«Εισβολή» στην ελληνική αγορά λευκών οικιακών ηλεκτρικών συσκευών (κλιματιστικά, πλυντήρια, ψυγεία, κουζίνες κ.λπ.) κάνει η κινεζική εταιρεία Midea, η οποία με ετήσιο τζίρο 10 δισ. ευρώ είναι η 6η μεγαλύτερη επιχείρηση στην ασιατική χώρα.
Στόχος της, να μπει δυναμικά στην ελληνική αγορά, αποκτώντας αρχικά μερίδιο 20% στα κλιματιστικά μέσα σε ένα χρόνο και στη συνέχεια επεκτείνοντας τις πωλήσεις της σε όλη την γκάμα των λευκών ηλεκτρικών συσκευών. Εξάλλου, για μια εταιρεία που φιλοδοξεί να διπλασιάσει τον εντυπωσιακό τζίρο της μέσα σε μια πενταετία, οι διστακτικές κινήσεις μάλλον δεν ταιριάζουν. Προκειμένου να εξασφαλίσει μάλιστα την παρουσία της, η εταιρεία συνήψε επιχειρηματική συμφωνία με τον όμιλο Φειδάκη, ο οποίος έχει πολυετή εμπειρία στην πώληση κλιματιστικών.
«Στη γλώσσα μας, η λέξη κρίση σημαίνει ταυτόχρονα ευκαιρία και δυσκολία. Και έτσι αντιμετωπίζουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Ελλάδα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σίλεν Λιου, γενικός διευθυντής της εταιρείας για την Ανατολική Ευρώπη.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ. Σύμφωνα με τον κ. Σίλεν, η στρατηγική συνεργασία με τον όμιλο Φειδάκη είναι μακρόπνοη και έχει σκοπό το μέλλον και όχι το παρόν. Για τη Midea, η Ελλάδα είναι παραδοσιακή αγορά η οποία –παρά τις δυσκολίες που περνά στην τρέχουσα συγκυρία –έχει αξία και μέλλον για την εταιρεία.
Τα σχέδιά της πάντως για την εγχώρια αγορά δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα. Μέσα στο 2013, όταν και ουσιαστικά θα κλείσει το πρώτο έτος δραστηριοποίησης στη χώρα, μετά τη νέα συμφωνία, η Midea φιλοδοξεί να πουλήσει 70.000 – 80.000 κλιματιστικά. Να κατακτήσει δηλαδή το 20% του μεριδίου της συγκεκριμένης αγοράς, η οποία λόγω και της ανόδου των τιμών του πετρελαίου αποκτά επιχειρηματικό ενδιαφέρον και τους 12 μήνες του έτους. Η εταιρεία θα δραστηριοποιηθεί στην Ελλάδα φέρνοντας συσκευές με την εμπορική ονομασία Midea, αλλά και διαθέτοντας κλιματιστικά κατασκευασμένα αποκλειστικά για μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών, με διαφορετικές εμπορικές ονομασίες.
Τα σχέδιά της όμως δεν σταματούν εδώ, καθώς προγραμματίζει να επεκταθεί και στην αγορά των ψυγείων και πλυντηρίων ρούχων, προκειμένου να κατακτήσει τον κλάδο των λευκών ηλεκτρικών συσκευών. «Στόχος μας είναι η ανάπτυξη, αλλά θα κινηθούμε βήμα βήμα και προσεκτικά μέχρι να τον κατακτήσουμε», τονίζει ο κ. Σίλεν.
ΚΑΝΕΙ ΑΛΜΑΤΑ. Η Midea πάντως τα τελευταία χρόνια έχει κάνει μάλλον άλματα, καθώς με μία σειρά από εξαγορές κινεζικών εταιρειών και όχι μόνο κατάφερε να εκτινάξει τον τζίρο της, αλλά και να «δανειστεί» πολύτιμη τεχνογνωσία από τους μέχρι πρότινος ανταγωνιστές της. «Μέσω των συγχωνεύσεων και εξαγορών καταφέραμε να διευρύνουμε τις δραστηριότητές μας σε ευρεία γκάμα προϊόντων, επιτυγχάνοντας το ταχύτερο δυνατό αποτέλεσμα», εξηγεί ο κ. Σίλεν που θεωρεί ότι οι εξαγορές είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους επέκτασης.
Βέβαια, η κρίση δεν έχει αφήσει αδιάφορη την εταιρεία, που αναγνωρίζει την ανάγκη να αλλάξει τη στρατηγική της ακολουθώντας το κάλεσμα των καιρών. «Το πλεονέκτημά μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι ότι έχουμε ευέλικτες πολιτικές και καλή διοίκηση», αναφέρει. Η μέση ηλικία των διοικητικών στελεχών είναι 35 – 40 χρόνια, ενώ οι αποκεντρωμένες πολιτικές επιτρέπουν τη γρήγορη λήψη αποφάσεων.
Στόχος της εταιρείας, πέρα από το να διπλασιάσει τον τζίρο της την ερχόμενη πενταετία, είναι να βελτιώσει την ποιότητα των προϊόντων της, αλλά και να επεκταθεί εντός και εκτός Κίνας. Εξάλλου, με την αύξηση του βιοτικού επιπέδου σε μια χώρα με περισσότερους από 1,3 δισ. κατοίκους, οι προοπτικές αύξησης του τζίρου είναι μάλλον ευοίωνες.

Τα σχέδια για το 2013

Μέσα στο 2013, όταν και ουσιαστικά θα κλείσει το πρώτο έτος δραστηριοποίησης στη χώρα μετά τη νέα συμφωνία, η Midea φιλοδοξεί να πουλήσει 70.000-80.000 κλιματιστικά.

ΤΑ ΝΕΑ vidcast