όμως αν προπονείσαι συνέχεια στο στάδιο και κάθε φορά κινείσαι προς την ίδια κατεύθυνση; Το σώμα σου επιβαρύνεται από αυτήν τη μονομερή κατεύθυνση με την ίδια κλίση στις στροφές. Σε καμία περίπτωση δεν είναι σωστό να δέχεται καταπόνηση έστω και λίγο περισσότερο η μια πλευρά μας από την άλλη.

Κάνε λοιπόν την επανάστασή σου μέσα στο στάδιο και πήγαινε ανάποδα από τους περισσότερους, διότι έξω στον δρόμο όταν θα τρέξεις ή αγωνιστείς θα χρειαστείς γερές και δυνατές και τις δύο πλευρές του σώματός σου. Χώρισε την προπόνησή σου σε στροφές και κάνε μισές προς τα δεξιά και τις υπόλοιπες αριστερά. Αλλος τρόπος είναι να χωρίσεις τον χρόνο σου ή να κάνεις κάποια χαλαρά κομμάτια προς τη μία κατεύθυνση και τα πιο δυναμικά προς την άλλη.

 

Οταν πας «ανάποδα» στο στάδιο πρέπει να δίνεις προτεραιότητα στους πολλούς, πρέπει να είσαι προσεκτικός μην πέσεις πάνω σε κάποιον που πάει αριστερόστροφα και πρέπει να δεχτείς ότι οι άλλοι θα σε κοιτάνε σαν εξωγήινο. Προσπάθησε όποτε τρέχεις δεξιόστροφα να τρέχεις στην εξωτερική του σταδίου.

Μπορεί όλα τα παραπάνω να σε κούρασαν και να αισθάνεσαι πως ξαφνικά χαλάς μια ισορροπία στην προπόνησή σου, αλλά κάνεις μέγα λάθος. Αν συνεχίσεις να έχεις μια ίδια κατεύθυνση σε όλες τις προπονήσεις στο στάδιο, το μόνο σίγουρο είναι πως θα χαλάσεις την ισορροπία του σώματός σου και οι τραυματισμοί θα έχουν κατεύθυνση προς τα εσένα. Το τρέξιμο έχει ανάγκη την ίδια δύναμη τόσο από αριστερά όσο και από τα δεξιά. Γίνε λοιπόν «ανάποδος» στο στάδιο για να είσαι γερός στη ζωή και να συνεχίζεις να τρέχεις σε δρόμους και βουνά με σύνθημα... «αναρχία» στις στροφές του σταδίου.

 

Η Κατερίνα Βλαχαντώνη είναι φυσικοθεραπεύτρια και μαραθωνοδρόμος