Η είσοδός του στην τηλεοπτική μας καθημερινότητα έγινε χωρίς τυμπανοκρουσίες: ίσα ίσα που επέλεξε έναν ήρωα της διπλανής πόρτας. Ηταν ο Γρηγόρης στο σίριαλ «Είσαι το Ταίρι μου», την κωμική τηλεοπτική σειρά του Mega που χτυπούσε μεγάλα νούμερα τη χρυσή περίοδο 2001-2002, τότε που «η ευημερούσα ελληνική κοινωνία» προετοιμαζόταν για το ολυμπιακό θαύμα. Ερωτευμένος με την Κατερίνα Λέχου, ο Γρηγόρης συγκατοικεί με τον Λάζαρο (ο Αρης Σερβετάλης επίσης άφησε εποχή) και το ιγκουάνα του, τον Μήτσο. Με ατάκες όπως «και εγώ πάω να την πέσω γιατί κουράστηκα που ξύπνησα» το σίριαλ ήρθε για να μείνει στη συνείδηση του μέσου τηλεθεατή.
Κι όμως, δεν ήταν αυτός ο πρώτος ρόλος του ηθοποιού που «έγραψε» στη μικρή οθόνη. Ο Χαραλαμπόπουλος είχε συνεργαστεί με τον Λάκη Λαζόπουλο στους «Δέκα μικρούς Μήτσους» ως καρικατούρα του Ντίμη ή αλλιώς Κομμώτρια. Ο χαρακτήρας σατίριζε την τάση οι περισσότερες ελληνικές σειρές εκείνης της περιόδου να περιλαμβάνουν κακήν κακώς ένα τέτοιο πρόσωπο. Με τους δύο ρόλους στις περγαμηνές του και πολλούς που ακολούθησαν σε τηλεόραση και θέατρο –Δικαιόπολις, Σιρανό, Τρυγαίος, Διόνυσος, Τζώνυ, Βαγγέλης, Ηλίας, Χάρης –ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος έχει χαρακτηριστεί ως ένας από τους σημαντικότερουςηθοποιούς της γενιάς του. Σύμφωνα με ορισμένους, έχει παραλάβει τη σκυτάλη από την προηγούμενη γενιά (Μπέζος, Χαϊκάλης, Φιλιππίδης κ.ά.), ενώ η τηλεοπτική διαδρομή του περιλαμβάνει ήδη μια μεγάλη στιγμή: τον χαρακτήρα του Μιχάλη Φουντούκη στο «Δέκα», τη μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος του Μ. Καραγάτση.
Αν η είσοδος έγινε με μια «καρικατούρα» και έναν «κανονικό» ρόλο (του Γρηγόρη), η συνέχεια θα γραφόταν με ένα χαμογελαστό προσωπείο. Η εμφάνισή του με ρόλους από το ανεξάντλητο ρεπερτόριο του Αριστοφάνη αποτελεί πλέον σταθερό ραντεβού για τους φεστιβαλιστές της Επιδαύρου. «Λυσιστράτη», «Θεσμοφοριάζουσες», «Ορνιθες», «Βάτραχοι», «Ειρήνη» και οι φετινοί «Αχαρνής» έχουν εγγραφεί στο παλμαρέ του (για τους «Βατράχους» μάλιστα κέρδισε το 2013 το Βραβείο Νέου Δημιουργού της Ενωσης Θεατρικών Κριτικών). «Θα ήταν υπέροχο να παίξω όλους τους ρόλους του Αριστοφάνη» είχε πει κάποτε και ίσως αυτό είναι το όνειρο που μοιράζεται με τον σκηνοθέτη Γιάννη Κακλέα, στενό συνεργάτη του τα τελευταία χρόνια. Η χημεία τους αποτελεί κοινό μυστικό στο θεατρικό σινάφι όσο και οι επιτυχίες που διαδέχονται η μία την άλλη. «Υπηρέτης δύο αφεντάδων», «Αχ, αυτά τα φαντάσµατα» και εκτός συναγωνισμού ο «Σιρανό ντε Μπερζεράκ». Η παράσταση πρωτοπαρουσιάστηκε στο Παλλάς τον Φεβρουάριο του 2014 και συνέχισε την επόμενη σεζόν στο Pantheon, με συμπρωταγωνίστρια τη Σμαράγδα Καρύδη. Η πρώτη περίοδος γράφτηκε με χρυσά γράμματα στην ιστορία του «θεάτρου της μνημονιακής περιόδου»: η πληρότητα έφτασε κατά μέσο όρο το 94%, ενώ προς το τέλος ξεπερνούσε το 100%.
