Μια επανάσταση βρίσκεται σε εξέλιξη στον χώρο της μόδας. Αν όχι διεθνώς, στη Γερμανία, τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν. Οι άνθρωποι που εμπνεύστηκαν τη «μεταρρύθμιση», μιλούν για μια νέα εποχή, στην οποία το αδύνατο, χλωμόμοντέλο δεν έχει θέση. Από τώρα και στο εξής, την τιμητική τους θα έχουν οι «απλές, καθημερινές» γυναίκες.

Πού συμβαίνει αυτή η επανάσταση; Στις σελίδες του περιοδικού Brigitte. Αν ποτέ δεν έχετε ακούσει για το συγκεκριμένο περιοδικό, σχολιάζουν οι Τάιμς του Λονδίνου, αυτό συμβαίνει γιατί εκδίδεται στη Γερμανία, μια χώρα, οι κάτοικοι της οποίας παραμένουν παραδοσιακά αδιάφοροιστιςεπιταγές της υψηλής ραπτικής…Είναι μάλιστα τόσο «καταστροφική» η φήμη της Γερμανίας στο εξωτερικό σε αυτόν τον τομέαπου ο Καρλ Λάγκερφελντ επέλεγε πάντα να αποστασιοποιείταιαπό την χώρα όπου γεννήθηκε. Επίσημα είναι «ευρωπαίος», ποτέ Γερμανός. «Δεν μπορώ να σκεφτώ ούτε μια γερμανική ετικέτα που να εμπνέει. Είναι μονότονα τα ρούχα, θυμίζουν μαμάδες και απευθύνονται κυρίως στις μεσήλικες κυρίες» επισημαίνει η Σου Έβανς, συντάκτρια μόδας στο Worth Global Style Network.

Η μέση αναγνώστρια του περιοδικού είναι 48 ετών, ωστόσο το Brigitte έχει τις μεγαλύτερες πωλήσεις από τα γυναικεία περιοδικά. Έτσι, η επιρροή του δεν μπορεί να αμφισβητηθεί.

Και μέχρι εδώ όλα κυλούν ήρεμα. Κυλούσαν δηλαδή, μέχρι το Νοέμβριο. Όταν ο διευθυντής του Αντρεας Λέμπερτ ανακοίνωσε ότι το περιοδικό θα μετατραπεί σε «ζώνη χωρίς μοντέλα», όπως είπε χαρακτηριστικά. «Εδώ και χρόνια έπρεπε να χρησιμοποιούμε το Φότοσοπ για να ‘γεμίζουμε’ λίγο τα κορίτσια…Όμως, τι σχέση έχουν με την αληθινή αναγνώστρια;». Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, το μέσο μοντέλο ζυγίζει 23% λιγότερο απ΄ότι η μέση γυναίκα. «Όλη η βιομηχανία είναι ανορεξική», επισήμανε.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η λύση βρίσκεται στο να απαγορευτούν τα μοντέλα από το περιοδικό: τα ρούχα και το μέικ απ, από τον Ιανουάριο του 2010, θα φωτογραφίζονται σε «αληθινούς ανθρώπους», το καλύτερο θα ήταν στις αναγνώστριες του περιοδικού, τις οποίες στη συνέχεια κάλεσε να απευθυνθούν στο Brigitte, στέλνοντας φωτογραφία τους.

Ο Λάγκερφελντ αντέδρασε: «Χοντρές μαμάδες που κάθονται μπροστά στις τηλεοράσεις κρατώντας τις σακούλες με τα τσιπς και λένε ότι τα μοντέλα είναι άσχημα».

Είκοσι χιλιάδες αιτήσεις έφτασαν στα γραφεία του περιοδικού και το πρώτο τεύχος χωρίς μοντέλα έγινε…γεγονός. Ένα από τα μοντέλα είναι η 31 ετών Ντομένικα, σερβιτόρα που μοιάζει πολύ στην Κέιτ Γουίνσλετ. «Ο αυθορμητισμός είναι αυτό που μετράει», λέει. Το τρίτο τεύχος του Brigitte στην μ.μ.(μετά τα μοντέλα)εποχή θα κυκλοφορήσει την ερχόμενη εβδομάδα. Το κορίτσι στο πρωτοσέλιδο εργάζεται στο περιοδικό.

Όπως φαίνεται, οι αναγνώστες δέχτηκαν θετικά την αλλαγή. Το πρώτο τεύχος χωρίς μοντέλα πούλησε 790.000 αντίτυπα, ενώ κατά το τρίτο τρίμηνο του 2009, η κυκλοφορία του ήτανστις 690.000. Επίσης, πάνω από 100.000 αναγνώστες, μεταξύ των οποίων συγγραφείς και ηθοποιοί, έστειλαν επιστολές στο περιοδικό, εκφράζοντας την ικανοποίησή τους για την αλλαγή.