«Όταν έγραψα το «Καθόλου καλά», στα τέλη της δεκαετίας του ΄90, η σεξουαλική και σωματική κακοποίηση είχε αναδειχθεί σε εθνική τραγωδία για την ιρλανδική κοινωνία. Πάντα ένιωθα έντονα ότι η αθωότητα της παιδικής ηλικίας είναι ένα δώρο και η κλοπή ή η απώλεια αυτής τη αθωότητας μια τραγωδία. Το «Καθόλου καλά», σαν θέμα, προέκυψε από την απώλεια αυτής της αθωότητας και επίσης από τη σημασία που έχουν η ειλικρίνεια και η φιλία, η αγάπη και η αλληλεξάρτηση ανάμεσα σε δύο ανθρώπους. Είναι πρώτα και πάνω απ΄ όλα μια φανταστική αναπαράσταση ενός αληθινού εφιάλτη. Έχοντας την τύχη να μη ζήσω ποτέ τα είδη της κακοποίησης που αναφέρονται στο έργο, προσπάθησα να δημιουργήσω μια ζωηρή και ρεαλιστική απεικόνιση του τρόμου που έζησε η Κόρα».

ΙΝFΟ

Η πρεμιέρα σήμερα, στις 21 . 1 5 στο «Θέατρο του Νέου Κόσμου»- Δώμα (Αντισθένους 7- Θαρύπου, Φιξ, τηλ.

2 1 0 92 1 2.900). Εισιτήρια: 15, (Τ ετάρτη, Πέμπτη, φοιτητικό)

1 2 ευρώ.

Η Κόρα και ο Μίκι είναι οι ήρωες της Ούρσουλας Ράνι Σάρμα, της νεαρής, ινδικής καταγωγής αλλά εγκατεστημένης στην Ιρλανδία, πολυβραβευμένης και ανερχόμενης αλλά άγνωστής μας στην Ελλάδα παραγωγικότατης συγγραφέως- αλλά και σκηνοθέτριας, μεταφράστριας και ποιήτριας- που το, άπαιχτο εδώ, δεύτερο (1999) έργο της «Καθόλου καλά» ανεβάζει ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος: δύο έφηβοι- τους ερμηνεύουν η Ιωάννα Παππά και ο Όμηρος Πουλάκης- που ζουν χωρίς μάναχάθηκε πρόωρα- μέσα σε ένα περιβάλλον εγκατάλειψης και αδιαφορίας σε ένα χωριό της Ιρλανδίας, με την Κόρα να κακοποιείται σεξουαλικά συστηματικά από ένα καθωσπρέπει μέλος της τοπικής κοινωνίας, ένα γιατρό (Γ ιώργος Γάλλος) ενώ η θεία της που τη μεγαλώνει κάνει τα στραβά μάτια, εκδικούνται και δραπετεύουν στο Δουβλίνο. Αλλά και η μεγάλη πόλη απέχει πολύ από τον τόπο των ονείρων τους…

«Δεν θεωρώ τον εαυτό μου πολιτικό συγγραφέα», λέει η Ούρσουλα Ράνι Σάρμα, που θα βρίσκεται στην Αθήνα από 20 έως 24 Ιανουαρίου, σε συνέντευξή της στη Μαρία Παπαλέξη η οποία δημοσιεύεται στο πρόγραμμα της παράστασης. «Ωστόσο πάντα ένιωθα ότι ο καλλιτέχνης παίζει έναν ιδιαίτερο ρόλο στην κοινωνία. Τέτοιος ρόλος μπορεί να είναι να τοποθετήσεις ένα κάτοπτρο απέναντι σ΄ αυτή την κοινωνία, στον κόσμο μέσα στον οποίο ζεις και να τον καθρεφτίσεις».

«Το διάλεξα», λέει ο σκηνοθέτης Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος για το έργο, «πρώτα για το θέμα του που είναι στο πλαίσιο της λογικής με την οποία επιλέγω πολύ συχνά τα έργα που παρουσιάζω και η οποία έχει να κάνει με μια έντονη κοινωνική και πολιτική ματιά που πιστεύω ότι πρέπει να έχει στο θέατρο. Και για τη φόρμα του. Που είναι πολύ «ανοιχτή»».

Το «Καθόλου καλά» ανεβαίνει σε μετάφραση Έλλης Πετράντη, με επιμέλεια κίνησης Αγγελικής Στελλάτου, σκηνικά και κοστούμια Μαργαρίτας Χατζηιωάννου, μουσική Σταύρου Γασπαράτου και φωτισμούς Σάκη Μπιρμπίλη.

Βιασμοί ανηλίκων κατά συρροή


Δεν είναι μόνο το «Καθόλου καλά» φέτος… «Καυτός πάγος» της Μπράιονι Λέιβερι στο «Θέατρο Εξαρχείων»- ένα κοριτσάκι εξαφανίζεται για να αποκαλυφθεί έπειτα από μήνες πως ένας άντρας το έχει βιάσει και το έχει σκοτώσει. «Πέντε σιωπές» της Σίλας Στίβενσον- δύο αδελφές σκοτώνουν τον πατέρα τους που τις βίαζε από παιδάκια. «Το μαυροπούλι» στο «Απλό Θέατρο»μία νέα γυναίκα εντοπίζει τον άντρα που την αποπλάνησε στα δώδεκά της και του ζητάει εξηγήσεις. «Festen» στο «Θησείον»- επέτειος των εξηκοστών γενεθλίων ενός ευκατάστατου μεγαλοαστού και στο γιορτινό τραπέζι ο ένας του γιος προκαλεί σκάνδαλο όταν αποκαλύπτει ότι ο πατέρας τους, αφότου ήταν μικρά, βίαζε τον ίδιο και την αδελφή του που αυτοκτόνησε. Η παιδεραστία- «παιδοφιλία» πλέον…- έχει εισβάλει πλησίστια φέτος ως θέμα στην ελληνική σκηνή. Και μάλιστα σε μέρες «κρίσιμες». Ίσως δεν είναι τυχαίο. Θυμηθείτε τον Άλεξ της Βέροιας … Ή τις πρόσφατες αποκαλύψεις της Έδεσσας …