Η πανδημία του κορωνοϊού ήρθε να διακόψει αιφνίδια και βίαια την παρατηρούμενη ανάκαμψη της οικονομίας και την επιστροφή της χώρας στην κανονικότητα σε όλα τα επίπεδα. Η αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ενωσης στη νέα οικονομική κρίση, σε αντίθεση με την περίοδο της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2009, υπήρξε ανάλογη της πρόκλησης. Η νέα δέσμη χρηματοδοτικών εργαλείων που συνθέτουν το New Generation EU, με κυριότερο το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (Recovery and Resilience Facility), είναι σε θέση όχι μόνο να συμβάλουν στην ταχύτερη ανάκαμψη της οικονομίας στη μετά Covid περίοδο, αλλά και να χρηματοδοτήσουν επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις που θα καλύψουν σημαντικό μέρος του επενδυτικού μας κενού και θα συμβάλουν στον παραγωγικό μετασχηματισμό της οικονομίας μας. Αναζητώντας μία ιστορική αντιστοιχία θα λέγαμε ότι οι πόροι που κατανέμονται στην Ελλάδα (περίπου 32 δισ. ευρώ) σηματοδοτούν ένα νέο Σχέδιο Μάρσαλ, τόσο σε απόλυτους αριθμούς (οι πόροι του Σχεδίου Μάρσαλ αντιστοιχούν, σε τρέχουσες τιμές, σε λιγότερο από το μισό των σημερινών κοινοτικών κονδυλίων, αν προστεθούν σε αυτά οι πόροι του νέου ΠΔΠ 2021-2027), όσο και γιατί οι πόροι αυτοί συνοδεύονται με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και όρους εφαρμογής.

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tanea.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Είστε συνδρομητής; Συνδεθείτε

Ή εγγραφείτε

Αν θέλετε να δείτε την πλήρη έκδοση θα πρέπει να είστε συνδρομητής. Αποκτήστε σήμερα μία συνδρομή κάνοντας κλικ εδώ