Πολιορκεί την κόρη (Ιζαμπέλλα Κογεβίνα) ως γόης μεγαλογιατρός ο Γιάννης
Μπέζος, αλλά θα βρει τον μπελά του από τη μάνα της (Δάφνη Λαμπρόγιαννη) στη
σειρά «Ήρθε κι έδεσε» του Mega


Ο Γιάννης Μπέζος θα δώσει τηλεοπτικό «παρών» ύστερα από αποχή ενός έτους. Στη
σειρά «Ήρθε κι έδεσε» θα αντιμετωπίσει τη Δάφνη Λαμπρόγιαννη αφού ως γόης -
κατά το το σενάριο της Ρένας Ρίγγα - θα «πλευρίσει» την κόρη της (Ιζαμπέλα
Κογεβίνα) και θα τα βρει σκούρα, διότι η μητέρα της κοπέλας είναι μία δυναμική
γυναίκα.


Από την πρώτη ματιά δίνεται η αίσθηση ότι ο ήρωας έχει χαρακτηριστικά που
παραπέμπουν στον θρυλικό Ζάχο Δόγκανο, ρόλο που είχε υποδυθεί στο ριμέικ της
σειράς «Εκείνες κι εγώ» (του Κώστα Πρετεντέρη) ο Γιάννης Μπέζος. «Δεν είναι
έτσι ακριβώς. Ο Γιώργος, ο καρδιοχειρουργός που υποδύομαι, δεν έχει την τρέλα
του Δόγκανου. Ίσως θυμίζει το στυλ, αλλά δεν έχουν καμία σχέση».


Τη σκηνοθετική μπαγκέτα άφησε εξ ολοκλήρου στον Ανδρέα Μορφονιό, ο Γιάννης
Μπέζος ωστόσο ασχολείται με τα της παραγωγής. «Θέλω και πρέπει να έχω την
ευθύνη στα πράγματα. Σε κάθε δουλειά, την ευθύνη πρέπει να την έχει κάποιος,
είτε άνδρας είτε γυναίκα».


Γιατί «πρέπει» αφού υπάρχει διεύθυνση παραγωγής;


Μα διότι δεν βγαίνει στον αέρα η παραγωγή. Ο κόσμος βλέπει τον ηθοποιό. Σε
κάθε τηλεοπτική δουλειά, πρέπει να εμφανίζεται πιο μπροστά ένας ηθοποιός,
ανεξαρτήτως φύλου.


Ως θιασάρχης, αλλά στην τηλεόραση γιατί;


Διότι κάποια πράγματα, η περίοδος προετοιμασίας, η διανομή των ρόλων, το κλίμα
στα γυρίσματα, για να λειτουργήσουν πρέπει να έρθουν σε ισορροπία και μόνο
κάποιος που ζει εκ των έσω μπορεί να χειριστεί τις παραμέτρους αυτές και να
τις φέρει σε ισορροπία.


Ύστερα από 15 συναπτά χρόνια στην τηλεόραση και έντεκα σίριαλ, ο Γιάννης
Μπέζος πέρυσι έκανε... στάση. «Έκανα την αγρανάπαυσή μου». Και αν για εκείνον
ο χρόνος ήταν αρκετός για τις ανάσες που ήθελε, για την τηλεόραση, κατά τη
γνώμη του, μάλλον ήταν λίγος για αλλαγές. Εκφράζει την απαρέσκειά του για τις
μεσημεριανές (κουτσομπολίστικες) εκπομπές, θεωρεί ωστόσο πως καθένας πρέπει να
αναλάβει τις ευθύνες του. «Αντί να λέμε τι δεν μας αρέσει και να αναλωνόμαστε
σε κουβέντες για το τι πρέπει να γίνει, ας κάνουμε κι εμείς κάτι. Το κοινό
έχει κρίση και κάτι που είναι καλό θα το ακολουθήσει. Πάντως, η τηλεόραση
είναι πιο τίμια από πολλά άλλα πράγματα στην Ελλάδα. Βλέπεις στην τηλεόραση
εκτίθεσαι, δεν μπορείς να κρυφτείς».


