Αντιμέτωπες με αυξανόμενη πίεση τα τελευταία χρόνια, πλατφόρμες όπως το Instagram, το YouTube και το TikTok, έχουν εισαγάγει διάφορα εργαλεία για να μετριάσουν τις ανησυχίες, συμπεριλαμβανομένου του γονικού ελέγχου. Από το 2021, το YouTube και το Instagram στέλνουν σε εφήβους υπενθυμίσεις να κάνουν διαλείμματα. Το TikTok τον Μάρτιο ανακοίνωσε ότι οι ανήλικοι πρέπει να εισάγουν έναν κωδικό πρόσβασης έπειτα από μία ώρα στην εφαρμογή για να συνεχίσουν να παρακολουθούν βίντεο.
Ωστόσο, οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει σύντομα να προχωρήσουν περισσότερο. Μέχρι τα τέλη Αυγούστου, πολλές μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες με πάνω από 45 εκατομμύρια χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ενωση – συμπεριλαμβανομένων εταιρειών όπως το Instagram, το Snapchat, το TikTok, το Pinterest και το YouTube – θα πρέπει να συμμορφώνονται με τη μεγαλύτερη λίστα κανόνων.
Επιτήρηση
Θα πρέπει να υποβάλουν στον επιτηρητή του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες – την Ευρωπαϊκή Επιτροπή – την πρώτη ετήσια αξιολόγηση του σημαντικού αντίκτυπου του σχεδιασμού, των αλγορίθμων, της διαφήμισης και των όρων των υπηρεσιών τους σε μια σειρά κοινωνικών ζητημάτων, όπως η προστασία των ανηλίκων και η ψυχική προστασία. Στη συνέχεια, θα πρέπει να προτείνουν και να εφαρμόσουν συγκεκριμένα μέτρα υπό τον έλεγχο μιας εταιρείας ελέγχου, της Κομισιόν και ελεγμένων ερευνητών.
Τα μέτρα θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν τη διασφάλιση ότι οι αλγόριθμοι δεν προτείνουν βίντεο σχετικά με δίαιτες σε έφηβες ή την απενεργοποίηση της αυτόματης αναπαραγωγής από προεπιλογή, έτσι ώστε οι ανήλικοι να μην παραμένουν κολλημένοι στην παρακολούθηση περιεχομένου. Οι πλατφόρμες θα απαγορεύεται επίσης να παρακολουθούν τη διαδικτυακή δραστηριότητα των παιδιών για να τους εμφανίζουν εξατομικευμένες διαφημίσεις.
Οι Βρυξέλλες συνεργάζονται επίσης με εταιρείες τεχνολογίας, βιομηχανικούς συλλόγους και ομάδες παιδιών σχετικά με κανόνες για το πώς να σχεδιάζουν πλατφόρμες με τρόπο που να προστατεύει τους ανηλίκους. Ο Κώδικας Συμπεριφοράς για Σχεδιασμό Κατάλληλο για Ηλικία που προγραμματίζεται για το 2024 θα παρέχει στη συνέχεια μια σαφή λίστα μέτρων που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να δει μεγάλες εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης να εφαρμόζουν για να συμμορφωθούν με τον νέο νόμο.
Ωστόσο, ο νέος νόμος της ΕΕ δεν θα είναι το μαγικό ραβδί που ίσως αναζητούν οι γονείς. Το βιβλίο κανόνων περιεχομένου δεν ισχύει για δημοφιλή ψυχαγωγία, όπως διαδικτυακά παιχνίδια, εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων ή οι ίδιες οι ψηφιακές συσκευές.







