«Εντιμότατοι απατεώνες» (Gambit). Κοσμοπολίτικη κομεντί του μέτριου Μάικλ Χόφμαν. Ομως το σενάριο το υπογράφουν οι τελειομανείς Τζόελ και Ιθαν Κόεν. Από τη συγκρουσιακή αυτή συνύπαρξη επιβεβαιώνεται η νεοελληνική ρήση «άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας».

Διότι το στόρι βασίζεται σε δύο αριστουργήματα του Μονέ. Του πρίγκιπα του ιμπρεσιονισμού. Και τα δύο με «θέμα» τις θημωνιές. Δηλαδή «Θημωνιές, Αυγή» και «Θημωνιές, Σούρουπο». Δημιουργημένες κάπου το 1891. Τον έναν από τους δύο πίνακες τον κατέχει βρετανός μεγιστάνας βιομηχανίας, εμπορίου και media (Αλαν Ρίκμαν), ο οποίος φυσικά στους συνεργάτες του συμπεριφέρεται όπως εμείς οι Ελληνες στις μύγες και στα κουνούπια. Περίπου με τις κλωτσιές. Κοντά σε αυτά αρέσκεται να κυκλοφορεί στο γραφείο του όπως τον γέννησε η μανούλα του. Ούτε σώβρακο.

Ως εκ τούτου, ο ειδικός περί ζωγραφικής (Κόλιν Φερθ) σχεδιάζει την εκδίκησή του παρέα με πρώην ταγματάρχη και νυν παραχαράκτη (Τομ Κόρτνεϊ). Δηλαδή να μοσχοπουλήσουν στον θεόγυμνο πλουτοκράτη έναντι δώδεκα εκατομμυρίων λιρών πλαστό πίνακα που τάχα μου αποτελεί το διδυμάκι της πρώτης Θημωνιάς.

Πώς θα γίνει αυτό; Α εδώ καταφθάνει μια κάου, μα εντελώς καουγκέρλ από το Τέξας (Κάμερον Ντίαζ) με το απίστευτο όνομα Πι Τζέι Φιλομένα Πουζνόφσκι, η οποία βγάζει το ψωμί της σε ορνιθοτροφείο και στον ελεύθερο χρόνο της είναι πρωταθλήτρια στο λάσο! Γιατί, λέει, ο προπάππος της στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου εισέβαλε στα ιδιαίτερα του Γκέρινγκ και βούτηξε τον εν λόγω πίνακα που κοσμεί τώρα τον τοίχο του τροχόσπιτου της Φιλομένας στο Τέξας! Καλό; Εξαιρετικό. Ως σενάριο εννοώ.

Αποτέλεσμα; Μερικές ατάκες είναι μέγκλα όπως «για Αγγλος έχεις μεγάλα παπάρια». Μερικές στιγμές διασκεδαστικές. Μερικές φορές ο Κόλιν Φερθ καταφέρνει και μετατρέπει σε γελοιογραφία τον παροιμιώδη φλεγματισμό των Αγγλων. Μερικές φορές ο Αλαν Ρίκμαν είναι πειστικός στον ρόλο του. Αλλά από την πρώτη είσοδό μέχρι την έξοδό της, η μόλις σαράντα ετών Κάμερον Ντίαζ φτυστή καουγκέρλ. Τουτέστιν αγελαδάρα!

Βαθμοί=6