Μα της κατέβασε KAI το βρακί! Έβαλε το χέρι κάτω απ’ τη φούστα – τρόπος

του λέγειν φούστα… – και της κατέβασε το βρακί. Και της το ‘βγαλε. Δημοσίως.

Επί σκηνής! H κυρία Μαντόνα. Της κυρίας Κριστίνα Αγκιλέρα. Στην απονομή των

βραβείων του MTV.

Διαβάζω, ξαναδιαβάζω, ματαδιαβάζω για το φιλί με γλώσσα, το ρουφηχτό,

που της τράβηξε – η κυρία Μαντόνα της κυρίας Αγκιλέρα αλλά και της κυρίας

Μπρίτνι Σπίαρς, διότι περί τρίο επρόκειτο, τραγουδιστικού εννοώ… – αλλά για

το βρακί ούτε λέξη. Αφού νόμισα ότι το «φαντασιώθηκα», που λέμε.

Αλλά, εγώ, με τα μάτια μου, σας λέω, το ‘δα. Να της το βγάζει. Το

βρακί. H κυρία Μαντόνα. Της κυρίας Κριστίνα Αγκιλέρα. Στις ειδήσεις – τρόπος

του λέγειν ειδήσεις… – κάποιου καναλιού.

Δηλαδή, το φιλί ήταν το σκάνδαλο; Κι ολόκληρο βρακί που της έβγαλε,

περί ρουτίνας επρόκειτο; Μα εδώ ήταν όλη η σημειολογία: «τους πήρα και τα

σώβρακα!».

Όλος ο κόσμος είναι μια σκηνή…

Στο «Ιλίσια – Ντενίση» μετακομίζει φέτος, απ’ το «Καλουτά», την

επτάχρονη πια Σκηνή του για παιδιά «Κιβωτός» ο Γιώργος Φραντζεσκάκης, ο οποίος

ανήκει σ’ αυτούς που την προσέχουν τη δουλειά τους.

Τι θ’ ανεβάσει; «H γοργόνα και το θαλασσάκι» είναι ο τίτλος του έργου

που έχει γράψει ο ίδιος. Μια παράσταση με παλιά, αγαπημένα τραγούδια του Μάνου

Λοΐζου σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου αλλά και με μουσική του Μιχάλη

Τρανουδάκη. Τα σκηνικά, της Χριστίνας Κωστέα και τα κοστούμια, του Σάββα

Πασχαλίδη.

Παράλληλα, ο Γιώργος Φραντζεσκάκης (φωτογραφία), που δεν παίζει στις

παραστάσεις του, θα είναι στη διανομή τού «Αγκά, σφι και φι» της Χρύσας

Σπηλιώτη, το οποίο ανεβάζει η ίδια φέτος, στο «Altera Pars», μετά την περσινή

πρεμιέρα του στο ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.


Εν όπλοις, σύντροφοι θεατρόφιλοι! Αγωνιστές του Φεστιβάλ Μονολόγων της

Πολιτιστικής Ολυμπιάδας! Κουράγιο! Σφιχτείτε! «Σπρώξτε με στήθος και με

γόνα… »! Λίγο ακόμα … Λίγο ακόμα και τελειώσαμε! Δύο – μονόλογοι – και

καμία.

Να δούμε μόνο πόσο θα μας αφήσει να περιμένουμε έξω απ’ το θέατρο

απόψε, για τα αποχαιρετιστήρια, η Ρούλα Πατεράκη…

A, ναι. Έμαθα από πηγές έγκυρες ότι το Φεστιβάλ θα γίνει και την

επόμενη χρονιά. Με σαράντα οκτώ μονολόγους αυτή τη φορά (Καλά, ντε! Μη βαράτε!

Ένα αστείο είπα).

Πάντως, μεταξύ μας, παρά κάποιες δυσάρεστες «εκπλήξεις», παρά τη

ζέστη-κόλαση, δεν περάσαμε κι άσχημα. Και στα «διαμαντάκια», που σας έλεγα την

περασμένη Πέμπτη ότι μάζεψα, πρόσθεσα κι άλλα – «H κοκόνα η Μαρώ» με μια

υπέροχη, απρόσμενη Μάγια Λυμπεροπούλου σε ένα στραφταλιστό κείμενο του Νάνου

Βαλαωρίτη, «Ελένη ή Ο Κανένας» της Ρέας Γαλανάκη απ’ την Αλεξάνδρα

Σακελλαροπούλου σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη… (Έσκισαν και στους Μονόλογους

οι γυναίκες).

Καλά, εκείνον τον έρμο τον αφροαμερικανικό «Κύκλο του Οιδίποδα» γιατί

μας τον έφεραν, τέλος σεζόν, στο Ηρώδειο;

Για να αναθαρρήσουμε απ’ όσα δικά μας μέτρια, κάτω έως πολύ κάτω,

ολίγον άνω ή πέριξ του μετρίου – πλην «Ίωνος» της Λυδίας Κονιόρδου – είδαμε

φέτος στην Επίδαυρο;

Αν ναι, το κατάφεραν…

Ηλέκτρα Τσακαλία το όνομά της. Είναι η Ιουλιέτα στο «Ρωμαίος +

Ιουλιέτα… περιμένοντας» του Θοδωρή Τσαπακίδη, που παίχτηκε τον Μάιο στον

Άδειο Χώρο της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού και επαναλαμβάνεται τώρα στον

«Φούρνο».

Μελαχρινάκι, νόστιμο, με φάτσα πολύ ενδιαφέρουσα, με δύναμη και με

δυνατότητες απ’ ό,τι φαίνεται.

Το επώνυμο «κάπως μου έκανε». Ρώτησα κι έμαθα: δευτεροετής της

Δραματικής του Εθνικού και κόρη του τέως ιερέα Αργύρη Τσακαλία, θείου των

αδελφών Ξηρού και καναλοτραφούς «σταρ».

E, μα δεν θα ‘χει μόνον ο κ. Παπαθεμελής κόρη ηθοποιό…

(Κι όποιος το εκμεταλλευτεί αυτό εναντίον της θα ‘ναι πολύ «κίτρινος»

και πολύ βλαξ).


Με την έκπαγλη «μούσα» του στην «Εποχή» του που άφησε εποχή, την εξαίρετη

Αλεξάνδρα Σακελλαροπούλου (στη φωτογραφία), ξανασμίγει θεατρικά, μετά από

αρκετά χρόνια, ο Βασίλης Παπαβασιλείου.

Θα ‘ναι η πρωταγωνίστριά του στην «Ψευτοϋπηρέτρια» του Μαριβό που θ’

ανεβάσει για το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας τον Μάρτιο και που αντικαθιστά στο ρεπερτόριο

του παλλόμενου ΔΗΠΕΘΕ την «Ανταλλαγή» του Κλοντέλ, έργο το οποίο είχε

ανακοινωθεί, σε σκηνοθεσία πάντα Βασίλη Παπαβασιλείου, με Όλια Λαζαρίδου,

Αμαλία Μουτούση, Νίκο Κουρή, αλλά που το ανέβασμά του δεν ευοδώθηκε.

Στην παράσταση, και ο ταχύτατα ανερχόμενος, ταλαντούχος Χρήστος Λούλης.