Το περασμένο Σάββατο συμπληρώθηκαν ακριβώς 35 χρόνια από την ημέρα που η «Λάμψη» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ έκανε πρεμιέρα στους κινηματογράφους των ΗΠΑ. Η πρώτη υποδοχή ήταν θετική αλλά όχι ενθουσιώδης, ωστόσο με το πέρασμα του χρόνου η «Λάμψη», που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Στίβεν Κινγκ, έφτασε να θεωρείται μία από τις καλύτερες ταινίες τρόμου όλων των εποχών -για πολλούς η καλύτερη. Εχει συζητηθεί και αναλυθεί όσο λίγα φιλμ του είδους, κάτι που επιβεβαιώνει και το ντοκιμαντέρ «Room 237» που κυκλοφόρησε το 2013.

Μία από τις χαρακτηριστικότερες σκηνές είναι εκείνη όπου ο Τζακ Νίκολσον σπάει με τσεκούρι την πόρτα της τουαλέτας μέσα στην οποία έχουν κλειδωθεί η γυναίκα και ο γιος του για να γλιτώσουν από τη μανία του. Στο παραπάνω βίντεο θα δείτε τον Νίκολσον να προετοιμάζεται ψυχολογικά και να «ζεσταίνεται» για το γύρισμα της συγκεκριμένης σκηνής. Πρόκειται για πλάνα που τράβηξε η -17χρονη τότε -κόρη του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, Βίβιαν (το πλήρες ντοκιμαντέρ, διάρκειας 35 λεπτών, μπορείτε να το δείτε εδώ). Το 90% του διαλόγου στη «σκηνή του τσεκουριού» είναι αυτοσχεδιασμοί του Νίκολσον, από τα «τρία γουρουνάκια» μέχρι το περίφημο «Heeeere’s Johnny!». O Κιούμπρικ είχε δώσει εντολή να κατασκευαστεί μια πόρτα που θα σπάει εύκολα για να μην κουραστεί πολύ ο πρωταγωνιστής του. Ομως ο Νίκολσον, έχοντας προϋπηρεσία ως εθελοντής πυροσβέστης διέλυε με ευκολία κάθε πόρτα που έστηναν μπροστά του. Οπως θυμάται η ηθοποιός Σέλεϊ Ντιβάλ, που βρισκόταν στην άλλη πλευρά της πόρτας, για να ολοκληρωθεί η σκηνή χρειάστηκαν τρεις ημέρες γυρισμάτων και κάπου 60 πόρτες…