Λυδία Κονιόρδου

Κάθε χρόνο το Εθνικό Θέατρο οργανώνει διεθνή περιοδεία με μία από τις

φεστιβαλικές του παραστάσεις. Είναι η πολιτιστική πολιτική που εφαρμόζει ο

καλλιτεχνικός διευθυντής Νίκος Κούρκουλος, έχοντας σταθμίσει τα έξοδα με το

κέρδος από τη σχέση που αποκτά το ξένο κοινό με το ελληνικό εθνικό θέατρο και

τους τραγικούς μας ποιητές. Μια αξία ανυπολόγιστη, καθώς εισχωρεί στις

κουλτούρες των λαών που παρακολουθούν παράσταση αρχαίου δράματος. Και η φετινή

διεθνής περιοδεία με την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, μια παράσταση της Νικαίτης

Κοντούρη, με τη Λυδία Κονιόρδου στον επώνυμο ρόλο, εξέπεμψε τις πρώτες

ενθουσιώδεις εντυπώσεις. Όχι μόνο του κοινού που γέμισε κάθε αίθουσα στην

οποία παίχτηκε, αλλά και της έγκριτης κριτικής. Ένα πλούσιο ντοσιέ με

ολόκληρες τις ξένες κριτικές (όχι αποσπάσματα που επιλέγεις να προβάλεις τα

θετικά) ετοίμασε το Εθνικό, ως απόδειξη της επιτυχίας που γνωρίζει η

«Αντιγόνη» στο εξωτερικό. Ήδη παρουσιάστηκε στη Ρώμη, τη Νέα Υόρκη, το Σάο

Πάολο και θα συνεχίσει την άνοιξη στην Κίνα, την Ιαπωνία, την Αυστραλία και

τις Βρυξέλλες. Διαβάζοντας τα δημοσιεύματα έχει ενδιαφέρον η προσέγγιση των

ξένων κριτικών και αρθρογράφων, οι οποίοι δεν ασχολούνται μόνο με την «άρτια

παραγωγή», την «τραγικότητα των ηρώων», το «πνευματικό έμβλημα της

ελευθερίας», ή την «εξαιρετική και όμορφη» Λυδία Κονιόρδου αλλά και με τη

σημασία αυτής της παράστασης που ταξιδεύοντας μεταφέρει παγκόσμια μηνύματα,

πολύ σημαντικά σ’ αυτή την τόσο δύσκολη εποχή.