Νεανικό φεστιβάλ. Αυτό είναι το Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, όπου το 60% των

θεατών του είναι νεαροί σινεφίλ – 20 – 30 χρόνων. Ως εκ τούτου είναι λογικό

που εντυπωσιάστηκε ο Παντελής Βούλγαρης από την αθρόα προσέλευση θεατών σ’

όλες τις ταινίες του. Το ίδιο συνέβη και με τις ταινίες του Γιάννη Δαλιανίδη,

αλλά το εντυπωσιακό στη δική του περίπτωση είναι ότι πήρε τον τιμητικό Χρυσό

Αλέξανδρο από τα χέρια του «αντιπάλου» του, του Θόδωρου Αγγελόπουλου, με τον

οποίο τους χωρίζει ιδεολογική… άβυσσος. Ο Βασίλης Βαφέας βιντεογραφούσε

σκηνές της τελετής απονομής των Κρατικών Βραβείων Κινηματογράφου από θεωρείο

του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης για τη δημιουργία ενός αρχείου «μελλοντικής

χρήσης», ενώ η Κατερίνα Ευαγγελάκου, θριαμβεύτρια των φετινών βραβείων, δήλωσε

– κι αυτό χαρακτηρίζει την ευαισθησία της… – ότι «είναι τιμή μου που

μοιράζομαι το Βραβείο Σκηνοθεσίας με τον Νίκο Νικολαΐδη». Όσο για τον Διαγόρα

Χρονόπουλο, έχει δίκιο που μου διευκρίνισε ότι η κόρη του, η νεαρή σκηνοθέτις

Ελισάβετ, δεν έχει κάνει το μοντάζ της ταινίας του Παγουλάτου «Όνειρα γλυκά»,

όπως είχα γράψει ως «αιτία» του ενθουσιώδους χειροκροτήματός του.