Η ψηφιοποίηση των αυτοκινήτων δημιουργεί νέα πεδία ανάπτυξης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η VW, που επενδύει ταχύτατα στα software, που θα αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης των μοντέλων της στο μέλλον. Ο εξηλεκτρισμός, η αυτόνομη οδήγηση, το λογισμικό και τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα αποτελούν τους τέσσερις πυλώνες της αυτοκινητοβιομηχανίας.  Σήμερα, η Volkswagen έχει ήδη εξελίξει λογισμικό που προσφέρει σημαντικές τεχνολογίες, όπως το IQ.DRIVE Travel Assist για μερικώς αυτόνομη οδήγηση – διαθέσιμο από το νέο Polo έως το Touareg – ή την πρώτη παρουσίαση head-up οθόνης επαυξημένης πραγματικότητας στα ID. μοντέλα.

Επίσης, οι πελάτες της γερμανικής φίρμας μπορούν, πλέον να προχωράνε με απλά βήματα στην ενοικίαση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο Βερολίνο ή το Αμβρούργο, ενώ, το ίδιο ισχύει και με την φόρτιση του ηλεκτρικού μέσω νέων εφαρμογών, που μπορεί να συμβεί μέσα από 200.000 σταθμούς φόρτισης στην Ευρώπη.  Μάλιστα, η Volkswagen προτίθεται να παρουσιάσει στο εγγύς μέλλον νέες υπηρεσίες φόρτισης, αυτόνομης οδήγησης και δυνατότητες αναβάθμισης βασισμένες σε λογισμικό, με τον πελάτη να μπορεί να προσθέτει χαρακτηριστικά εξοπλισμού ανάλογα με τις ανάγκες του. Το νέο λογισμικό θα αναπτυχθεί στο κέντρο ανάπτυξης της μάρκας.

Επίσης, κάθε νέο λογισμικό εφαρμόζεται απευθείας σε έναν στόλο δοκιμαστικών οχημάτων. Κάθε 14 ημέρες η VW έχει έτοιμο ένα νέο πρότζεκτ στον τομέα των λογισμικών.

Επίσης, με βασικό πυλώνα τη έξυπνου λογισμικού, η Volkswagen έχει αυξήσει σημαντικά την ασφάλεια που προσφέρουν τα μοντέλα τους. Όπως, η   επικοινωνία Car2X που παρουσιάστηκε με το τελευταίο Golf, το οποίο βρίσκει εφαρμογή και στα ID. μοντέλα. Η επικοινωνία Car2X χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που παρέχονται από άλλα οχήματα σε ακτίνα έως 800 μέτρα, επιπλέον των σημάτων από την υποδομή κυκλοφορίας, για να προειδοποιήσει τους οδηγούς για κινδύνους πολύ νωρίτερα από ό,τι ήταν δυνατόν στο παρελθόν και να προωθήσει αυτές τις προειδοποιήσεις σε άλλα, αντίστοιχα εξοπλισμένα μοντέλα.

Αυτό θα οδηγήσει την φίρμα σε ένα μεγάλο όραμα, που είναι το Όραμα χωρίς ατυχήματα.  Μεσοπρόθεσμα, και ειδικότερα την επόμενη πενταετία, η Volkswagen θα συνεχίσει να προωθεί την αυτόνομη οδήγηση, από το επίπεδο 3 (ο οδηγός δεν χρειάζεται πλέον να παρακολουθεί συνεχώς αλλά να είναι δυνητικά σε θέση να παρέμβει) έως το επίπεδο 4 (πλήρως αυτόνομη οδήγηση, δεν απαιτείται η εμπλοκή του οδηγού).