Ηθοποιός που δύσκολα δίνει τροφή για άλλου τύπου κριτική εκτός από την καλλιτεχνική, ο Χαραλαμπόπουλος έχει καταφέρει να διαχωρίσει την προσωπική από την επαγγελματική του παρουσία. Με λουκ που θύμιζε τον Σιρανό –χωρίς τη μακριά μύτη φυσικά –παντρεύτηκε πέρυσι στη Βενετία την αγαπημένη του Λίνα Πρίντζου, με κουμπάρους τους Μανώλη Παντελιδάκη, Γιώργο Ζαφειρίου και Κώστα Μόσχο. Φέτος γιόρτασαν την πρώτη επέτειο του γάμου τους κατά την πρεμιέρα των «Αχαρνέων» στην Επίδαυρο (10 και 11 Ιουλίου). Ανάμεσα στους κοντινούς φίλους που βρέθηκαν στον γάμο ήταν και η Μαρί Κυριακού, στενή του φίλη από την εποχή που σπούδαζαν μαζί στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών. Μαζί έχουν συνεργαστεί για τα παιδικά παραμύθια «Μάικ ο Φασολάκης», όπου ο Χαραλαμπόπουλος έχει δανείσει τη φωνή του στον ομώνυμο ήρωα. Ανάμεσα στα κρυφά ταλέντα του είναι και η συγγραφή στίχων. Υπέγραψε ως «Αδηλος» το τραγούδι με τίτλο «Ας χαθείς» και το άφησε κρυφά στον Χρήστο Θηβαίο. Ο τραγουδιστής προσπαθούσε να βρει τον στιχουργό, μέχρι που ένα βράδυ ο Χαραλαμπόπουλος επικοινώνησε μαζί του και του αποκάλυψε ότι εκείνος ήταν ο άνθρωπος πίσω από τον «Αδηλο».
Η σχέση του με τον κινηματογράφο είναι μια άλλη «χώρα». Στο «Λούφα και παραλλαγή: σειρήνες στο Αιγαίο» φαινόταν με την πρώτη ματιά ότι ο ρόλος του Μπακάκου, του πλακατζή τηλεφωνητή της στρατιωτικής μονάδας, δεν θα μπορούσε να δοθεί αλλού. Για την ταινία «Πέντε λεπτά ακόμα», σε σκηνοθεσία Γιάννη Ξανθόπουλου κέρδισε το βραβείο πρώτου ανδρικού ρόλου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2006. Δική του υπογραφή έχει το σενάριο στην ταινία «Bang Bang» όπου πρωταγωνιστεί με τον Δημήτρη Ημελλο και τον Μιχάλη Ιατρόπουλο, ενώ δεν είπε όχι και σε μια τρίλεπτη –αλλά χαρακτηριστική, που λένε –σκηνή για το «Αν» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη.
Κωμικός που δεν έχει εμπλακεί στη διάκριση εμπορικού – ποιοτικού, καταφέρνει να ισορροπεί καλλιτεχνικά και στις πιο εμπορικές στιγμές του. Αφού ο Δικαιόπολις επέστρεψε στην Επίδαυρο (οι «Αχαρνής» επαναλαμβάνονται στο αργολικό θέατρο απόψε και αύριο), το επόμενο στοίχημα δίνεται τον χειμώνα με μιούζικαλ. Ο Γρηγόρης, ο Σιρανό και ο Μπακάκος θα παραμερίσουν –ή μήπως όχι; –για να περάσει ο διάσημος σκηνοθέτης Γκουίντο Κοντίνι του «Nine» σε σκηνοθεσία και πάλι Γ. Κακλέα. Ο ηθοποιός δηλώνει αγχωμένος για την «πρώτη φορά μιούζικαλ». Αλλά μάλλον το εννοεί με την ίδια φυσική αυτοσυγκράτηση, όπως όταν παλαιότερα δήλωνε: «Δεν ήμουν σίγουρος ότι άξιζα για ηθοποιός».
Είπε:
Δεν ήμουν σίγουρος ότι άξιζα για ηθοποιός
Είπαν:
Μεταφέρειστο DNA τουτη στόφατων παλιών κωμικών
Γιάννης Κακλέας