Παλιά τα πρωινάδικα πρόσφεραν δώρο περιποίησης προσώπων ή μαλλιών. Τώρα
προσφέρουν μια εξωσωματική γονιμοποίηση, γιατί και η εγκυμοσύνη... μόδα είναι


Βάζουμε το ψητό στη φωτιά να γίνεται, ετοιμάζουμε τη σος, κλείνουμε ραντεβού
για μανικιούρ-πεντικιούρ ή για μποτόξ στον πλαστικό χειρουργό και, επειδή
οφείλουμε να ολοκληρωθούμε ως γυναίκες, να γίνουμε μητέρες, δηλαδή αν η φύση
δεν μας το επιτρέπει, κλείνουμε και ένα ραντεβού για εξωσωματική. Μπορεί να
είμαστε και από τις τυχερές και να την πετύχουμε δώρο από πρωινάδικο.


Γιατί δεν προσφέρονται μόνο κατσαρόλες και σειρά περιποίησης σε ινστιτούτα
αδυνατίσματος στις τηλεθεάτριες. Προσφέρονται και εξωσωματικές σε όσες το
επιθυμούν. Με κλήρωση φυσικά γιατί είναι πολλές, όπως αποδείχθηκε στην εκπομπή
της Ρούλας Κορομηλά «Καλώς τους», η οποία σε απ' ευθείας σύνδεση με
συγκεκριμένο ιατρείο πρόβαλε τη διαδικασία της εξωσωματικής γονιμοποίησης.


Με τον ίδιο τρόπο που προβάλλεται η τεχνική του απλώματος μιας ενυδατικής
μάσκας, για να φρεσκαριστεί το πρόσωπο μετά το καλοκαίρι. Γιατί όχι; H
εγκυμοσύνη δεν είναι ταμπού. Κάθε άλλο. H προσπάθεια μιας γυναίκας να γίνει
μητέρα είναι από τις πλέον φυσικές δραστηριότητες. H επιστήμη κάνει θαύματα
και μπορεί να βοηθήσει. Όλα ως εδώ σωστά καμωμένα.


Ωστόσο, το «αποκτώ παιδί» δεν είναι μια τυπική διαδικασία ενίσχυσης του
γυναικείου ψυχισμού, όπως το κομμωτήριο, το μανικιούρ ή έστω μια επέμβαση
πλαστικής χειρουργικής. Ο καημός από την έλλειψή του δεν είναι ο ίδιος με
εκείνον μιας στραβής μύτης ή της πρώτης ρυτίδας. Τα παιδιά δεν είναι ντεκόρ
της ζωής των γυναικών. Είναι ένας κόσμος ολόκληρος, απαιτητικός, που
χρειάζεται την πλήρη συνείδηση από την πλευρά των ενηλίκων για το κάθε βήμα
που αφορά την απόκτησή τους.


Κι όμως, η προσφορά ενός προγράμματος εξωσωματικής γονιμοποίησης πήρε αίφνης,
στη χθεσινή εκπομπή της κ. Κορομηλά, τη θέση μιας προσφοράς προγράμματος για
γρήγορο αδυνάτισμα. Τι θέλει η εποχή; Αδύνατους; Το προσφέρει η τηλεόραση. Τι
άλλο θέλει; Μητέρες; Και αυτό το προσφέρει.


Συνήθως αυτές οι «προσφορές» έχουν αποκλειστικώς διαφημιστικό στόχο. Πρώτον,
της ίδιας της ιδέας του αδυνατίσματος, καθώς αν γίνει εμμονή, έχουμε μια
μεγάλη αγορά καταναλωτών για τα προϊόντα της βιομηχανίας αδυνατίσματος.
Επίσης, κερδίζει τηλεθέαση η εκπομπή που μέσω αυτής γίνονται οι προσφορές,
γιατί το κοινό θέλει να κερδίσει δωρεάν κάτι που θα του κόστιζε πολύ και,
τέλος, κερδίζει και η συγκεκριμένη φίρμα του ινστιτούτου.


Είναι εύκολο να αντιληφθούμε ότι η υπόθεση μιας εγκυμοσύνης δεν μπορεί
να είναι το ίδιο, όπως και ο καημός να γίνει μια γυναίκα μητέρα, που μπορεί να
καταλήξει σε εμμονή. Και μετά έχουν σειρά οι ψυχολόγοι, να πείσουν ότι δεν
είναι αποτυχημένη και πρέπει να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό της. Άλλη μεγάλη
«αγορά» και αυτοί, άλλος ένας κλάδος που από-ενοχοποιήθηκε μέσω των
τηλεοπτικών σαλονακίων, για να πάρει τη θέση του απαραίτητου αξεσουάρ της
ζωής.


H μητρότητα δεν είναι εμμονή, γιατί αν γίνει, τότε μια φυσιολογική κατάσταση,
όπως αυτή, αντιμετωπίζεται σαν μία ακόμη μέθοδος προσωπικής ικανοποίησης, σαν
ένα σουξέ που το κυνηγάμε και δεν μας «κάθεται».


H απόκτηση παιδιού όμως, δεν είναι σουξέ. Ούτε τα παιδιά ντεκόρ μιας
πετυχημένης ζωής, μαζί με την πισίνα και τη φωτογράφιση σε γκλαμουροπεριοδικό.
Ένα συμπλήρωμα του σουσουδισμού, που επιβάλλεται από τον τηλεοπτικό πολτό ως
μοντέλο γυναικείου λάιφ στάιλ. Εξιδανικεύεται η απόκτηση του παιδιού και όχι
το ίδιο το παιδί, του οποίου τις πραγματικές ανάγκες συνήθως αγνοούμε.


Στην ίδια εκπομπή, μετά την προσφορά για εξωσωματική γονιμοποίηση - έξι
προσφέρθηκαν για να κληρωθούν - το πρόγραμμα είχε παιδική μόδα. Μπουμπούκια
ντυμένα σαν πιθηκάκια των γονιών, σφιγμένα σε τζιν και λουστρινάκια, με τα
μαγουλάκια τους λεκιασμένα από κραγιόν - τα 'χαν πνίξει στα φιλιά προφανώς -
παντελώς αδιάφορα για το περιβάλλον, συμμετείχαν σε ένα σόου μωρουδολαγνείας.
Μερικά είχαν το κεφαλάκι τους σφιγμένο σε κορδελίτσες κεντητές. «Δεν τα
εκνευρίζει;» ρωτάει η κ. Κορομηλά. «E, τα εκνευρίζει, αλλά είναι χαριτωμένα
και για λίγη ώρα μαθαίνουν να υπομένουν...», απαντά η επί της μόδας, μητέρα
και η ίδια. Να υπομείνουν τον ρόλο του ντεκόρ; Έτσι φτιάχνουμε την καινούργια ανθρωπότητα;

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από