Ακόμη δεν βγήκε στις βρετανικές αίθουσες η ταινία «Σιδηρά κυρία» με τη Μέριλ Στριπ στον δύσκολο ρόλο της Μάργκαρετ Θάτσερ («μου ήταν εξαιρετικά δύσκολο να την ενσαρκώσω», δήλωσε η ηθοποιός σε πρόσφατη συνέντευξή της, «ακόμη και λόγω του γεγονότος ότι κατάγομαι από το Τζέρσι») και ήδη έχει προκαλέσει αντιδράσεις.

Στελέχη του συντηρητικού κόμματος των Τόρις χαρακτηρίζουν την ταινία «Σιδηρά Κυρία» αγενές πορτρέτο της Μάργκαρετ Θάτσερ, την οποία υποστηρίζουν πως παρουσιάζει να πάσχει από άνοια – ανεξάρτητα αν αυτό συμβαίνει και στην πραγματικότητα.

Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών λόρδος Χαρντ του Γουέστγουελ χαρακτήρισε το φιλμ μακάβριο (ghoulish), λέγοντας πως η βαρόνη Μάργκαρετ Θάτσερ είναι ακόμη εν ζωή και οι δημιουργοί θα έπρεπε να είχαν τη λεπτότητα να περιμένουν προτού κάνουν ταινία για εκείνην, δείχνοντάς την μάλιστα «στη δύση της».

Την ίδια γραμμή τήρησαν και άλλα στελέχη των Τόρις πριν από την πανευρωπαϊκή πρεμιέρα της «Σιδηράς Κυρίας» στο Βρετανικό Κινηματογραφικό Ινστιτούτο στο Λονδίνο, λίγο προτού βγει στις βρετανικές σκοτεινές αίθουσες. Στην πρώτη προβολή πάντως αρνήθηκαν να παραστούν τα μέλη της οικογένειάς της, που εκλήθησαν αφού πρώτα είδαν το τελικό μοντάζ.

Η σκηνοθέτις Φιλίντα Λόιντ (δημιουργός και της πλέον επιτυχημένης βρετανικής κινηματογραφικής παραγωγής «Mamma Mia!») υπερασπίστηκε το έργο της: «Πιστεύω πως οι περισσότεροι θεατές που θα δουν το φιλμ θα διακρίνουν πως η ερμηνεία της Μέριλ Στριπ ως γερασμένης Μάργκαρετ Θάτσερ πραγματικά ενδιαφέρεται να διατηρήσει την αξιοπρέπεια της βαρόνης. Λάβετε όμως υπόψη πως το μισό είναι προϊόν φαντασίας των σεναριογράφων και τοποθετείται στο σήμερα».

Από την πλευρά της η Μέριλ Στριπ δήλωσε σε συνέντευξη, απαντώντας σε ερώτηση για τις αντιδράσεις, πως «πιθανότατα το πιο προκλητικό πράγμα που κάνει η ταινία είναι να λαμβάνει υπόψη πως η Θάτσερ είναι… άνθρωπος». Και στο να την ενσαρκώσει τη βοήθησε το γεγονός ότι και εκείνη ήταν μία από τις 60 γυναίκες, ανάμεσα σε 60.000 άνδρες, στο Dartmouth College. Από την Πέμπτη η ταινία «Σιδηρά Κυρία» θα προβάλλεται και στις ελληνικές αίθουσες.