ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ και μόνο σκοπιμότητες υπηρετεί ο θόρυβος που έχει ξεσπάσει γύρω από το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού. Και για μια ακόμη φορά μια καινοτόμος προσπάθεια κινδυνεύει να πέσει θύμα του ιδεολογικού φανατισμού. ΤΟ ενδιαφέρον είναι ότι στην καταδίκη του βιβλίου, έστω και με αντίθετες προσεγγίσεις, συμπίπτουν σχολιαστές και πολιτικές δυνάμεις τόσο από τα αριστερά όσο και από τα δεξιά. Γιατί, βέβαια, αυτό που ενοχλεί δεν είναι τόσο οι απόψεις που διατυπώνονται όσο ο τρόπος προσέγγισης ενός μαθήματος που δυστυχώς έχει υποβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια στα σχολεία.

ΟΠΟΙΟΣ έχει ξεφυλλίσει το εγχειρίδιο - και πολλοί από όσους το επικρίνουν εμφανώς δεν το έχουν κάνει- θα έχει διαπιστώσει ότι δεν επιχειρείται μια απλή εξιστόρηση γεγονότων και ημερομηνιών, αλλά μια πιο βαθιά εξοικείωση των μαθητών με τη μέθοδο της ιστορίας, αλλά και με γεγονότα και καταστάσεις που είναι ασφαλώς ξένα στους σημερινούς δεκάχρονους.

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ από μαρτυρίες των πρωταγωνιστών, πρωτογενείς πηγές, επίσημα έγγραφα και ομιλίες ενθαρρύνουν τον μαθητή να ανακαλύψει μόνος του το μάθημα και όχι να αποστηθίσει τη μια ή την άλλη εκδοχή- «προοδευτική» ή «αντιδραστική» αδιάφορο.

ΜΕ αυτή την έννοια δεν έχει κανένα νόημα το να αναζητεί κανείς «λάθη» ή ατυχείς διατυπώσεις- και αν υπάρχουν διορθώνονται εύκολα.

Αντιθέτως, έχει κάθε νόημα να υπάρξουν οι προϋποθέσεις ώστε να πετύχει αυτό το πείραμα που επιχειρείται. Ένα πείραμα το οποίο σε άλλες χώρες ίσως να αποτελεί και κοινοτοπία, στην Ελλάδα όμως είναι φυσικό να αντιμετωπίζει δυσκολίες καθώς ανατρέπει κατεστημένες συνήθειες.

ΤΑ υπόλοιπα φαιδρά περί ανθελληνισμού, απλώς να τα αγνοήσουμε. Κάνουν κακό στο σχολείο και στους μαθητές!

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από