Έκπληκτοι οι θεατές στην Όπερα του Βερολίνου είδαν στην όπερα «Σιμόν Μποκανέγκρα» του Βέρντι τον διάσημο τενόρο Πλάθιντο Ντομίνγκο στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Πού το περίεργο; Ο ομότιτλος ρόλος δεν είναι για τενόρο, αλλά για βαρύτονο! «Ο προστάτης άγιος του λαιμού, ο Άγιος Βλάσιος, ήταν μαζί μου στη σκηνή και με μεταμόρφωσε σε βαρύτονο», έλεγε- με δόση χιούμορ;- ο Ντομίνγκο. Στον κόσμο της όπερας αυτό είναι πρακτικά αδύνατο.

Είναι σαν να μετατρέπεις νερό σε κρασί ή βατράχια σε πρίγκιπες. Στο τέλος βέβαια της πρεμιέρας ο Ντομίνγκο αποθεώθηκε, οι θεατές χειροκροτούσαν όρθιοι επευφημώντας τον, οι δε κριτικές ήταν διθυραμβικές.

«Ο τραγουδιστής δεν πρέπει να παραμένει μονοδιάστατος», έλεγε ο 68χρονος Ντομίνγκο πριν από την έναρξη της παράστασης.

«Όπως ο ζωγράφος με την παλέτα χρωμάτων του έτσι κι ο τραγουδιστής πρέπει να διαθέτει τη δική του φωνητική παλέτα». Ο Πλάθιντο Ντομίνγκο άρχισε τη σταδιοδρομία του ως βαρύτονος στα εφηβικά του χρόνια. Το ντεμπούτο του ως τενόρος το έκανε το 1959 με την Εθνική Όπερα του Μεξικού και έκτοτε καθιερώθηκε.

Η μεταστροφή πάντως σχολιάστηκε. Κριτικοί έκαναν λόγο για καλοδουλεμένη στρατηγική πρόωρης συνταξιοδότησης, με τον καλλιτέχνη να προετοιμάζει το έδαφος για τη μετάβασή του σε χαμηλότερους φωνητικά τόνους και κατ΄ επέκταση σε μια πιο ομαλή έξοδο. Από την άλλη ο Ντομίνγκο μπορεί να ελπίζει πως με αυτόν τον τρόπο θα διευρύνει την γκάμα των ρόλων του, παραμένοντας έτσι στην αγορά. «Περιμένουμε τη στιγμή που θα τον δούμε στον «Οθέλο». Σε περίπτωση δε που ο «κακός» Ιάγος αρρωστήσει, ο «Οθέλος» Ντομίνγκο θα μπορεί να υποδυθεί και τους δύο ρόλους», σημείωσε με δηκτικό μάλλον ύφος Γερμανός μουσικοκριτικός.

Ο διακεκριμένος Ισπανός λυρικός καλλιτέχνης θεωρεί τον συγκεκριμένο ρόλο του ως κορυφαία στιγμή της καριέρας του. Έχει ήδη συμφωνήσει για 20 εμφανίσεις στο Βερολίνο και το Μιλάνο και του χρόνου στο Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου.

Στο μεταξύ οι «Νew Υork Τimes» σημείωσαν ήδη από τον περασμένο Απρίλιο και ύστερα από την εμφάνιση του Ντομίνγκο στη «Βαλκυρία» του Βάγκνερ ότι «η λαμπρή στεντόρεια φωνή του και οι μυριάδες αποχρώσεις της δεν ήταν πια διαυγείς όπως παλιά».