«Στις τρισδιάστατες ταινίες είσαι μόνος και γυμνός»


«Αν πουλήσεις την ψυχή σου στον Διάβολο για να κερδίσεις φήμη και δύναμη πέφτεις σε μια φρικτή παγίδα. Είναι ένας πειρασμός για όλους μας», δηλώνει η Αντζελίνα Ζολί. Μόνο που δεν κάνει αυτοκριτική, αν και οι εχθροί της θα μπορούσαν να το δουν και έτσι. Μιλά απλώς για τον ρόλο της στη νέα ταινία του πολυβραβευμένου Ρόμπερτ Ζεμέκις «Βeowulf» (στις ελληνικές αίθουσες την ερχόμενη εβδομάδα), που αναβιώνει ένα από τα κλασικότερα έπη της παγκόσμιας λογοτεχνίας: τον μύθο του Μπέογουλφ, του Σκανδιναβού πολεμιστή του έκτου αιώνα, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει το τέρας Γκρέντελ που τρομοκρατεί πόλεις και χωριά της πατρίδας του, ενώ η νίκη του θα τον φέρει σε σύγκρουση με τη στρίγγλα μητέρα του εχθρού του.

Δεν πρόκειται όμως για μια απλή ταινία ή έστω μια υπερπαραγωγή. Είναι ένα φιλμ που υπερβαίνει τις διαστάσεις της οθόνης με ειδικά γυαλιά 3D, ώστε ο θεατής να μην κάθεται απλώς στην πολυθρόνα του, αλλά να έχει την εντύπωση ότι βρίσκεται στη μέση των σκηνών δράσης. «Εμπιστεύτηκα απολύτως τον Μπομπ, αν και δεν ήξερα πώς θα είναι το τελικό αποτέλεσμα», λέει για τον Ρόμπερτ Ζεμέκις η κινηματογραφική-ψηφιακή «στρίγγλα», που την ίδια περίοδο προωθεί και την ταινία «Μια γενναία καρδιά», στην οποία υποδύεται τη χήρα δημοσιογράφου που αναζητεί την αλήθεια για τον θάνατο του συζύγου της στο Πακιστάν.

«Στις κανονικές ταινίες είσαι εσύ, φοράς κοστούμια, μακιγιάρεσαι, κρατάς αντικείμενα, είναι σαν να παίζεις στο θέατρο», επισημαίνει σε συνέντευξή της στην ιταλική «La Repubblica».

«Σε αυτού του είδους την ταινία δεν υπάρχουν κοστούμια για να κρυφτείς πίσω τους. Δεν έχεις κάτι να κρατήσεις στο χέρι. Είσαι μόνος σου, εκεί, γυμνός. Όλο το περιβάλλον είναι ψεύτικο. Ως ηθοποιός όμως αισθάνομαι πως ήταν μια συλλογική δουλειά και το διασκέδασα».

Όσο για το θέμα της ταινίας, η πρέσβειρα καλής θέλησης και σύντροφος του Μπραντ Πιτ παραδέχεται πως είχε διαβάσει τον μύθο στο Λύκειο, αλλά δεν τον θυμόταν καλά. «Όταν άρχισα να κάνω αυτή την ταινία ήλπιζα πως θα μπορούσα να τη δω μαζί με τον εξάχρονο γιο μου, τον Μάντοξ, αλλά τώρα δεν υπάρχει περίπτωση», λέει.

«Σπάει» το σερί


Με το βραβείο Σεσίλ Ντε Μιλ θα τιμηθεί για τη συνολική προσφορά του στην Έβδομη Τέχνη ο Στίβεν Σπίλμπεργκ. Η απονομή θα γίνει τον Ιανουάριο στην τελετή των βραβείων Χρυσής Σφαίρας στο Χόλιγουντ. Είναι ο πρώτος σκηνοθέτης που θα πάρει το βραβείο από την αρχή του 21ου αιώνα. Οι προηγούμενοι αποδέκτες ήταν όλοι ηθοποιοί: Ρόμπιν Γουίλιαμς, Τζιν Χάκμαν, Μάικλ Ντάγκλας, Χάρισον Φορντ, Αλ Πατσίνο, Μπάρμπρα Στράιζαντ, Γουόρεν Μπίτι και Άντονι Χόπκινς. Οι υποψηφιότητες για τις Χρυσές Σφαίρες θα ανακοινωθούν στις 13 Δεκεμβρίου. Ο Σπίλμπεργκ έχει κερδίσει τις έξι από τις δώδεκα φορές που ήταν υποψήφιος.

