«Ψηφιακά αναλφάβητες» είναι οι περισσότερες ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις, τη στιγμή που το παγκόσμιο ποσοστό των ηλεκτρονικών κρατήσεων στον τουρισμό φτάνει στο 17%.
Στην Ελλάδα, που συγκαταλέγεται στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς, μόνο το 8% των κρατήσεων πραγματοποιείται μέσω Διαδικτύου. Τα περισσότερα sites των ξενοδοχείων-εστιατορίων είναι παραμελημένα, ενώ και οι ψηφιακές δεξιότητες των επαγγελματιών του χώρου δεν συμβαδίζουν με τις εξελίξεις.
Οι διαπιστώσεις αυτές από το ελληνικό τμήμα της Google οδήγησαν την εταιρεία να ξεκινήσει από τον περασμένο Φεβρουάριο στη Σαντορίνη, μέσω του προγράμματος Grow Greek Tourism On Line, τη δωρεάν παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τις επιχειρήσεις και τη δημιουργία εικονικών-ψηφιακών περιηγήσεων 360 μοιρών στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους καταλυμάτων και εστιατορίων (όπως το google street view).
Ηδη, περισσότερες από 200 τουριστικές επιχειρήσεις της Σαντορίνης αξιοποίησαν την ευκαιρία αυτή, η οποία θα παρέχεται δωρεάν για άλλους δύο μήνες, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας g.co/greektourism/santorini.
«Το Διαδίκτυο θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στο μέλλον του τουρισμού. Από τη διοργάνωση του ταξιδιού, δηλαδή κρατήσεις για εισιτήρια, ξενοδοχεία, εστιατόρια, έως τις μετακινήσεις και την ξενάγηση», ανέφερε σε ενημερωτική εκδήλωση στη Σαντορίνη η Μαρία Φουντά, διευθύντρια Μάρκετινγκ της Google Ελλάδας. Η πρωτοβουλία της Google άρχισε με τη συνεργασία του Δήμου Θήρας και τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού. «Η δράση είναι εξαιρετικά σημαντική για τον τόπο μας. Πόσω μάλλον όταν φιλοδοξούμε να αναπτύξουμε τον τουρισμό μας όχι μόνο την καλοκαιρινή σεζόν, αλλά να έχουμε επισκέπτες και τους 12 μήνες του έτους» είπε ο Νικόλαος Ζώρζος, δήμαρχος Θήρας.
Σύμφωνα με τον Ζώρζο, τη χειμερινή περίοδο του 2014 ήταν ανοιχτά μόνο 35 ξενοδοχεία, το 2015 ήταν 58, την επόμενη χρονιά 99 και φέτος 140. Στόχος της ψηφιοποίησης του νησιού είναι η κατακόρυφη αύξηση του αριθμού των επισκεπτών και η λειτουργία όλων των επιχειρήσεων.

«Αν και είμαστε μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα, ανήκουμε στις επιχειρήσεις που παραμένουν ανοιχτές όλο τον χρόνο. Οι κρατήσεις τους χειμερινούς μήνες είναι ελάχιστες. Ωστόσο, εκτιμώ ότι η ψηφιοποίηση του νησιού θα φέρει ανάπτυξη και θα μπορούν πλέον να απολαμβάνουν τη Σαντορίνη και οι επισκέπτες που το καλοκαίρι δεν έχουν τη δυνατότητα να την επισκεφθούν» λέει ο Γιώργος Καλφόπουλος, διευθυντής του ξενοδοχείου Rocabella Resort.