Στο όνομα της «σωτηρίας» της ΔΕΗ από την τεράστια «μαύρη τρύπα» που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια, η διοίκηση της Επιχείρησης αποφάσισε να… τιμωρήσει τους καλούς πελάτες της. Και στην ουσία να τους εξαναγκάσει είτε να σταματήσουν να είναι συνεπείς είτε να μεταφερθούν σε άλλον πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος. Κι αυτό γιατί αποφασίστηκε η έκπτωση 15% που παρείχε η ΔΕΗ στους συνεπείς πελάτες.

Σε λίγες ημέρες, συγκεκριμένα από 1ης Απριλίου η έκπτωση για όσους πληρώνουν έγκαιρα τον λογαριασμό που είναι σήμερα 15% μειώνεται στο 10%. Από την ίδια ημερομηνία η έκπτωση για την προπληρωμή της ετήσιας κατανάλωσης που είναι σήμερα 6% θα διαμορφωθεί σε 4%.

Σε ότι αφορά τα βιομηχανικά τιμολόγια η απόφαση που ελήφθη προβλέπει την έναρξη διαπραγματεύσεων με τις επιχειρήσεις, για αυξήσεις μέχρι 10%.

Πηγές της ΔΕΗ, έλεγαν ότι αποτράπηκαν οι αυξήσεις στα τιμολόγια της ΔΕΗ καθώς υπήρχαν πολλοί εξωγενείς παράγοντες που ήθελαν κάτι τέτοιο. Αλλά αυτό είναι μια δικαιολογία καθώς τιμωρούνται οι συνεπείς πελάτες και μένουν για άλλη μια φορά στο απυρόβλητο οι «φεσατζήδες». Οχι αυτοί που αποδεδειγμένα δεν έχουν να πληρώσουν αλλά και όσοι το έχουν κάνει επάγγελμα.

Οπως ήταν αναμενόμενο η απόφαση αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, κυρίως σε εκείνους τους πελάτες που θέλουν να συνεχίσουν να είναι συνεπείς.

Χαρακτηριστική είναι η επιστολή στο in.gr του οικονομολόγου Βασίλη Σπανάκη, ο οποίος έχει περάσει και σημαντικές θέσεις στη ΝΔ, όπως από τη γραμματεία οργανωτικού.

Η τιμωρία της συνέπειας

Ο κ. Σπανάκης γράφει συγκεκριμένα: «Δυσάρεστα μας εξέπληξε η απόφαση της Διοίκησης της Δ.Ε.Η για μείωση την έκπτωσης για τους συνεπείς πελάτες (ιδιώτες και επαγγελματίες) κατά 33,33%  (από 15% σε 10%) και τηνς έκπτωσης προπληρωμής επίσης για τους συνεπείς πελάτες κατά 33,33% (από 6% σε 4%).

Οφείλω να καταθέσω ορισμένα αυτονόητα ερωτήματα, εκφράζοντας τον μέσο Έλληνα πολίτη:

1) Τελικά η συνέπεια μέχρι πότε θα τιμωρείται σε αυτή χώρα και από αυτή την κυβέρνηση;

2) Ποια κριτήρια οδήγησαν την Διοίκηση της ΔΕΗ στις σχετικές αποφάσεις μείωσης του ποσοστού έκπτωσης;

3) Η απόφαση για μείωση της έκπτωσης θα ενισχύσει την ρευστότητα της επιχείρησης ή θα διογκώσει το πρόβλημα;

4) Η κυβέρνηση θα μείνει για μια ακόμη φορά αμέτοχη και αδιάφορη μπροστά σε αυτή την απόφαση, την ίδια στιγμή που τα ληξιπρόθεσμα χρέη των ιδιωτών προς την ΔΕΗ διογκώνονται;

5) Ευθύνεται ο συνεπής πελάτης για το αν η πολιτική είσπραξης της επιχείρησης απέτυχε;

Και μια πρόταση:

Προσκαλώ τους κυβερνώντες να επισκεφθούν τα Καταστήματα της ΔΕΗ (για παράδειγμα της Καλλιθέας στην Ελ. Βενιζέλου, των Καμινίων στην Αγίου Ελευθερίου, στο κέντρο της Αθήνας στην οδό Αριστείδου, στην Γλυφάδα στην Ανδρέα Παπανδρέου, στο Παγκράτι, στον Άγιο Δημήτριο κ.α.) για να βιώσουν  την ταλαιπωρία που υφίστανται καταναλωτές και εργαζόμενοι καθημερινά!

Είναι δύσκολο να αντιληφθείς την πραγματικότητα μέσα από τις κλειστές πόρτες και τα φρουρούμενα γραφεία».