Έπεσαν οι υπογραφές για τη σύμβαση κατασκευής του τμήματος Ηράκλειο – Χανιά του ΒΟΑΚ, με εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό – Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου.
Στην τελετή παρουσία και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης ανάμεσα στο ελληνικό δημόσιο και τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την ανάδοχο εταιρεία του μεγαλύτερου τμήματος του ΒΟΑΚ.
Ο ΒΟΑΚ έχει συνολικό μήκος περίπου 300 χλμ. και το συγκεκριμένο τμήμα που αναλαμβάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να μελετήσει, χρηματοδοτήσει και κατασκευάσει αφορά στο τμήμα 157 χλμ. Ηράκλειο – Χανιά. «Πριν ακόμη γίνει ο διαγωνισμός είχε φανεί αδιέξοδο για να ενταχθεί το Χανιά – Κίσσαμος. Βοηθήσαμε και εμείς να βρεθεί η νομική λύση και να ενταχθεί. Ήθελα να ευχαριστήσω τα στελέχη μας που καταθέσαμε όχι μόνο την πιο ανταγωνιστική προσφορά αλλά και την πιο άρτια», είπε, μεταξύ άλλων, στον σύντομο χαιρετισμό του στην εκδήλωση ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης.
Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 2 δισ. ευρώ.
Παρεμβάσεις για να μειωθούν τα τροχαία δυστυχήματα
Ακολούθως στο βήμα ανέβηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. «Σήμερα είναι μια σπουδαία μέρα για την Κρήτη και την κυβέρνησή μας. Μια δέσμευση που είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την εκπληρώσω», τόνισε.
«Όλοι και όλες έχουμε την υποχρέωση να κοιτάξουμε μπροστά. Έχουμε ήδη δύο ανοιχτά εργοτάξια από Χερσόνησο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2027. Οι Κρητικοί ήδη βλέπουν την αλλαγή», είπε. Έκανε ιδιαίτερη μνεία ακολούθως στα τροχαία δυστυχήματα στον ΒΟΑΚ, δίνοντας την υπόσχεση ότι θα πραγματοποιούν έργα και παρεμβάσεις ώστε να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας αναφέρθηκε επίσης στα πολλά τροχαία δυστυχήματα που έχουν συμβεί στον ΒΟΑΚ. «Ο σκοπός είναι να μειώσουμε κατά πολύ τα θανατηφόρα τροχαία αλλά και να βελτιώσουμε την κυκλοφορία στον ΒΟΑΚ. Θα ήταν αδικία ότι μετά το 2019 οι κυβερνήσεις του κ. Μητσοτάκη και οι ηγεσίες των υπουργείων Υποδομών και Μεταφορών δεν εργάστηκαν σκληρά», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Δήμας.
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος σημείωσε ότι «αρχίζει μια άλλη ημέρα, χαρούμενη αλλά δύσκολη. Δύσκολη γιατί για να καταλήξει ένα έργο στη συμβασιοποίηση είναι πολύπλοκο. Το μέλλον της Κρήτης με τον ΒΟΑΚ θα είναι μια άλλη πραγματικότητα, θα είναι ένα άλλο νησί με τον ΒΟΑΚ η Κρήτη».
Τόνισε, δε, ότι για πρώτη φορά στην Ελλάδα εκτελείται ως ενιαίο έργο ένα έργο αυτοκινητοδρόμου σε τμήματα που είναι λειτουργικά και ακόμα περισσότερο σε μια περιοχή όπως η Κρήτη που κατά περιόδους έχει μεγάλη κίνηση.