Τα κουρασμένα και πρησμένα πόδια μαζί και ο πόνος σε πέλματα και γάμπες, που καταπονούνται από την ορθοστασία αλλά και από την πολύωρη ακινησία στο κάθισμα στο γραφείο, μπορούν να κάνουν εφιαλτική την καθημερινότητα μιας πολυάσχολης γυναίκας. Κι όμως υπάρχουν τρόποι να ανακουφίσεις τα βαριά πόδια.

Για αρχή -ανάλογα βεβαίως και με το επάγγελμα που ασκείς και με την περίσταση, φόρεσε τα κατάλληλα παπούτσια, δεδομένου ότι η πρόληψη λειτουργεί και σε αυτή την περίπτωση. Ειδικά εάν σκοπεύεις να περπατήσεις φρόντισε να έχεις μαζί στην τσάντα σου ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια ή άλλα ανατομικά ώστε να αντικαταστήσεις τα τακούνια που ενδεχομένως φορούσες όλη την ημέρα.

Αν στέκεσαι όρθια πολύ ώρα, φρόντισε να μην μένεις ακίνητη στο ίδιο σημείο και να στέκεσαι για λίγο πότε στο ένα και πότε στο άλλο πόδι ώστε να ξεμουδιάζεις.

Επιστρέφοντας στο σπίτι μετά από μια κουραστική ημέρα, κάνε ένα ποδόλουτρο με άλατα, τα οποία θα σε ανακουφίσουν από τους μυϊκούς πόνους, θα βελτιώσουν την κυκλοφορία του αίματος και θα απομακρύνουν τις τοξίνες.

Βοηθητικά λειτουργεί και το μασάζ, ακόμη και οι βεντούζες (εφόσον ξέρεις να τις χρησιμοποιείς). Για να κάνεις μασάζ ξεκίνα από τα πέλματα και ανέβα σταδιακά προς τις γάμπες και τους μηρούς. Κάνε τις μαλάξεις πάντα με κατεύθυνση προς την καρδιά. Έτσι θα μειωθεί το πρήξιμο καθώς θα απομακρύνεις το υγρό που έχει συσσωρευτεί και θα χαλαρώσεις.

Ανακουφιστικά δρουν και οι διατάσεις. Μπορείς να ξαπλώσεις στο κρεββάτι και να ακουμπήσεις τα πόδια στον τοίχο ή στο κεφαλάρι ή στον καναπέ ή σε μαξιλάρια. Η βαρύτητα θα μειώσει το πρήξιμο καθώς θα απομακρύνει το υγρό από τα κάτω άκρα προς τον κορμό βελτιώνοντας την κυκλοφορία.

Αν έχεις κάποιο ιστορικό υγείας με τα πόδια (π.χ. κιρσοί) εννοείται πως πρέπει να φοράς την ειδική ελαστική κάλτσα διαβαθμισμένης συμπίεσης.

Ενδέχεται να σε βοηθήσουν συγκεκριμένα σκευάσματα, αλλά αυτά καλό είναι να τα προμηθευτείς αφού συμβουλευτείς κάποιον ειδικό.

Για να μην αποτελούν τα βαριά και κουρασμένα πόδια κομμάτι της καθημερινότητάς σου να τα φροντίζεις καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο όταν υποφέρεις...