Επεισοδιακό ξεκίνημα


Επεισοδιακή ήταν η πρώτη συναυλία της Έιμι Γουάινχαουζ, στην αρχή κιόλας της βρετανικής της περιοδείας, στο Μπέρμιγχαμ. Ήδη, όπως είναι γνωστό, είχαν ματαιωθεί νωρίτερα αρκετές εμφανίσεις της λόγω «προβλημάτων υγείας». Το κοινό στη Νational Ιndoor Αrena, μάλιστα, γιουχάισε την ταλαντούχα αλλά απρόβλεπτη και κάπως προβληματική τραγουδίστρια, η οποία σταμάτησε να τραγουδάει, πέταξε το μικρόφωνο και αποχώρησε. Προτού αρχίσει να λέει το «Wake Up Αlone», η Γουάινχαουζ είπε πως αφιερώνει το τραγούδι στον σύζυγό της, Μπλέικ Φίλντερ Σίβιλ, ο οποίος κρατείται στη φυλακή. Ύστερα από κάποιες καταστροφικές ερμηνείες, ο κόσμος άρχισε να γουχάρει και η Έιμι, οργισμένη, απευθύνθηκε στο κοινό: «Εσείς που γιουχάρετε, περιμένετε ώσπου να βγει ο άνδρας μου από τη φυλακή… Και το εννοώ αυτό», είπε.

Υποστήριξη ήρθε από τη Ρέμι Νικόλ, που «άνοιγε» τη συναυλία για την 24χρονη Έιμι: «Είναι επαγγελματίας και ξέρει τι κάνει. Ίσως έτσι να αισθανόμουν κι εγώ αν είχε προβλημα ο άνδρας μου. Έχω μάθει όλα τα τραγούδια του “Βack Τo Βlack” (το άλμπουμ της Έιμι), έτσι που αν χρειαζόταν θα μπορούσα να βοηθήσω». Και ήταν και άλλοι, πολλοί, συνάδελφοί της που έσπευσαν και δήλωσαν συμπαράσταση.

«Όχι και ο πιο σέξι άνδρας!»


Ποιον ανέδειξαν στις ΗΠΑ ως τον πιο σέξι άνδρα για το 2007; Τον Ματ Ντέιμον! Το δημοψήφισμα (ως συνήθως) έκανε και δημοσιοποίησε το περιοδικό «Ρeople». Αλλά ο Ντέιμον έστειλε επιστολή στη σύνταξη του εντύπου, με την οποία αρνήθηκε τον τίτλο- ας αναφερθεί ότι ο τίτλος προηγουμένως είχε απονεμηθεί σε δύο φιλαράκια του και συμπρωταγωνιστές στο «Οcean΄s Τhirteen», τους Τζορτζ Κλούνι και Μπραντ Πιτ. Ο Ντέιμον υποστήριξε πως δεν αξίζει το βραβείο. «Τονώσατε τον εγωισμό ενός ήσυχου μπαμπά των προαστίων για το υπόλοιπο της ζωής του», ανέφερε μεταξύ άλλων. Οι άνθρωποι του περιοδικού εξήγησαν πως η άρνηση του ηθοποιού δείχνει απολύτως τους λόγους για τους οποίους ξεχώρισε. «Η ακαταμάχητη αίσθηση του χιούμορ, η σεμνότητά του, το ότι είναι ακέραιος τύπος και σωστός οικογενειάρχης, είναι οι λόγοι που τον ανέδειξαν νικητή».

«Αντέχουν» οι τιμές στη σύγχρονη τέχνη


Δύο πίνακες του Φράνσις Μπέικον πουλήθηκαν για 50 εκατ. ευρώ σε δημοπρασία στη Νέα Υόρκη. Η αυτοπροσωπογραφία του καλλιτέχνη και ο πίνακας με τον τίτλο «Μελέτη για μια ταυρομαχία Νο 1, δεύτερη εκδοχή» ξεχώρισαν στη δημοπρασία σύγχρονης τέχνης του Σόθμπις. Ο πρώτος πίνακας αγοράστηκε έναντι 21 εκατ. ευρώ, ποσό διπλάσιο από το αναμενόμενο, ενώ ο δεύτερος πουλήθηκε για 29 εκατ. ευρώ. Την ίδια βραδιά ένα γλυπτό του Τζεφ Κουνς απέφερε 17 εκατ. ευρώ, καταρρίπτοντας το ρεκόρ για τα περισσότερα χρήματα που έχουν δοθεί για έργο εν ζωή καλλιτέχνη σε δημοπρασία. Ήταν η πιο κερδοφόρα βραδιά στην ιστορία του οίκου Σόθμπις για έργα σύγχρονης τέχνης. Τα αποτελέσματα της δημοπρασίας καθησύχασαν τους υπεύθυνους που φοβήθηκαν τα χειρότερα, μετά την αποτυχία τους την περασμένη εβδομάδα να πουλήσουν έναν πίνακα του Βαν Γκογκ.