Η φάρσα της βαθμολογικής βάσης ανέδειξε τις βασικές αρχές της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης Καραμανλή: υποκρισία, αναξιοκρατία και λαϊκισμός. Με μόνη επιδίωξη την εξυπηρέτηση επιλεγμένων ιδιωτικών συμφερόντων.

Με πρόσχημα την αξιοκρατία, κατάφεραν να αποκλείουν περί τους 20.000 υποψηφίους κάθε χρόνο από τις δημόσιες σχολές. Τα παιδιά αυτά που μένουν χωρίς άλλη επιλογή, οδηγούνται ως έτοιμη πελατεία στα ιδιωτικά κολέγια. Στα οποία εγγράφονται χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις και συνεπώς χωρίς βαθμολογικές ή άλλες προϋποθέσεις. Στη στρεβλή εγχώρια και κατ΄ επίφαση… ελεύθερη αγορά, οι ελπίδες έχουν τη δική τους τιμή! Επί των ημερών της «νέας διακυβέρνησης» συμβαίνει στη χώρα μας το εξής παράδοξο: τα περισσότερα Τμήματα των ΤΕΙ της περιφέρειας, με επιλεγμένο προσωπικό, με αξιόλογα προγράμματα σπουδών και ενδιαφέρουσες επαγγελματικές προοπτικές (υπο)λειτουργούν, μένοντας με τις περισσότερες θέσεις κενές. Σύμφωνα με την υποκριτική αξιοκρατία της κυβέρνησης, οι υποψήφιοι που βαθμολογήθηκαν σ΄ ένα σύστημα κατατακτήριων- και όχι διαπιστωτικών- εξετάσεων κάτω από ένα αυθαίρετο όριο, δεν είναι ικανοί να σπουδάσουν στις δημόσιες σχολές. Μπορούν όμως ελεύθερα να σπουδάζουν στα αδιαβάθμητα και εκτός εκπαιδευτικού συστήματος ιδιωτικά κολέγια. Τα οποία, με φτηνό διδακτικό προσωπικό και προγράμματα σπουδών χωρίς κανέναν έλεγχο, γεμίζουν τα ταμεία τους, πουλώντας ελπίδες χωρίς αντίκρυσμα. Περιμένοντας καρτερικά την ώρα που η κυβέρνηση θα εκπληρώσει την υπόσχεσή της και θα αναγνωρίσει, άνευ ουσιαστικών όρων, τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.

Ποιος είπε όμως ότι η… εξ Εσπερίας ορμώμενη υποχρέωση κρατικής αναγνώρισης των κολεγίων δεν πρέπει να συνοδεύεται από σαφείς λειτουργικούς όρους και αυστηρές ακαδημαϊκές προϋποθέσεις; Ποιος είπε δηλαδή ότι η εξυπηρέτηση του δημόσιου συμφέροντος είναι συνώνυμη με τη λειτουργία ιδιωτικών σχολών εκτός του πλαισίου των αρχών που διέπουν το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα;

Που σημαίνει ότι αν πράγματι πιστεύουν στην αξιοκρατία, ας το αποδείξουν: εντάσσοντας τα υπό αναγνώριση κολέγια στο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων και εφαρμόζοντας και σε αυτά το μέτρο της βαθμολογικής βάσης!

Ο Γιάννης Α. Μυλόπουλος είναι καθηγητής στην Πολυτεχνική Σχολή του ΑΠΘ.