Το Αgainst the Day, ένα πελώριο μυθιστόρημα με τρία διαπλεκόμενα αφηγηματικά πεδία, δεν αποκλίνει από τις γνώριμες μεθοδολογικές ντιρεκτίβες του Τόμας Πύντσον. Εκτείνεται χρονικά από το 1893 μέχρι το 1920. Διαδραματίζεται σε τόπους όπως το Σικάγο, το Κολοράντο, η Νέα Υόρκη, το Λονδίνο, το Γκέτινγκεν, η Βενετία, η Βιέννη, το Σαράγεβο, η Θεσσαλονίκη, η Σιβηρία, η Κεντρική Ασία, η Αρκτική, το Μεξικό, το Παρίσι και το Χόλιγουντ. Φιλοξενεί αναρχικούς, αεροπλόους, τζογαδόρους, ντετέκτιβ, μεγιστάνες, τοξικομανείς, παρακμιακούς, σατανιστές, αφελείς, μαθηματικούς, τρελούς επιστήμονες, σαμάνους, μάγους, χαφιέδες, τυχοδιώκτες, πληρωμένους φονιάδες. Όλοι τους ορίζονται με βάση το επάγγελμα ή τις ιδεοληψίες τους και όχι με ψυχολογικές συντεταγμένες. Ο συγγραφέας γνωρίζει τα πάντα γι΄ αυτούς, μας τους παρουσιάζει σαν να τους ξέρουμε, και εμείς πρέπει να εκμαιεύσουμε το παρελθόν τους από σιβυλλικά συμφραζόμενα. Στα δεκάδες θέματα του βιβλίου περιλαμβάνονται ο ιμπεριαλισμός, η αθανασία, η κατάρρευση της μοναρχίας, η εξωγήινη ζωή, η οικολογία, η μονοπωλιακή οικονομία, ο ηλεκτρισμός, η τηλεμεταφορά, η ενερΓράφει γειακή κρίση, η τρομοκρατία. Σε αρκετές περιπτώσεις η δράση διακόπτεται και οι ήρωες αρχίζουν να άδουν ομοιοκατάληκτα ξεκαρδιστικά τραγουδάκια- σε κάποιο σημείο, για παράδειγμα, το «Summertime Βlues» διασκευάζεται από τους αναρχικούς σε «Αustro-Ηungarian Βlues» για να πανηγυριστεί το ψυχορράγημα της γνωστής αυτοκρατορίας.

Για να απλοποιήσουμε κάπως τα πράγματα, μπορούμε να πούμε ότι το πρώτο αφηγηματικό πεδίο ανήκει στα Τυχοδιωκτικά Φιλαράκια. Πρόκειται για μία ομάδα αγέραστων παιδιών που είναι ντυμένα με παρδαλές στολές, ταξιδεύουν ανά τον κόσμο με το αερόστατο «Άβολο» και εν μέρει συμβολίζουν την αισιοδοξία για το μέλλον που χαρακτήριζε την Μπελ Επόκ. Τα Φιλαράκια, επίσης, είναι διακειμενικό δάνειο από τον κόσμο του Ιουλίου Βερν ( Ο γύρος του κόσμου σε ογδόντα ημέρες, Ταξίδι στο κέντρο της Γης, Ο δωδεκαετής πλοίαρχος και λοιπά) και αυτό φαίνεται από τις αποστολές που αναλαμβάνουν στην πορεία του βιβλίου- πτήση στους Πόλους, ταξίδι στα έγκατα της Γης, προσέγγιση ενός μετεωρίτη. Αυτά τα αλλόκοτα όντα, από την άλλη πλευρά, έχουν και αναρχική διάσταση: κάποια στιγμή μαθαίνουμε πως απέκτησαν την αθανασία τους την εποχή της Κομμούνας (1871) και ότι έκτοτε χρησιμοποιούν το σκάφος τους ως νησίδα ελευθερίας και μέσο για την ελεύθερη διακίνηση μηνυμάτων.

Παράλληλα με τα ταξίδια του αεροστάτου, παρακολουθούμε την τύχη των μελών της οικογένειας Τρέιβερς. Ο πατέρας Γουέμπ Τρέιβερς ή «Τhe Κid», ένας μεταλλωρύχος και αναρχικός βομβιστής, λιντσάρεται από πληρωμένους δολοφόνους και τα τέσσερα παιδιά του ακολουθούν διαφορετικούς δρόμους. Η Λέικ παντρεύεται έναν από τους φονιάδες του πατέρα της και μετατρέπεται σε σεξουαλική σκλάβα. Ο Ριφ παίρνει τη σκυτάλη από τον νεκρό πατέρα, γίνεται «Τhe Κid», καταδιώκεται από μυστικούς πράκτορες και σπέρνει βόμβες σε όλη την Ευρώπη. Ο Φρανκ διασχίζει επίσης πολλές χώρες ως εργάτης σιδηροδρόμων. Ο δε Κιτ εντάσσεται στην ερευνητική ομάδα του πρωτοπόρου Νίκολα Τέσλα, μελετάει Φυσική στο Γέιλ με υποτροφία, συνεχίζει τις σπουδές του στο Γκέτινγκεν των μεγάλων επιστημονικών ανακαλύψεων και καταλήγει στα ταραγμένα Βαλκάνια της δεύτερης δεκαετίας του εικοστού αιώνα.

Πίσω από όλες τις περιπέτειες της οικογένειας, πάντως, κρύβεται ο σατανικός εκατομμυριούχος Σκαρσντέιλ Βάιμπ, μια ενσάρκωση του σύγχρονου καπιταλισμού. Γενικότερα, στο βιβλίο ο μεγιστάνας ρυθμίζει με τον έναν ή τον άλλο τρόπο τις περισσότερες εξελίξεις και μετατρέπει τους ανθρώπους σε μαριονέτες. Περιθωριοποιεί τον Νίκολα Τέσλα ώστε να ματαιωθεί κάθε έρευνα για φτηνές πηγές ενέργειας. Χρηματοδοτεί τις σπουδές του Κιτ ώστε η αγορά να έχει άμεση πρόσβαση σε κάθε ανακάλυψη. Στέλνει τον απεργοσπάστη ντετέκτιβ Λιου Μπασνάιτ για μετεκπαίδευση στις μυστικές υπηρεσίες της Αγγλίας. Υποδαυλίζει την ένταση στα Βαλκάνια ώστε να εγκαταστήσει κατασκευαστικές εταιρείες στις διαλυμένες χώρες.