Στη σκιά μιας Ουκρανής στριπτιζέζ (Λαμπρινή Αγγελίδου) κινούνται οι τρεις

άνδρες του -βραβευμένου- έργου «Αξύριστα πηγούνια», Ιεροκλής Μιχαηλίδης,

Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος στην παράσταση με την

οποία η «Στοά» γιορτάζει τα 35 χρόνια της

Στα χρόνια της χούντας και σε κλίμα διάχυτου συντηρητισμού, ο Θανάσης

Παπαγεωργίου τολμούσε την εξερεύνηση του νεοελληνικού έργου ιδρύοντας τη

«Στοά». Στο αποκεντρωμένο θέατρο στου Ζωγράφου, όλα αυτά τα χρόνια

παρουσιάστηκαν σχεδόν όλοι οι σύγχρονοί μας συγγραφείς, ανέβηκαν περισσότερα

από πενήντα έργα, ενώ οι θεατές ανακάλυπταν τη μυστική λειτουργία της σκηνής,

ως ζώσα δράση – αντίδραση.

Φέτος, που συμπληρώνονται 35 χρόνια από την ίδρυση της «Στοάς», ο Θανάσης

Παπαγεωργίου γιορτάζει αυτή την επέτειο, επιχειρώντας για πρώτη φορά άνοιγμα

σε άλλους χώρους. Γιατί, παράλληλα με το έργο του Πιραντέλο «H ηδονή της

τιμιότητας» που παίζεται στο θέατρο του Ζωγράφου, ανεβάζει στο θέατρο «Πόρτα»

το άπαιχτο έργο «Αξύριστα πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου. Είναι μία συμπαραγωγή

της «Στοάς» με τον Ιεροκλή Μιχαηλιδη, ο οποίος πρωταγωνιστεί.

Τα «Αξύριστα πηγούνια» απέσπασαν το 2004 το A’ βραβείο νέου συγγραφέα στον

διαγωνισμό του υπουργείου Πολιτισμού. Τα πρόσωπα του έργου είναι τρεις άνδρες

με ηλικιακή διαφορά μίας δεκαετίας – 45, 35 και 25 ετών. Και οι τρεις

σχετίζονται, με διαφορετικό τρόπο ο καθένας, με την ίδια γυναίκα, μία Ουκρανή

στριπτιζέζ. Ο μεσαίος την ερωτεύεται, κάνει δεσμό μαζί της, τη ζηλεύει, την

πιέζει κάθε στιγμή της συμβίωσής τους. Ο μεγαλύτερος, ένας συντηρητικός

οικογενειάρχης, θεωρώντας το επάγγελμά της «ανοιχτό» και ερεθιστικό, κάποια

στιγμή τη βιάζει. Ο μικρότερος, που ξέρει τι έχει συμβεί, της συμπαραστέκεται

τρυφερά και την αντιμετωπίζει ως άνθρωπο. Το έργο αρχίζει με τον θάνατο της

κοπέλας από ανακοπή καρδιάς. Οι τρεις άνδρες θα συναντηθούν στο νεκροτομείο. Ο

ανδρισμός του καθενός, ο εγωισμός, η διεκδίκηση, η ζήλεια, η βία, ο σεβασμός,

η τρυφερότητα, η φιλία, θα βγουν στην επιφάνεια μαζί με το μυστικό του

βιασμού.

«Εκείνο που θα μείνει θα είναι το θύμα μιας θλιβερής ανδρικής απληστίας, ένα

θηλυκό που χρησιμοποιήθηκε από το αρσενικό για να ικανοποιήσει την υπεροχή του

και τελικά η ελπίδα πως κάτι θα αλλάξει και κάποτε θα γεφυρωθεί το χάσμα

ανάμεσα στο «ισχυρό» και το «ασθενές» φύλο», λέει στα «NEA» ο Θανάσης

Παπαγεωργίου. «Ο συγγραφέας, ασκώντας κριτική στην ερωτική διαγωγή των ανδρών,

προσπαθεί να ερευνήσει την ανδρική ματιά και τον τρόπο που λειτουργεί το

αρσενικό όταν συναντηθεί με το θηλυκό», λέει ο σκηνοθέτης.

Τα σκηνικά και τα κοστούμια είναι της Λέας Κούση. Τους τρεις ρόλους ερμηνεύουν

οι: Ιεροκλής Μιχαηλίδης, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης και Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος.

H Λαμπρινή Αγγελίδου είναι η γυναικεία φιγούρα που κυριαρχεί, αν και απούσα.

INFO

Στο Θέατρο «Πόρτα» (Μεσογείων 59, τηλ. 210-7711.333) από 25 Ιανουαρίου.