Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ τού εμπιστεύθηκε θέση στο τμήμα κινουμένων σχεδίων της εταιρίας του και το έργο του Νάσου Βακάλη έφτασεκαι βραβεύτηκεστα ΕΜΜΥ
Τιμήθηκε με ΕΜΜΥ για τη 3D animation μεταφορά του τηλεοπτικού σόου «Οff Μikes» του αθλητικού ΕSΡΝ, στην ιστοσελίδα του τηλεοπτικού δικτύου στο Διαδίκτυο. Ο Νάσος Βακάλης, ταλέντο στην εφηβεία του, που όμως δεν αναγνωρίστηκε από τις Σχολές Καλών Τεχνών της πατρίδας του, έγινε δεκτός στο Τμήμα Καλών Τ εχνών του ινστιτούτου Ρratt της Νέας Υόρκης για να πάρει μεταγραφή στο California Ιnstitute of the Αrts, το «νούμερο 1» για σπουδές σε animation εκείνη την εποχή. Όλα αυτά έγιναν μεταξύ 1984 και 1 985. Έκτοτε ο Νάσος Βακάλης , μόνιμος κάτοικος Λος Άντζελες και animating supervisor στην Dreamworks των Σπίλμπεργκ- Κάτσενμπεργκ- Γκέφεν, έρχεται στην Ελλάδα για διακοπές και τον απασχολεί αρκετά τον τελευταίο καιρό η πιθανότητα επανόδου για μόνιμη εγκατάσταση.

Από μικρός ζωγράφιζε. Χάρη στη δεξιότητά του τον ξεχώρισαν. Έναν χρόνο πριν τελειώσει το Γυμνάσιο, παρακολουθούσε μαθήματα του πρώτου έτους της Σχολής Καλών Τεχνών. Αλλά τελειώνοντας, οι πόρτες των δύο σχολών- του Μετσοβίου και του Αριστοτελείου- δεν άνοιξαν. Τα έξοδα σπουδών του στις ΗΠΑ ανέλαβε ένας θείος του, που ζούσε ήδη εκεί. Από τα θρανία, στη συνέχεια πέρασε στη Warner Βrothers κι έπειτα στην Dreamworks, στην οποία εξακολουθεί να εργάζεται. Στο ενεργητικό του έχει τις 3D animation ταινίες «Quest for Camelot» και «Ρrince of Εgypt». Συνολικά έχει κάνει είκοσι ταινίες μεγάλου μήκους με πρώτη τη «Rock-aDoodle», μια παρωδία για τον Έλβις Πρισλεϊ με πρωταγωνιστές κοτόπουλα και άλλα ζώα ενός αγροκτήματος.

Δεν επέλεξε τα κινούμενα σχέδια ως πιο εύκολη δουλειά ούτε διότι έτσι θα γλίτωνε από ιδιοτροπίες των σταρ που ενδεχομένως θα συναντούσε στις παραγωγές με ηθοποιούς. «Είναι πιο δύσκολη μια παραγωγή με 3D χαρακτήρες. Κυρίως έχει να κάνει με την αισθητική που βγάζεις στο κινούμενο σχέδιο, αλλά και με το ότι τα στάδια παραγωγής είναι περισσότερα και κατά συνέπεια το κόστος υψηλότερο». Στα τέλη της δεκατίας του ΄90 ήταν πια animating supervisor στην Dreamworks. «Στα καθήκοντά μου ήταν να δημιουργώ τις μορφές των πρωταγωνιστών, να επιβλέπω πώς θα κινούνται, τι χαρακτήρα θα πρέπει να έχουν, σύμφωνα με το σενάριο».

Η απόφαση για στροφή από την παραδοσιακή 3D animation ταινία στο στήσιμο παραγωγών στο Ιnternet πώς ήρθε;

«Μετά την επιτυχία που είχαν ταινίες, όπως για παράδειγμα η «Τoy Story» της Ρixar , είχα αντιληφθεί ότι το 3D Αnimation είχε μέλλον και συνέβαλαν σ΄ αυτό οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, το Ίντερνετ, το iΡod downloading. Το ΕSΡΝ μού ζήτησε να δουλέψω πάνω στους δύο παρουσιαστές του πρωινού αθλητικού σόου «Μike and Μike»- Μάικ Γ κόλικ και Μάικ Γ κίνμπεργκ. Φαντάσου μια σατιρική εκδοχή των ΚαμπουράκηΟικονομέα, στα αθλητικά, με τους δύο τύπους να αυτοσαρκάζονται αλλά και να ενημερώνουν. Το δίκτυο ήθελε να στήσει δύο 3D animation χαρακτήρες και να τους βγάλει στο Ίντερνετ».

Και ο Νάσος Βακάλης τους δημιούργησε. Η σειρά «Οff Μikes» έχει ολοκληρώσει ήδη τρεις περιόδους με συνολικά 25 επεισόδια. Η τηλεοπτική ακαδημία βλέποντας να δημιουργούνται προγράμματα για τις νέες τεχνολογίες θεσμοθέτησε τη- νέα- κατηγορία ΕΜΜΥ «Οriginal Content for Νon Τraditional Delivery Ρlatform». Α νάμεσα σε τρεις υποψηφιότητες, το βραβείο απονεμήθηκε στην εκπομπή «Οff Μikes».

Επόμενος στόχος ένα Όσκαρ


Τι σημαίνει για τον Νάσο Βακάλη το βραβείο; «Θα με φέρει, μέσα όμως από τις δουλειές μου, πιο κοντά στον επόμενο στόχο».

Δεν το λέει, αλλά το αφήνει να εννοηθεί. Ποιος άραγε δεν θα ήθελε ένα Όσκαρ. Ο Νάσος Βακάλης δείχνει να είναι χαμηλών τόνων και προτιμά να μιλούν οι δουλειές του γι΄ αυτόν. Αυτή την περίοδο, πέρα από την υλοποίηση σχεδίων για την Dreamworks, εργάζεται και για την ινδικής 3D animation παραγωγή «Universal Remote» και θα συμβάλει στην ελληνική «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι», από το ομώνυμο παιδικό βιβλίο του Ευγένιου Τριβιζά.