Για να δέσει ένας αστικός μύθος χρειάζεται μια ιστορία με πάθος (πυροδοτούμενο από σεξ, φιλοδοξίες ή συμφέρον), λίγο μυστήριο και μια κουτσομπόλα που πλήττει. Είναι τα συστατικά που κάνουν «το σουφλέ να φουσκώσει».

Η κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη έχει όλα τα στοιχεία για να δημιουργήσει έναν τέτοιον αστικό μύθο σχετικό με τον κλέφτη. Και επιπλέον, πολύ σικ κλοπιμαία. Το ίδιο είναι να κλέψεις έναν Πικάσο και το ίδιο τη χρηματαποστολή ενός αλλαντοποιείου; Χρήματα που μυρίζουν… μορταδέλα; Πριν καλά καλά ανακοινωθεί η κλοπή, ο Μπανκς Ολιβερ (συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων με κλοπές έργων τέχνης όπως η «Μανία με τον Καραβάτζο») άρχισε να προκαλεί τρικυμίες εν κρανίω των ερασιτεχνών φιλότεχνων ντετέκτιβ. Που ανακάλυπταν υπόπτους για το στήσιμο του «κόλπου» σε επίδοξες διευθύντριες της Εθνικής Πινακοθήκης και σε συνεργάτιδές τους που αισθάνονται «αδικημένες».

Μάλλον είχαν διαβάσει και το μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή «Το χαμόγελο της Πυθίας» στο οποίο επιχειρείται η κλοπή του Ηνιόχου από τους Δελφούς. Αν ο έλληνας μετρ του μυστηρίου ζούσε, κάπως έτσι θα απέδιδε μυθιστορηματικά τις συζητήσεις που έχουν ανάψει από χθες:

«Ο Ραφαέλ Ντενόγιας μπήκε ανήσυχος στο μπαρ της «Μεγάλης Βρεταννίας». Διέκρινε το πτι καρό σακάκι της Ντανιέλ Τσιριμώκου και έτρεξε να της προλάβει τα νέα:

«Δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα σκηνοθετούσε κλοπή προκειμένου να πάρει τη θέση. Αυτή η γυναίκα δεν υπολογίζει τίποτα».

Εκείνη ήπιε μια γουλιά εσπρέσο, διόρθωσε το κραγιόν της, και επιβεβαίωσε τις υποψίες του. «Μα είναι προφανές» απεφάνθη.

Στο κομμωτήριο η Υβόν Χατζηαντωνίου – Μέξη είχε ακόμη τα αλουμινόχαρτα για τις ανταύγειες στο κεφάλι όταν κάθησε δίπλα της η Ντανιέλ. «Η περί ου ο λόγος κριτικός Τέχνης είχε εκμυστηρευτεί το σχέδιό της σε νεαρό ηθοποιό με τον οποίο έχει δεσμό».

Η Υβόν όμως διαφωνούσε: «Δεν είσαι καλά πληροφορημένη. Η κλοπή έχει γίνει εκ των έσω. Η συνεργάτις της έκανε τη δουλειά». Από δίπλα η «βοηθός πιστολάκι» είχε στήσει αυτί. Τα είχε με έναν αθλητικογράφο και του έστειλε τα νέα με sms.

Εκείνος όμως φλέρταρε και με την Νάντια Δαπέργολα, υπεύθυνη του καλλιτεχνικού, που τον σνόμπαρε. Ευκαιρία να της κάνει τον έξυπνο. Τον πήρε από τα μούτρα: «Ολος ο κόσμος ξέρει ότι την κλοπή σκηνοθέτησε η πρώην συνεργάτις της διευθύντριας για να την εκδικηθεί».

Κάτι πήρε το αυτί του κλητήρα και το βράδυ τα μπλογκ έγραφαν: «Πρώην συνεργάτης της διευθύντριας ο εγκέφαλος της κλοπής. Εκπόνησε το σχέδιο με γνωστή κριτικό Τέχνης που ήθελε να εκδικηθεί στέλεχος της Πινακοθήκης με τον οποίον διατηρούσε δεσμό. Το σχέδιο εξετέλεσε ομοφυλόφιλος ηθοποιός που μεταμφιέστηκε σε καθαρίστρια. Την όλη απάτη απεκάλυψε αθλητικογράφος που είχε φωτίσει και στημένα παιχνίδια»».