Να απαιτείται η βάση του «10» με το νέο εξεταστικό σύστημα που επεξεργάζεται, σκέφτεται τώρα ο υπουργός Παιδείας, που συνεχίζει να υποβάλλει σε «σκωτσέζικα ντους» την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας και χιλιάδες οικογένειες με παιδιά στο Λύκειο.

Στο νέο «επεισόδιο» του εξεταστικού συστήματος που ανέλυσε χθες ο Κώστας Γαβρόγλου στο Πρώτο Πρόγραμμα του κρατικού ραδιοφώνου,μίλησε πάλι για «κλειστό» αριθμό εισακτέων σε περιζήτητες σχολές, είπε ότι θα παραμείνουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις στην Γ’ Λυκείου και θα είναι ενταγμένες στη διαδικασία απόκτησης απολυτηρίου, ενώ «ο τρόπος που θα παίρνει κανείς το απολυτήριο θα είναι με ένα σύνολο διεργασιών, όπως οι εργασίες, τα ολιγόλεπτα τεστ, οι εξετάσεις των τετραμήνων και οι βαθμοί των κεντρικών εξετάσεων σε κάποια μαθήματα».

Και ακόμη ότι «με το απολυτήριο του Λυκείου που θα είναι πάνω από τη βάση, οι κάτοχοι που θέλουν να σπουδάσουν σε μια σχολή, εμείς με μια μελέτη που κάνουμε τώρα, θα το διασφαλίζουμε ότι θα μπορέσει να το σπουδάσει. Για παράδειγμα, εάν κάποιος θέλει να σπουδάσει Ιστορία και έχει απολυτήριο τουλάχιστον 10 θα μπορέσει να σπουδάσει Ιστορία και να μη βρεθεί στην 38η επιλογή του που είναι χρηματοοικονομικά για παράδειγμα». Ολα τα παραπάνω δεν θα ισχύουν για Ιατρικές, Νομικές και άλλες περιζήτητες σχολές που θα έχουν «κλειστό» αριθμό εισακτέων.

Οι καθηγητές

Στο μεταξύ, οι καθηγητές της ΟΛΜΕ δεν συμφωνούν με την εξέταση σε τέσσερα μαθήματα μόνο στις απολυτήριες εξετάσεις του καλοκαιριού για τους μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου και αυτό είπαν χθες σε συνάντησή τους με εκπροσώπους του υπουργού Παιδείας. Κι αυτό γιατί δημιουργεί κατηγοριοποίηση σε «πρωτεύοντα» και «δευτερεύοντα» μαθήματα. Ωστόσο, η απόφαση αυτή μάλλον είναι ειλημμένη από το υπουργείο Παιδείας.

Επίσης, οι καθηγητές διαφωνούν με τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας που εμπλέκουν τοπική αυτοδιοίκηση και συλλόγους γονέων στα θέματα διαχείρισης και διοίκησης των σχολείων που μελετάει το υπουργείο Παιδείας. Από τα σχέδια αυτά, ωστόσο, προκύπτει ότι ο σύλλογος διδασκόντων σε κάθε σχολείο αναδεικνύεται σε βασικό όργανο διοίκησής τους στο μέλλον, ενώ με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας «μικραίνουν» οι αρμοδιότητες και η ευθύνη των διευθυντών σχολείων.

Η χθεσινή συνάντηση υπουργείου Παιδείας και καθηγητών δημόσιων σχολείων έκλεισε με τη συμφωνία «κάπου στη μέση». Και οι συζητήσεις συνεχίζονται. Μαζί με την αγωνία μαθητών και γονιών…