Μερικά χρόνια πριν, είχα γνωρίσει στη Νέα Υόρκη την Πατρίτσια Φελπς ντε Σισνέρος. Μια πάμπλουτη γυναίκα με ισχυρές γνωριμίες στο διεθνές art world. Σημαντική συλλέκτρια έργων τέχνης, προσπαθούσε με ιδιαίτερα δυναμικό τρόπο να προωθήσει τους λατινοαμερικανούς καλλιτέχνες στην παγκόσμια αγορά. Αργότερα πληροφορήθηκα ότι η Σισνέρος δώρισε 200 έργα από την εντυπωσιακή συλλογή της σε έξι μουσεία τα οποία βρίσκονται σε διάφορες πόλεις του κόσμου. Τα περισσότερα από τα έργα αυτά (88 συγκεκριμένα) βρήκαν «στέγη» στο MοMA του Big Apple. Θυμάμαι ακόμα τα λόγια της Πατρίτσια στη διάρκεια της συνάντησής μας. «Ολα ξεκινούν και τελειώνουν στη Νέα Υόρκη» επισήμανε. «Στην πόλη βρίσκονται οι μεγαλύτεροι επιχειρηματίες του πλανήτη, οι σημαντικότερες οικονομικές και εμπορικές συμφωνίες κλείνονται με φόντο τους θεαματικούς ουρανοξύστες και εδώ βέβαια πραγματοποιούνται τα πλέον ενδιαφέροντα εικαστικά γεγονότα» υπογράμμισε. Ο Ρόι Λίχτενσταϊν, μέσα από ένα πολυσυζητημένο masterpiece, «μιλούσε» με τον τρόπο του για όλη αυτή τη «μαγεία» που εκπέμπει η Νέα Υόρκη σε καλλιτέχνες, γκαλερίστες, συλλέκτες, art dealers.

Η Allouche Gallery είναι μία εξαιρετική γκαλερί, η οποία βρίσκεται στον αριθμό 82 της Ganseroort Street στο Big Apple. Δημιουργήθηκε το 2014 και φιλοξένησε αμέσως μερικούς από τους πλέον αναγνωρισμένους contemporary visual artists.

Από τη Νέα Υόρκη στην Αθήνα

Λίγες βραδιές μόλις πριν, το επιβλητικό κτίριο, το οποίο βρίσκεται στη γωνία της Ακαδημίας με την Κανάρη, είχε γεμίσει από κόσμο. Το λευκό, πολύ όμορφο κτίριο, το οποίο φέρει τη σφραγίδα του Ερνέστου Τσίλλερ, άνοιξε και πάλι τις βαριές χειροποίητες πόρτες του. Το κτίριο, το οποίο στέγαζε την Ταινιοθήκη της Ελλάδος, παρέμενε κλειστό για αρκετό διάστημα. Τώρα πλέον στεγάζει την Allouche-Benias Gallery, τη σημαντική αυτή γκαλερί που έρχεται κατευθείαν από τη Νέα Υόρκη. Η νέα γκαλερί φιλοδοξεί να ενταχθεί στον πολιτιστικό αθηναϊκό χάρτη. Είμαι σίγουρη γι’ αυτό. Παρατήρησα ότι κάποιοι επιφανείς γερμανοί πελάτες ζητούσαν από τους υπευθύνους του θυρωρείου της Μεγάλης Βρετταννίας τη διεύθυνση του συγκεκριμένου χώρου. Ο νέος αυτός χώρος αποτελεί έμπνευση και δημιούργημα δύο ανδρών με όραμα, δυναμισμό και φαντασία. Ο Γάλλος Eric Allouche (ιδιοκτήτης της ομώνυμης γκαλερί στη Νέα Υόρκη) και ο ελληνικής καταγωγής Αμερικανός George Benias «έκλεισαν» το επονομαζόμενο Μέγαρο Δεληγεώργη για να στεγάσουν τα έργα παγκοσμίου φήμης καλλιτεχνών. Το grand opening (ο χώρος ανακαινίστηκε με εξαιρετικό τρόπο) πραγματοποιήθηκε με πολλές προσωπικότητες από τον χώρο της τέχνης, της πολιτικής και των επιχειρήσεων να θαυμάζουν τα έργα διάσημων αμερικανών εικαστικών της δεκαετίας του ’80 και του ’90.

Ο κόσμος «στριφογύριζε» στους χώρους της Allouche-Benias με τους λευκούς τοίχους και τα χειροποίητα ξύλινα πατώματα, κοιτάζοντας με θαυμασμό τα έργα των Kenny Scharf, Ross Bleckner, Enoc Perez και Donald Baechler. Τελικός προορισμός ο τελευταίος όροφος, εκεί όπου βρίσκεται η ταράτσα με τη φαντασμαγορική θέα στην πόλη.

Στο Παρίσι με τη Λυδία Κονιόρδου

Από την Αθήνα στο Παρίσι, το οποίο είναι πανέμορφο αυτήν την εποχή. Η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, στο πλαίσιο επίσκεψής της στην Πόλη του Φωτός, ήταν ανάμεσα στους εκλεκτούς καλεσμένους που παρακολούθησαν την προ-γενική πρόβα της παράστασης «Borris Godounov» με φόντο την Οπερα της Βαστίλλης. Την εντυπωσιακή παράσταση σκηνοθετεί ο Ivo van Hove. O κύριος Hove είναι σκηνοθέτης και της παράστασης «Μετά την πρόβα» – «Περσόνα» που είδαμε προ ημερών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Η κυρία Κονιόρδου συνάντησε τον σκηνοθέτη, τον διευθυντή της Οπερας του Παρισιού Stephane Lissner αλλά και τον Ηλία Τζεμπετονίδη, διευθυντή casting της Οπερας.