Πανούργα η Σούζαν Μπίερ του «Αfter the wedding» (Μετά τον γάμο) από Δανία. Αρπάζω μηχανή, κουνάω μηχανή. Αρπάζω Φώσκολο, κουνάω Φώσκολο. Ιδού το «Dogme», ιδού η επίγονος του Λαρς φον Τρίερ. So simple!

Τα πρωταρχικά, φίλε μου. Τ α βασικά, τα ουσιώδη, δηλαδή τα σεναριακά. Όλα τ΄ άλλα ενίοτε παραπλανητικά. Έτσι κι εγώ. Υποψιασμένος από το πρώτο λεπτό. Και τι να δω; Έτσι και σκαλίσεις την ιστορία, σε παραλλαγή της «Λάμψης» θα καταλήξεις. Ας τα πάρουμε από την αρχή. Από τη μια μεριά ένας τύπος με αριστερή ματιά (Μαντς Μίκελσεν). Ενδιαμέσως δύο γυναίκες. Η πρώτη (Σίσε Μπάμπετ Κνούντσεν) υπήρξε «πρώην» του αριστερού, ο οποίος στη συνέχεια ρίχνει μαύρη πέτρα πίσω του και, ως καλός και φιλάνθρωπος Δανός, αφοσιώνεται σε ορφανοτροφείο ρακένδυτων Ινδών. Η δεύτερη, η μικρότερη, κόρη της παντρειάς της πρώτης, είναι και κόρη του ακτιβιστή. Εκείνος όμως το αγνοεί γιατί, όταν φεύγει και την εγκαταλείπει, εκείνη τον δικό του τον βλαστό κυοφορεί. Καλά μέχρι εδώ;

Από την άλλη πλευρά, ας πούμε τη δεξιά, ένας ζάπλουτος (Ρολφ Λάρσγκαρντ) συμβαίνει να είναι σύζυγος της πρώην του αριστερού και πατριός της κόρης του ίδιου ακτιβιστή. Δηλαδή τα πλάσματα που αυτός ο προοδευτικός τα πέταξε στο απέραντο κενό, τα περιθάλπει ο δεξιός. Συμβαίνει. Καλή καρδιά νά ΄χουμε και όλα τ΄ άλλα μια χαψιά. Έτσι, πλούσιοι και φτωχοί δεμένοι από την ίδια-ερωτική-κλωστή. Κι έτσι, η πρώην εγκαταλειμμένη φτωχή πίνει τώρα από πλούσια πηγή. Κάπου εδώ η Σουζάνα Μπίερ αντιγράφει τις συμπτώσεις της «Λάμψης». Ερήμην του Τρίερ, φυσικά. Πάμε στο ψητό: ο αριστερός ακτιβιστής καταφθάνει στην Κοπεγχάγη και αρχίζει να βαράει πόρτες πλουσίων χορηγών προκειμένου να

«Μετά τον γάμο»

Όλοι στο ίδιο καζάνι βράζουμε Φώσκολος με φουστάνια από Δανία Με μηχανή να κουνιέται σε στυλ Λαρς

φον Τρίερ

ΒΑΘΜΟΙ = 4

(η σύμπτωση, της σύμπτωσης, ω Λάμψη!)

βελτιώσει τις συνθήκες του ορφανοτροφείου στην Ινδία. Έτσι καταλήγει και στο γραφείο του δεξιού. Σύμπτωση κι αυτή! «Εντάξει», του λέει ο πλούσιος, «δεν έρχεσαι αύριο στη γαμήλια τελετή της κόρης μου; ». Από εδώ και κάτω η φωσκολειάδα σηκώνει πανιά και οι συμπτώσεις πάνε κατά Αntenna μεριά. Πράγματι, καταφθάνει στην τελετή και με το που βλέπει τη δική του πρώην να είναι σύζυγος του δεξιού, και με το που καταλαβαίνει πως η νύφη είναι η δική του κόρη, τα παίρνει στο κρανίο και με αναμμένα τα επαναστατικά του αντανακλαστική κηρύσσει τον προσωπικό του Οχτώβρη. Γ ια ένα φιλότιμο, ρε γαμώτο! Η συνέχεια ξεπερνάει τον Φώσκολο. Τι να εκλιπαρεί ο πλούσιος τον φτωχό, γη και ύδωρ να δίνει ο δεξιός στον αριστερό – τίποτα αυτός! Ώσπου, για να κάμψει την πέτρινη καρδιά του, αναγκάζεται να αποκαλύψει την ασθένειά του. «Πεθαίνω από καρκίνο», του λέει, «ζήτημα είναι αν μου μένουν μερικοί μήνες. Ρlease, πάρε την περιουσία μου, φρόντισε τη χήρα μου, προστάτευσε την προγονή μου (δηλαδή την κόρη σου) και τάισε και τα ορφανά της Ινδίας με όλα τα λεφτά της δικής μου περιουσίας». Τοιουτοτρόπως , οι αριστεροί έζησαν μπέικα με την κληρονομιά του δεξιού και τοιουτοτρόπως η Σούζαν Μπίερ μετακίνησε τη «Λάμψη» από Ελλάδα προς τη Δανία. Όλοι καλοί, γιατί άπαντες οι κακοί πίσω από τα κάγκελα της φυλακής!