H κουβέντα με τον Γιάννη Μπέζο έγινε λίγη ώρα αφότου επέστρεψε από τη Ρόδο,
στο πλαίσιο της περιοδείας του με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας και τους «Όρνιθες» του
Αριστοφάνη. Συνεργάζεται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά με το θέατρο της
Πάτρας, διότι είναι οργανωμένο και έχει ρεπερτόριο, χάρη στον διευθυντή του
Θέμη Μουμουλίδη, και κοινό που το ακολουθεί, εξηγεί.


Συμμερίζεστε το λογοπαίγνιο «ΔΗΠΕΘΕ...νω» για τα περιφερειακά θέατρα;


Είναι τραβηγμένο, αλλά για να βγάλει τίτλο. Ο θεσμός έγινε για να υπηρετήσει
συγκεκριμένο λόγο. Να παρουσιάσει έργο που θα φέρει τον κόσμο στα θέατρα της
περιφέρειας. Από τη στιγμή που δεν έχουν σχεδιασμό, δραστηριότητα, ρεπερτόριο
δεν έχουν, κατ' επέκταση, και κοινό. Δεν φταίει ο θεσμός. Το ζήτημα είναι
σύνθετο και εξαρτάται από το τι έχει στο μυαλό του ο διευθυντής του θεάτρου,
πώς το αγκαλιάζει η δημοτική αρχή, οι πολίτες.


Οι ηθοποιοί δεν εμπλέκονται; Οι περισσότεροι είναι στην Αθήνα...


Έχουν την ευθύνη τους, αλλά πρέπει να έχουν και το κίνητρο για να πάνε σε μια
άλλη πόλη για δουλειά. Κάτι που δεν υπάρχει. Υπάρχει όμως ένα Δ.Σ. που νομίζει
ότι ξέρει να σχεδιάζει ρεπερτόριο.


«Έδεσε» η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, σε στίχους Βασίλη Ρώτα, με το
μοντέρνο ανέβασμα της αριστοφανικής κωμωδίας «Όρνιθες»;


Βεβαίως, αν και αυτό το «σύγχρονο ανέβασμα» είναι σχετικό. Προσαρμόζεσαι στους
καιρούς. Ο πήχυς έχει ανέβει. Τι κι αν η μουσική αυτή γράφτηκε πριν από 45
χρόνια, δίνει ώθηση στο έργο.


Στους «Όρνιθες», που θα παρουσιαστούν στο Ηρώδειο στις 27 και 28 Αυγούστου, ο
Γιάννης Μπέζος έχει τον ρόλο του Πεισθέταιρου που ετυμολογικά σημαίνει «αυτός
που πείθει τους άλλους». Άραγε κάτι τέτοιο ισχύει για τους πολιτικούς σήμερα;
«Πείθουν τους ανθρώπους, αλλά δεν ξέρω αν τους εμπνέουν. Ο Πεισθέταιρος
εμπνέει τον κόσμο. Οι σύγχρονοι πολιτικοί δεν μπορούν. Μένουν στα λόγια και
συντηρούν πελατειακές σχέσεις».


Και «Παντρολογήματα» στο Θέατρο Τέχνης



Το φθινόπωρο ο Γιάννης Μπέζος θα αρχίσει θεατρικές πρόβες στο Θέατρο Τέχνης
της οδού Φρυνίχου για τα «Παντρολογήματα» του Νικολάι Γκόγκολ, αφήνοντας το
Προσκήνιο της οδού Καπνοκοπτηρίου, θεατρική στέγη του έως πρόσφατα. H αλλαγή,
εξηγεί ο ηθοποιός, υπαγορεύτηκε από την ανάγκη για ανανέωση. «Δεν υπάρχει
συμφωνία για κάτι μονιμότερο. Θα παρουσιάσουμε την κωμωδία του Γκόγκολ και στο
μέλλον θα δούμε».


INFO



Η σειρά «Ήρθε κι έδεσε» με τον Γιάννη Μπέζο θα προβάλλεται από τον Οκτώβριο
στο Mega