Χθόνιο Φως: Πως η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα
Η ομαδική αυτή έκθεση που επιμελούνται η Φαίη Τζανετουλάκου και ο Δημήτρης Σαραφιανός, συγκεντρώνει 45 σύγχρονους Έλληνες καλλιτέχνες και φιλοξενείται στο Λόφος art project (Βελβενδού 39, Κυψέλη) έως τις 31 Δεκεμβρίου.
«Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν μια κλίση στον πηλό. Η διάθεση του ανθρώπου να δημιουργήσει με τα χέρια του, να πλάσει και να κατασκευάσει, βρίσκει άμεση ανταπόκριση στο εύπλαστο και προσιτό της πρώτης κεραμικής ύλης. Κάτι που πλάθεται όπως το σκέφτεσαι, γίνεται γρήγορα κομμάτι σου και μπορείς γι’ αυτό να το καταλάβεις και να το αγαπήσεις. Αυτό είναι το πρώτο πράγμα που σε συνδέει με την κεραμική. Το δεύτερο και αλληλένδετο με αυτό είναι η ιστορία της. Όλοι έχουμε βιώματα προσωπικά από την παιδική μας ηλικία. Όλοι παίξαμε και όλοι κατασκευάσαμε τους «χώρους» μας από χώμα και άμμο. Η κεραμική μας συνδέει με το χώρο, με το φυσικό περιβάλλον μας και με τις ρίζες μας», λέει η κεραμίστρια, Μαίρη Χατζηνικολή, που αφοσιώθηκε στην κεραμική τέχνη, όχι ως εμπορικό προϊόν αλλά ως όχημα καλλιτεχνικού πειραματισμού, αυτογνωσίας και συλλογικών αναζητήσεων και το έργο της οποίας αποτέλεσε την αφορμή για τη διοργάνωση της έκθεσης «Χθόνιο Φως. Πως η κεραμική τέχνη συνομιλεί με το σήμερα».
Together for so long 2023, painted porcelain, Κυριακή Μαυρογεώργη
Η ομαδική αυτή έκθεση που επιμελούνται η Φαίη Τζανετουλάκου και ο Δημήτρης Σαραφιανός, συγκεντρώνει 45 σύγχρονους Έλληνες καλλιτέχνες και φιλοξενείται στο Λόφος art project (Βελβενδού 39, Κυψέλη) έως τις 31 Δεκεμβρίου.
Για κάποιους η ενασχόληση με τα υλικά αυτά μπορεί να είναι μια ακόμα διέξοδος μέσα στη γενικότερη επικράτηση της εξατομίκευσης· για άλλους, ένα «ξύπνημα», μια πρόκληση για δημιουργικότητα και συλλογική δράση, ίσως ακόμα και μια τάση να πλάσουμε με τον πηλό τις αγωνίες και τις ελπίδες για ένα αύριο που θα βασίζεται περισσότερο στη συνειδητοποίηση ότι ο άνθρωπος δεν είναι το κέντρο του κόσμου.