Εάν οι ντράμερ είναι οι ανώνυμοι ήρωες του μουσικού χώρου (η καλύτερη ομάδα μουσικών του σύμπαντος δεν θα μπορούσε να ακουστεί σωστά με έναν μέτριο ντράμερ), οι σεναριογράφοι αποτελούν το κινηματογραφικό αντίστοιχό τους: ποιος σκηνοθέτης θα μπορούσε να στήσει μια καλή ταινία με ένα κακό σενάριο; Η δε πρόσφατη απεργία τους (που «γονάτισε» το σύστημα για έξι μήνες) «δίδαξε» τους ακριβοθώρητους παραγωγούς να τους παίρνουν λίγο περισσότερο στα σοβαρά.

Κατά καιρούς βέβαια έχουν υπάρξει και «αστέρες» σεναριογράφοι: από τον Μπεν Χεκτ των 30s («Η πρώτη σελίδα», «Ο σημαδεμένος») μέχρι τον Ολιβερ Στόουν (που ξεκίνησε υπογράφοντας το σενάριο του… ριμέικ του «Σημαδεμένου), τον Τζο Εστερχαζ (που θησαύρισε υπογράφοντας το «Βασικό ένστικτο», ξεπέταξε δυο – τρεις κόπιες του και εξαφανίστηκε από προσώπου γης), τον «ευρωπαίο» Ζαν Κλοντ Καριέρ (που συνεργάστηκε με κάθε κινηματογραφική κορυφή, από τον Μπουνιούελ και τον Βάιντα μέχρι… τη Νικόλ Κίντμαν) και την υπερεκτιμημένη Ντιάμπλο Κόντι (που κέρδισε Οσκαρ με τη σαχλόφουσκα ονόματι «Juno»).

Κανείς όμως δεν φαίνεται να έχει ακουστά τις Λίντα Γούλβερτον και Μελίσα Ρόζενμπεργκ. Θα έπρεπε: στο μερικώς πια ανδροκρατούμενο Χόλιγουντ, οι εισπράξεις των ταινιών που έχουν στήσει σεναριακώς, έχουν ξεπεράσει τα (κρατηθείτε) πέντε δισεκατομμύρια δολάρια! Στην πρώτη, που εργάζεται κυρίως για την Disney, ανήκουν τα σενάρια του «Βασιλιά των λιονταριών» (1994, παγκόσμιες εισπράξεις 945,6 εκατομμυρίων δολαρίων), της «Ωραίας και του Τέρατος» (1991, 377,4 εκατ. δολάρια παγκοσμίως) αλλά και της «Αλίκης στη Χώρα των Θαυμάτων», που σκηνοθέτησε ο Τιμ Μπάρτον του 2010 (και απέφερε πάνω από ένα δισ. δολάρια). Η δε Μελίσα Ρόζενμπεργκ έχει «καθαρίσει» υπογράφοντας τα σενάρια της σειράς «Twilight» (392,6 εκατ. δολάρια παγκοσμίως για την πρώτη ταινία, τα διπλάσια για κάθε μία από τις επόμενες τρεις) – προσέξτε: οι σκηνοθέτες αλλάζουν για πλάκα, η Ρόζενμπεργκ όμως παραμένει «μόνιμη» σεναριογράφος του franchise.

Σε σχέση με τα λεφτά που βγάζουν τα σενάριά τους πάντως, οι ίδιοι οι σεναριογράφοι δείχνουν να καρπώνονται ένα απειροελάχιστο ποσοστό. Το ρεκόρ ακριβοπληρωμένου σεναρίου το κατέχει ο Τέρι Ρόσιο, υπεύθυνος για τις ταινίες της σειράς «Σρεκ» και «Οι πειρατές της Καραϊβικής». Ακολουθεί ο Μπιλ Μαρσίλι για το λίγο «ό,τι-να-ναι» σενάριο του «Deja vu» με τον Ντένζελ Ουάσιγκτον: τσίμπησαν και οι δυο από πέντε εκατομμύρια δολάρια. Με βάση αυτό, θα έλεγε κανείς πως δύσκολα οι γυναίκες μπορούν να κατακτήσουν κορυφές στο ανδροκρατούμενο Χόλιγουντ. Θα διαπράξουν όμως μέγα σφάλμα: το Χόλιγουντ δεν είναι πλέον ανδροκρατούμενο! Γυναίκες βρίσκονται σε ηγετικές θέσεις τόσο στη Disney όσο και στις εταιρείες Sony, Fox και DreamWorks. Η απάντηση στο γιατί δεν προωθούν τις ομόφυλές τους ίσως και να μην είναι η απλή μίμηση των «ανδρικών» προτύπων που παρέλαβαν. Ισως.

Μέχρι να απαντηθεί αυτό, η Λίντα Γούλβερτον ετοιμάζει ένα σενάριο για το σίκουελ της Αλίκης (που μάλλον θα σκηνοθετήσει ξανά ο Τιμ Μπάρτον), ενώ η Μελίσα Ρόζενμπεργκ έχει κλείσει για το 2012 με το σίκουελ του «Twilight: Χαραυγή», αλλά και ένα ριμέικ του «Highlander»…