Μια από τις πιο ανατριχιαστικές και αμφιλεγόμενες ταινίες του 2022, Crimes of the Future του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ, έκανε τους θεατές να εγκαταλείψουν την αίθουσα κατά τη διάρκεια της προβολής της στις Κάννες. Πρόκειται για μια ταινία, η οποία θίγει θέματα του ανθρώπινου σώματος, της χειρουργικής και της σεξουαλικότητας και περιλαμβάνει σκηνές τόσο σοκαριστικές που αρκετοί θεατές δεν κατάφεραν να τις παρακολουθήσουν μέχρι το τέλος.
Το Crimes of the Future, με πρωταγωνιστές τους Βίγκο Μόρτενσεν, Λία Σεϊντού και Κρίστεν Στιούαρτ, παρουσιάζει ένα δυστοπικό μέλλον, στο οποίο οι άνθρωποι υποβάλλονται σε εξαιρετικά περίεργες και σεξουαλικά φορτισμένες χειρουργικές επεμβάσεις.
Αυτή είναι η ταινία τρόμου που έκανε τον κόσμο να αποχωρεί από την αίθουσα
Ο Μόρτενσεν υποδύεται έναν καλλιτέχνη περφόρμανς που εκθέτει το σώμα του σε θεατές, προκαλώντας αντιδράσεις τόσο στο κοινό της ταινίας όσο και στους θεατές της πραγματικής ζωής.
Στην πρώτη δημόσια προβολή της ταινίας, αρκετοί από τους θεατές αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν από την αίθουσα, αδυνατώντας να αντέξουν τις ακραίες σκηνές του φιλμ. Οι αποχωρήσεις εντάθηκαν όταν η ταινία προβλήθηκε σε εκπροσώπους του Τύπου, με μόνο πέντε κριτικούς κινηματογράφου να εγκαταλείπουν την αίθουσα κατά τη διάρκεια της ταινίας.
Ο ίδιος ο Κρόνενμπεργκ, μιλώντας για τις αποχωρήσεις, δήλωσε ότι δεν τον στεναχωρεί το γεγονός, εξηγώντας ότι το χειρότερο για έναν σκηνοθέτη είναι να δημιουργήσει ένα αποτέλεσμα που δεν προκαλεί κανένα ενδιαφέρον. Όπως είπε χαρακτηριστικά, «Δεν με στεναχωρεί που ο κόσμος αποχώρησε. Το χειρότερο είναι αν η ταινία σου είναι βαρετή και κανείς δεν νοιάζεται για το περιεχόμενό της».
Παρά τις αντιδράσεις του κοινού, η ταινία έχει αποσπάσει θετικές κριτικές για το δημιουργικό της θρίλερ και τη συναρπαστική της αφήγηση, με ποσοστό 80% στο Rotten Tomatoes. Ωστόσο, οι σινεφίλ φαίνεται να είναι λιγότερο ενθουσιασμένοι, δίνοντας στην ταινία μέσο όρο 5,8 στο IMDb. Στο Forbes, ο Scott Mendelson χαρακτήρισε το φιλμ «ένα συναρπαστικό θρίλερ επιστημονικής φαντασίας», ενώ η Ντέμπορα Ρος του The Spectator ήταν πιο κριτική, αποκαλώντας την ταινία «ένα φεστιβάλ αίματος και θλίψης».
Η Crimes of the Future του Κρόνενμπεργκ συνεχίζει να προκαλεί συζητήσεις, με τις αντιφάσεις στις κριτικές να δείχνουν πως η ταινία, αν μη τι άλλο, δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο.