Επιστροφές στην Ιταλία

Εξι αρχαιότητες επιστρέφει το Πανεπιστήμιο του Πρίνστον στην Ιταλία, καθώς διαπιστώθηκε πως επρόκειτο για έργα παρανόμως εξαχθέντα. Δυο γυναικεία ειδώλια, τέσσερα όστρακα από ερυθρόμορφο κρατήρα, σπαράγματα ενός αρχιτεκτονικού αναγλύφου, ένας ερυθρόμορφος πίθος, ένας μελαμβαφής ασκός και τμήματα θεμελίωσης είναι οι αρχαιότητες που επιστρέφονται καθώς διαπιστώθηκε πως επρόκειτο για προϊόντα αρχαιοκαπηλίας που το Πανεπιστήμιο είχε αγοράσει καλή τη πίστει. Το μουσείο του Πανεπιστημίου περιλαμβάνει 72.000 αντικείμενα που καλύπτουν 5.000 χρόνια Ιστορίας. Και δεν είναι η πρώτη φορά που επιστρέφει εκθέματά του στην Ιταλία καθώς το 2002 είχε επιστρέψει ένα ανάγλυφο, ενώ το 1953 είχε επιστρέψει το μαρμάρινο κεφάλι μιας κατσίκας – το οποίο είχε κλαπεί στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το τελευταίο γύρισε και πάλι στα χέρια του Πανεπιστημίου με πρωτοβουλία του δημάρχου Ρώμης που αναγνώρισε τη συμβολή του πανεπιστημιακού ιδρύματος στην εκπαίδευση.

Μ.Α.

«Ανάποδες» επιλογές

Η κινητικότητα στον χώρο του τραγουδιού είναι διαρκής και ακατάπαυστη και είναι ενδιαφέρον να παρακολουθεί κανείς τη δυναμική της κυρίως μέσα σε συνθήκες κρίσης. Ο Γιάννης Κότσιρας λόγου χάριν. Από τις καλύτερες φωνές της γενιάς του. Δυναμική εκκίνηση, πολλές δικές του επιτυχίες (που μάλιστα έγιναν κλασικές), γρήγορη ανέλιξη στις πρώτες θέσεις του χώρου. Και μετά, και μετά; Μετά ήρθε ο Χατζηγιάννης. Πιο ποπ, πιο μικρός, πιο κοντά (όπως φαίνεται) στις απαιτήσεις της εποχής. Το πιο βασικό όμως ήταν ότι ο Χατζηγιάννης ήξερε ακριβώς τι ήθελε να κάνει. Πού να κινηθεί. Τι τραγούδι να φτιάξει. Ηθελε προσεγμένη ποπ, πράγμα που το κατάφερε και με το παραπάνω. Ενώ ο Κότσιρας άρχισε να ταλαντεύεται μεταξύ ενός «ευπρεπούς έντεχνου», λαϊκού έντεχνου (τύπου Ρέμου) και μιας ποπ που όμως καλύφθηκε γρήγορα από την έλευση του δυναμικού (και απόλυτα επαγγελματία) Χατζηγιάννη. Και γιατί τους θυμήθηκα και τους δυο τώρα; Λόγω των «ανάποδων» επιλογών τους φέτος τον χειμώνα: αντίθετα με τη μέχρι τώρα πρακτική του, ο Χατζηγιάννης θα παίξει σε μικρό χώρο μαζί με την Ανδριάνα Μπάμπαλη (στον Ζυγό από τις 10/2), ο δε Κότσιρας εκτός από το Κέντρο Αθηνών – όπου είναι μέλος του σχήματος Μητροπάνου – βρίσκεται on the road, σε προσωπική περιοδεία (απόψε θα είναι στο Block 33, Θεσσαλονίκη). Συναυλιακός Κότσιρας και «έντεχνος» Χατζηγιάννης. Η Μαίρη Λίντα με τη Βίσση στο Rex και οι Δάκης, Τζένη Βάνου και Τέρης Χρυσός (ήταν τα Χριστούγεννα) στο Gagarin. Και είναι μόνο μερικά παραδείγματα…

Χ.Π.

Μεταθανάτια χιτ

Ποιος καλλιτέχνης μπορεί να απειλήσει την Αντέλ, από την κορυφή των καταλόγων επιτυχιών όπου κατοικεί τελευταία; Απ’ ό,τι φάνηκε, από τον εντυπωσιακό ρυθμό που αυξήθηκαν οι πωλήσεις μετά τον θάνατό της την περασμένη Παρασκευή, αυτή μπορεί να είναι η Ετα Τζέιμς. Η οποία υπήρξε το είδωλο της Αντέλ και εκείνη που ενέπνευσε τις μεγάλες γυναικείες φωνές της εποχής. Οπως δείχνουν οι πίνακες του επίσημου Billboard, oι πωλήσεις που σημειώθηκαν στον κατάλογο της Ετα Τζέιμς μέσα στην εβδομάδα μετράνε αύξηση 378%, ενώ το άλμπουμ-συλλογή με τις επιτυχίες της πήδηξε από τη θέση 162 στο νούμερο 46. Το δε διάσημο τραγούδι της «At Last» είχε μέσα σε αυτή την εβδομάδα 63.000 downloads. Δηλαδή, απώλεια μιας μεγάλης φωνής σε συνδυασμό με Ιντερνετ σημαίνει μεγάλες πωλήσεις. Οταν παίζει και ο παράγοντας ωραίο τραγούδι, οι αριθμοί γίνονται εντυπωσιακοί.

Μ.Μ.