Σε κλίμα βαθιάς οδύνης λένε αυτή την ώρα το τελευταίο αντίο η οικογένεια, οι συγγενείς, φίλοι και οι συνάδελφοι στον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, τον πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας που έχασε τη ζωή του όταν συνετρίβη το εκπαιδευτικό αεροσκάφος Τ2 σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.

Άγημα της Αεροπορίας βρίσκεται στον ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου στη Μεγάλη Μαντίνεια του Δήμου Δυτικής Μάνης για να τιμήσει τον επισμηναγό, ο οποίος αφήνει πίσω του δυο ανήλικα παιδιά και τη σύζυγό του που ήταν αυτόπτες μάρτυρες της τραγωδίας.

Ανάμεσα στην οικογένεια, τους συγγενείς, τους φίλους, και συναδέλφους του Ε. Κωστέα, πλήθος κόσμου που κατέφθανε από νωρίς το πρωί στον Ι.Ν. Κοιμήσεως της Θεοτόκου, προκειμένου να αποχαιρετήσουν τον αδικοχαμένο πιλότο.

Εικόνες από την κηδεία

Αποδόθηκε τιμητικά ο βαθμός του Αντιπτεράρχου

Τελετή απόδοσης τιμών στον επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, ο οποίος έχασε τη ζωή του εν ώρα καθήκοντος, πραγματοποιήθηκε το πρωί στο στρατόπεδο «Παπάγου», παρουσία της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

Με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί, με πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια, κατόπιν εισήγησης του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου και απόφασης του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), απονέμεται ο βαθμός του Αντιπτεράρχου στον Επισμηναγό (Ι) Επαμεινώνδα Κωστέα (ΑΜ: 63824), ο οποίος απεβίωσε κατά την εκτέλεση υπηρεσίας που συνεπάγεται αυξημένο κίνδυνο.

Τελετή αποδοσης τιμών

Φως στα αίτια της τραγωδίας, προσπαθούν να ρίξουν εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας

Σύμφωνα με Αεροπορικές Πηγές, ήταν μια πτήση συντήρησης του εκπαιδευτή, που συμβαίνει σε περίοδο εορτών ή το καλοκαίρι όταν λείπουν οι Ίκαροι. Τότε οι εκπαιδευτές εκμεταλλεύονται τον χρόνο και κάνουν συντήρηση της επιχειρησιακής τους ικανότητας για να είναι ετοιμοπόλεμοι, όποτε και αν απαιτηθεί. Ωστόσο, δεν ήταν άσκηση ρουτίνας.

Ο άτυχος επισμηναγός Επαμεινώνδας Κωστέας συμμετείχε σε άσκηση εγγύς αεροπορικής υποστήριξης μαζί με ακόμα δύο αεροσκάφη, που αφορούσε αρχικά αποστολή αναχαίτισης στο Αιγαίο και στη συνέχεια την προσβολή αεροδρομίου σε μεσαίο και χαμηλό ύψος. Πρόκειται για μια δύσκολη άσκηση, που γίνεται σε ρεαλιστική βάση και πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος ατυχήματος, καθώς γίνεται σύμφωνα με τους ιπτάμενους «όπως ακριβώς θα χρειαστεί να πολεμήσεις».

«Προχθές μου είπε πατέρα αύριο να κάνω την τελευταία του πτήση αλλά ηθελε με το Τ2 όχι της ζωής του» δήλωσε συγκλονισμένος ο πατέρας του. Σύμφωνα με τον ίδιο «για 10 δευτερόλεπτα ή θα προσγειωνόταν ή θα έκανε εκτόξευση. Τον πούλησε η αγάπη του για τα αεροπλάνα. Ήταν μια γιορτή το φινάλε του Τ2».

Σύμφωνα με την εκπομπή «Πρώτη Εικόνα», είπε ο πατέρας του άτυχου επισμηναγού πώς ο 40χρονος πιλότος, «είχε μιλήσει ότι ερχόταν για προσγείωση, ήταν σε τροχιά προσγείωσης και άρχισαν να φεύγουν κομμάτια».

Μιλώντας εμφανώς συγκινημένος για τον γιο του ο πατέρας του επισμηναγού Κωστέα πρόσθεσε: «Ήταν περήφανος για τη δουλειά του, ήθελε να πετάει. Το σήκωνε στα 35.000 πόδια και το δούλευε στα κόκκινα. Μου έλεγε πατέρα μην φοβάσαι είναι παλιά αεροπλάνα αλλά είναι αξιόπιστα ακόμα και τα πετάμε. Ήταν ο ήρωάς μου, ήταν το αστεράκι μου και το έχασα».